Research Article
BibTex RIS Cite

The Opinions of the Students of Turkish Music State Conservatory on Western Music Lessons: The Example of Tekirdağ Namık Kemal University

Year 2023, , 692 - 706, 30.08.2023
https://doi.org/10.19171/uefad.1297837

Abstract

The aim of this qualitative case study is to reveal the opinions of the students of Tekirdağ Namık Kemal University Turkish Music State Conservatory on Western music lessons. The study group of the study conducted in the 2021-2022 academic year consisted of 26 students studying in the 1st, 2nd and 3rd years. The data were collected through semi-structured interviews with open-ended questions created by the researcher and analyzed through content analysis. The results obtained from the analysis were interpreted by determining themes and categories. The findings of the study revealed that most of the students had positive opinions about Western music theory and piano lessons, and that they considered the content of these lessons to be sufficient, but they did not consider the duration of the lessons to be sufficient. They also stated that Western music lessons contributed to Turkish music lessons, Western music and piano lessons would contribute to their future and that piano can be used as an accompaniment instrument in Turkish music. Based on the aforementioned findings, it can be said that conservatory students, who predominantly receive Turkish music education, considered Western music and piano lessons to be necessary and supportive for Turkish music lessons. Finally, the majority of the students receiving Turkish music education think that Western music lessons will contributed to their professional career.

References

  • Altınay, F. R. (2011). Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuarı: Tarihçe. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, 1, 1-14.
  • ATAUNİ. (2023). Türk sanat müziği programı. 3.08.2023 tarihinde https://obs.atauni.edu.tr/moduller/dbp/eobs/birimDetay/3473/T%C3%BCrk%20Sanat%20M%C3%BCzi%C4%9Fi%20Program%C4%B1%20(3473)? adresinden erişildi.
  • Avcı Akbel, B. (2022). Ters yüz edilmiş sınıf modelinin Türk müziği nazariyatı derslerinde kullanılmasına yönelik bir durum çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 23(3), 281-300. https://doi.org/10.12984/egeefd.1106640
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (18. Baskı). Pegem Akademi.
  • Creswell, J.W. (2021). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (6. Baskı) (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.). Siyasal Kitabevi.
  • İtil, F. M. (2011). Türk müziği devlet konservatuarlarında okutulan TSM ses eğitimi dersine yönelik bir öğretim modeli önerisi (Yayın No. 296117) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • İTÜ. (2023). Çalgı eğitimi ders planı. 3.08.2023 tarihinde https://www.sis.itu.edu.tr/TR/ogrenci/lisans/ders-planlari/plan/CEB/202110.html adresinden erişildi.
  • Kayalı, B. (2013). Piyanonun Türk musikisi icra ve kuramına etkisinin değerlendirilmesi (Yayın No. 358312) [Yüksek lisans tezi, Trakya Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Koçhan, G. (2021). Konservatuar kurumunun tarihçesi, Dünyadan ve Türkiye’den konservatuar örnekleri ile İstanbul Türk Musikisi Devlet Konservatuarı. S. Karahasanoğlu (Ed.), İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı tarihçesi (s. 265-278). İstanbul Teknik Üniversitesi Yayınları.
  • Köroğlu, G. N. (2022). Türk müziği devlet konservatuvarları ses eğitimi bölümlerindeki ses ve çalgı eğitimi ders içeriklerinin incelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 310-326. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1055995
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskı) (S. Turan, Çev.). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (2019). Nitel veri analizi (3. Baskı) (S. Akbaba Altun & A. Ersoy). Pegem Akademi.
  • Özaltunoğlu, Ö. (2003). Solfej öğretim yöntemleri (Yayın No. 130181) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Pelikoğlu, M. C. & Özşen, B. (2015). Türk müziği ve batı müziğinde kullanılan bazı tür ve biçimlerin birbirlerine benzerlikleri üzerine bir değerlendirme. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 1(2), 51-60.
  • Savcı, H. (2020). Türk müziği konservatuvarlarında ses eğitimi anlayışının incelenmesi (Yayın No. 747963) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Serin Özparlak, Ç. & Aydoğan, S. (2022). Piyano eğitiminde makamsal eserlerin seslendirilmesinde öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyi (Hüseyni ve karcığar makamları örneği). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(3), 2793-2827. https://doi.org/10.17152/gefad.946358
  • Sökmen, K. T. (2022). Geleneksel Türk müziğinde piyano kullanımı. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 8(16), 271-287.
  • Tarkum, E. (2018). Türk müziği ve batı müziğinin yapısal özellikleri ve çokseslilik açısından incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 31-43. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.437587
  • TNKÜ. (2023). Çalgı eğitimi ders kataloğu. 3.08.2023 tarihinde https://konservatuvar.nku.edu.tr/DersKataloglar%C4%B1/743/s/20397/27372/0 adresinden erişildi.
  • Tunç, T. & Albuz, A. (2017). Piyano öğretiminde Türk müziği kaynaklı kontrpuantal eserlerin seslendirilmesine yönelik bir çalışma modeli (Nikriz makamı örneği). Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 21(1), 177-202.
  • Türkmen, U. & Adar, Ç. (2009). Analysis on the approach of the insructor and student to the Turkish music theory and solfege course in Turkey. Journal of Theoretical Educational Science, 2(1), 57-72.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Seçkin Yayınları.
  • Yiğit, N. & Karakaya, O. (2006). Türk müziği eğitimi veren devlet konservatuvarlarında koro eğitimi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 703-714.

Türk Müziği Devlet Konservatuvarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Batı Müziği Derslerine Yönelik Görüşleri: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Örneği

Year 2023, , 692 - 706, 30.08.2023
https://doi.org/10.19171/uefad.1297837

Abstract

Bu çalışmanın amacı Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Türk Müziği Devlet Konservatuvarındaki öğrencilerin Batı müziği derslerine yönelik görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışmanın yöntemi nitel, deseni ise durum çalışmasıdır. 2021-2022 akademik yılında gerçekleştirilen çalışmanın çalışma grubunu 1, 2 ve 3. sınıfta öğrenim gören 26 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, araştırmacı tarafından oluşturulan açık uçlu sorular ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak toplanmış ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Analizlerden elde edilen sonuçlar tema ve kategoriler belirlenerek yorumlanmıştır. Çalışmanın bulguları, çoğu öğrencinin Batı müziği nazariyatı ve piyano derslerine yönelik görüşlerinin olumlu olduğunu, söz konusu derslerin içeriklerini yeterli gördüğünü, ancak ders sürelerini yeterli görmediğini ortaya koymuştur. Ayrıca Batı müziği derslerinin Türk müziği derslerine katkı sağladığını, Batı müziği ve piyano derslerinin onlara geleceğe yönelik katkı sağlayacağını ve Türk müziğinde piyanonun eşlik sazı olarak kullanabileceğini ifade etmişlerdir. Söz konusu bulgulardan hareketle, ağırlıklı olarak Türk müziği eğitimi alan konservatuvar öğrencilerinin, Batı müziği ve piyano dersini gerekli gördüğü ve bu dersleri Türk müziği dersleri için destekleyici buldukları söylenebilir. Ayrıca Türk müziği eğitimi alan öğrencilerin çoğunluğu Batı müziği derslerinin onlara mesleki anlamda katkı sağlayacağını düşünmektedir.

References

  • Altınay, F. R. (2011). Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuarı: Tarihçe. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, 1, 1-14.
  • ATAUNİ. (2023). Türk sanat müziği programı. 3.08.2023 tarihinde https://obs.atauni.edu.tr/moduller/dbp/eobs/birimDetay/3473/T%C3%BCrk%20Sanat%20M%C3%BCzi%C4%9Fi%20Program%C4%B1%20(3473)? adresinden erişildi.
  • Avcı Akbel, B. (2022). Ters yüz edilmiş sınıf modelinin Türk müziği nazariyatı derslerinde kullanılmasına yönelik bir durum çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 23(3), 281-300. https://doi.org/10.12984/egeefd.1106640
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (18. Baskı). Pegem Akademi.
  • Creswell, J.W. (2021). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (6. Baskı) (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.). Siyasal Kitabevi.
  • İtil, F. M. (2011). Türk müziği devlet konservatuarlarında okutulan TSM ses eğitimi dersine yönelik bir öğretim modeli önerisi (Yayın No. 296117) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • İTÜ. (2023). Çalgı eğitimi ders planı. 3.08.2023 tarihinde https://www.sis.itu.edu.tr/TR/ogrenci/lisans/ders-planlari/plan/CEB/202110.html adresinden erişildi.
  • Kayalı, B. (2013). Piyanonun Türk musikisi icra ve kuramına etkisinin değerlendirilmesi (Yayın No. 358312) [Yüksek lisans tezi, Trakya Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Koçhan, G. (2021). Konservatuar kurumunun tarihçesi, Dünyadan ve Türkiye’den konservatuar örnekleri ile İstanbul Türk Musikisi Devlet Konservatuarı. S. Karahasanoğlu (Ed.), İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı tarihçesi (s. 265-278). İstanbul Teknik Üniversitesi Yayınları.
  • Köroğlu, G. N. (2022). Türk müziği devlet konservatuvarları ses eğitimi bölümlerindeki ses ve çalgı eğitimi ders içeriklerinin incelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 310-326. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1055995
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskı) (S. Turan, Çev.). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (2019). Nitel veri analizi (3. Baskı) (S. Akbaba Altun & A. Ersoy). Pegem Akademi.
  • Özaltunoğlu, Ö. (2003). Solfej öğretim yöntemleri (Yayın No. 130181) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Pelikoğlu, M. C. & Özşen, B. (2015). Türk müziği ve batı müziğinde kullanılan bazı tür ve biçimlerin birbirlerine benzerlikleri üzerine bir değerlendirme. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 1(2), 51-60.
  • Savcı, H. (2020). Türk müziği konservatuvarlarında ses eğitimi anlayışının incelenmesi (Yayın No. 747963) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Serin Özparlak, Ç. & Aydoğan, S. (2022). Piyano eğitiminde makamsal eserlerin seslendirilmesinde öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyi (Hüseyni ve karcığar makamları örneği). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(3), 2793-2827. https://doi.org/10.17152/gefad.946358
  • Sökmen, K. T. (2022). Geleneksel Türk müziğinde piyano kullanımı. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 8(16), 271-287.
  • Tarkum, E. (2018). Türk müziği ve batı müziğinin yapısal özellikleri ve çokseslilik açısından incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 31-43. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.437587
  • TNKÜ. (2023). Çalgı eğitimi ders kataloğu. 3.08.2023 tarihinde https://konservatuvar.nku.edu.tr/DersKataloglar%C4%B1/743/s/20397/27372/0 adresinden erişildi.
  • Tunç, T. & Albuz, A. (2017). Piyano öğretiminde Türk müziği kaynaklı kontrpuantal eserlerin seslendirilmesine yönelik bir çalışma modeli (Nikriz makamı örneği). Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 21(1), 177-202.
  • Türkmen, U. & Adar, Ç. (2009). Analysis on the approach of the insructor and student to the Turkish music theory and solfege course in Turkey. Journal of Theoretical Educational Science, 2(1), 57-72.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Seçkin Yayınları.
  • Yiğit, N. & Karakaya, O. (2006). Türk müziği eğitimi veren devlet konservatuvarlarında koro eğitimi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 703-714.

The Opinions of the Students of Turkish Music State Conservatory on Western Music Lessons: The Example of Tekirdağ Namık Kemal University

Year 2023, , 692 - 706, 30.08.2023
https://doi.org/10.19171/uefad.1297837

Abstract

The aim of this qualitative case study is to reveal the opinions of the students of Tekirdağ Namık Kemal University Turkish Music State Conservatory on Western music lessons. The study group of the study conducted in the 2021-2022 academic year consisted of 26 students studying in the 1st, 2nd and 3rd years. The data were collected through semi-structured interviews with open-ended questions created by the researcher and analyzed through content analysis. The results obtained from the analysis were interpreted by determining themes and categories. The findings of the study revealed that most of the students had positive opinions about Western music theory and piano lessons, and that they considered the content of these lessons to be sufficient, but they did not consider the duration of the lessons to be sufficient. They also stated that Western music lessons contributed to Turkish music lessons, Western music and piano lessons would contribute to their future and that piano can be used as an accompaniment instrument in Turkish music. Based on the aforementioned findings, it can be said that conservatory students, who predominantly receive Turkish music education, considered Western music and piano lessons to be necessary and supportive for Turkish music lessons. Finally, the majority of the students receiving Turkish music education think that Western music lessons will contributed to their professional career.

