Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MATHEMATICS TEACHERS' OPINIONS ABOUT STUDENT COURSE BOOK

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3, 156 - 165, 27.12.2016

Öz

In this study it was aimed to determine mathematics teachers’ views on student course

book. For this purpose qualitative research method which is one of the research methods was used. The study was

carried out within the scope of the special case study. The interview technique was used as data collection

instrument. In this context validity analysis were made and a semi-structured interview form consisting of 5

questions was prepared by the researcher. 15 elementary school mathematics teachers constitute the sample group

who has been teaching in different parts of Turkey, NVIVO software was used to analyze the interviews. According

to the results of analysis, the vast majority of teachers have the opinion that the textbook is inadequate in terms of

sample questions. Therefore it has reported that teachers benefit from different supportive sources except course

books.

Kaynakça

  • Akınoğlu, O., Şahin, F., & Gürdal, A. (2002). Fen Bilgisi Ders Kitaplarının Kavram Haritası
  • Çizilerek Değerlendirilmesi, V. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,

MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ DERS KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 3, 156 - 165, 27.12.2016

Öz

Bu araştırmada matematik öğretmenlerinin öğrenci ders kitabı hakkındaki görüşlerinin

belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla bilimsel araştırma yöntemlerinden nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.

Çalışma özel durum çalışması kapsamında gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak görüşme tekniği

kullanılmıştır. Bu kapsamda araştırmacı tarafından, geçerlik çalışması yapılmış 5 sorudan oluşan yarı

yapılandırılmış mülakat formu hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye'nin çeşitli illerinde öğretmenlik

yapan 15 ilköğretim matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Mülakatlardan elde edilen verilerinin analizinde,

NVIVO programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin büyük çoğunluğu ders kitaplarının örnek

soru bakımından yetersiz olduğunu söylemişlerdir. Bu yüzden öğretmenlerin ders kitapları dışında yardımcı

kaynaklardan yararlandıkları raporlanmıştır.

Kaynakça

  • Akınoğlu, O., Şahin, F., & Gürdal, A. (2002). Fen Bilgisi Ders Kitaplarının Kavram Haritası
  • Çizilerek Değerlendirilmesi, V. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Articles
Yazarlar

Muhammet Katipoğlu

Sevde Nur Katipoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Katipoğlu, M., & Katipoğlu, S. N. (2016). MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ DERS KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Eğitim Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 2(3), 156-165.
e-ISSN: 2458-8628