Bireyselleştirilmiş testlerde, geleneksel testlerden farklı olarak test
algoritması söz konusudur. Test algoritması; teste başlama, devam etme ve testi
sonlandırma olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Bu çalışmanın amacı,
bireyselleştirilmiş bilgisayarlı test (BBT) uygulamalarında farklı sonlandırma
kurallarının kullanılmasının ölçme kesinliğine ve test uzunluğuna etkisini incelemek
ve birbirleri ile karşılaştırmaktır. Araştırma simülasyon çalışması olarak
yürütülmüştür. Araştırma kapsamında sabit uzunluk, standart hata, standart hata-en
az madde, theta yakınsama ve theta yakınsama-en az madde olmak üzere beş farklı
sonlandırma kuralı kullanılmıştır. Her bir sonlandırma kuralında farklı koşullar söz
konusu olup toplam 12 koşul birbiriyle karşılaştırılmıştır. Ayrıca sonlandırma
kurallarının karşılaştırılmasında BBT’de test algoritmasında önemli yere sahip olan
farklı madde havuzu büyüklükleri (250 ve 500 madde) ve yetenek kestirim
yöntemleri (Maksimum Olabilirlik Kestirimi ve Beklenen Sonsal Dağılım)
seçilmiştir. Her bir BBT uygulamasında ölçme kesinliği için RMSE, yanlılık ve
uyum değerleri hesaplanmış ve test uzunlukları elde edilip, birbirleriyle
karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda, genel olarak 20 madde sabit uzunluk,
0,220 standart hata ve 0,02 theta yakınsama sonlandırma koşullarında RMSE,
yanlılık değerlerinin düşük elde edildiği ancak uyum katsayılarının önemli oranda
etkilenmediği belirlenmiştir. Ayrıca en az madde koşulunun eklenmesi ile bazı
sonlandırma koşulları ölçme kesinliği açısından daha iyi sonuçlar vermiştir.
Ortalama test uzunluk değerlerinin RMSE değerleri ile ters yönde değiştiği
bulunmuştur. Aynı sonlandırma koşullarında madde havuzu büyüklüğünün artması
ile ölçme kesinliği için elde edilen RMSE ve yanlılık değerlerinin genel olarak daha
düşük elde edilmiştir. Yetenek kestirim yöntemi olarak Beklenen Sonsal Dağılım
yönteminin kullanılmasının RMSE ve yanlılık değerlerinde düşmeye neden olduğu
belirlenmiştir.
Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı Test (BBT) Sonlandırma Kuralları Ölçme Kesinliği Test Uzunluğu.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2015 |
Submission Date | December 29, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 |