References

  • Altınay, F. R. (2011). Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuarı: Tarihçe. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, 1, 1-14.
  • ATAUNİ. (2023). Türk sanat müziği programı. 3.08.2023 tarihinde https://obs.atauni.edu.tr/moduller/dbp/eobs/birimDetay/3473/T%C3%BCrk%20Sanat%20M%C3%BCzi%C4%9Fi%20Program%C4%B1%20(3473)? adresinden erişildi.
  • Avcı Akbel, B. (2022). Ters yüz edilmiş sınıf modelinin Türk müziği nazariyatı derslerinde kullanılmasına yönelik bir durum çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 23(3), 281-300. https://doi.org/10.12984/egeefd.1106640
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri (18. Baskı). Pegem Akademi.
  • Creswell, J.W. (2021). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (6. Baskı) (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.). Siyasal Kitabevi.
  • İtil, F. M. (2011). Türk müziği devlet konservatuarlarında okutulan TSM ses eğitimi dersine yönelik bir öğretim modeli önerisi (Yayın No. 296117) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • İTÜ. (2023). Çalgı eğitimi ders planı. 3.08.2023 tarihinde https://www.sis.itu.edu.tr/TR/ogrenci/lisans/ders-planlari/plan/CEB/202110.html adresinden erişildi.
  • Kayalı, B. (2013). Piyanonun Türk musikisi icra ve kuramına etkisinin değerlendirilmesi (Yayın No. 358312) [Yüksek lisans tezi, Trakya Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Koçhan, G. (2021). Konservatuar kurumunun tarihçesi, Dünyadan ve Türkiye’den konservatuar örnekleri ile İstanbul Türk Musikisi Devlet Konservatuarı. S. Karahasanoğlu (Ed.), İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı tarihçesi (s. 265-278). İstanbul Teknik Üniversitesi Yayınları.
  • Köroğlu, G. N. (2022). Türk müziği devlet konservatuvarları ses eğitimi bölümlerindeki ses ve çalgı eğitimi ders içeriklerinin incelenmesi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 310-326. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.1055995
  • Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskı) (S. Turan, Çev.). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (2019). Nitel veri analizi (3. Baskı) (S. Akbaba Altun & A. Ersoy). Pegem Akademi.
  • Özaltunoğlu, Ö. (2003). Solfej öğretim yöntemleri (Yayın No. 130181) [Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Pelikoğlu, M. C. & Özşen, B. (2015). Türk müziği ve batı müziğinde kullanılan bazı tür ve biçimlerin birbirlerine benzerlikleri üzerine bir değerlendirme. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, 1(2), 51-60.
  • Savcı, H. (2020). Türk müziği konservatuvarlarında ses eğitimi anlayışının incelenmesi (Yayın No. 747963) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Serin Özparlak, Ç. & Aydoğan, S. (2022). Piyano eğitiminde makamsal eserlerin seslendirilmesinde öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyi (Hüseyni ve karcığar makamları örneği). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(3), 2793-2827. https://doi.org/10.17152/gefad.946358
  • Sökmen, K. T. (2022). Geleneksel Türk müziğinde piyano kullanımı. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 8(16), 271-287.
  • Tarkum, E. (2018). Türk müziği ve batı müziğinin yapısal özellikleri ve çokseslilik açısından incelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 31-43. https://doi.org/10.26468/trakyasobed.437587
  • TNKÜ. (2023). Çalgı eğitimi ders kataloğu. 3.08.2023 tarihinde https://konservatuvar.nku.edu.tr/DersKataloglar%C4%B1/743/s/20397/27372/0 adresinden erişildi.
  • Tunç, T. & Albuz, A. (2017). Piyano öğretiminde Türk müziği kaynaklı kontrpuantal eserlerin seslendirilmesine yönelik bir çalışma modeli (Nikriz makamı örneği). Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 21(1), 177-202.
  • Türkmen, U. & Adar, Ç. (2009). Analysis on the approach of the insructor and student to the Turkish music theory and solfege course in Turkey. Journal of Theoretical Educational Science, 2(1), 57-72.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Seçkin Yayınları.
  • Yiğit, N. & Karakaya, O. (2006). Türk müziği eğitimi veren devlet konservatuvarlarında koro eğitimi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, 703-714.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

İlayda Dubaz Bükülmez 0000-0003-4559-495X

Publication Date August 30, 2023
Submission Date May 16, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Dubaz Bükülmez, İ. (2023). Türk Müziği Devlet Konservatuvarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Batı Müziği Derslerine Yönelik Görüşleri: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Örneği. Journal of Uludag University Faculty of Education, 36(2), 692-706. https://doi.org/10.19171/uefad.1297837