Teknoloji, dünyada meydana gelen değişikliklerin başrolünü üstlenmiştir. O, zaman içinde insanların tutumu, tüketim alışkanlığı, bilgi ve beceri yönetimi üzerinde rol oynadığı gibi kullanılan cihazların şeklini, işlevini değiştirmiştir. Bunun sonucunda cihazlar, küçülerek taşınabilir hâle gelmiş ve işlevi bakımından bilgisayardan farksızlaşmıştır. Web 2.0’ın eğitim ve öğretim ortamlarında yer almaya başlamasıyla akıllı telefon, e-okuyucu, tablet gibi mobil cihazlar hayatın bir parçası olmuş ve kullanım oranı artmıştır. Mobil cihazlar, yapılandırmacı yaklaşımın amaçlarıyla örtüşecek özellikler barındırmaktadır. Nitekim yer ve zaman bağımsızlığı sunması, kullanıcıyla etkileşim kurması, kullanıcıyı aktif kılması bunlardan bazılarıdır. Dolayısıyla mobil cihazlardan öğrenme amacıyla yararlanmak mümkün görülmüştür. Hemen her alanda etkili olan mobil cihazlar, beceri temelli dil öğretimi için önemli fırsatlar sunabilir. Mobil destekli bir öğrenme aracı olan podcast, son zamanların sıklıkla kullanılan gözde Web 2.0 araçlarından biridir. Podcastler; ses, video veya Web ile desteklenebilen, yayınlanabilen ve paylaşılabilen bir teknolojidir. İçerik üretimine ve yayıncılığına imkânı sağlaması, farklı platformlarda paylaşılabilir olması, kolay kullanımı sayesinde podcastlerin temel dil becerilerinin gelişimini destekleyeceği düşünülmüştür. Çalışmada; “Mobil Öğrenme ve Zaman-Mekân Bağımsızlığı”, “Mobil Ekosisteminin Bir Parçası: Podcast”, “Eğitimde Podcast Kullanımı” ve “Türkçe Öğretiminde Podcastin Kullanımı ve Örnek Uygulamalar” başlıklarına yer verilmiştir. Bu çalışmada; mobil öğrenme ve podcastin kapsamı, podcastin faydaları ve sınırlılıkları ele alınmış, eğitimde ve Türkçe öğretiminde podcastin işlevselliğine ilişkin kuramsal bir çerçeve çizilmiş, örnek uygulamalar gösterilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | MAKALELER |
Authors | |
Publication Date | October 14, 2021 |
Acceptance Date | October 5, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |