Research Article
BibTex RIS Cite

Studying the Status of Information Technology Use by Science Teachers for Physics Subjects

Year 2017, , 465 - 493, 20.12.2017
https://doi.org/10.19171/uefad.368852

Abstract

The purpose of this study is to analyze status of information technology use by science teachers for physics subjects and the reasons not to issue it. Case study method was employed to conduct the study. Questionnaire and semi-structured interview methods were also used in the study. The study sample consists of 138 science teachers working in middle schools in Van province. T-test, frequency, percentage, and mean calculations were used to analyze quantitative data. Qualitative data were analyzed via descriptive and content analysis methods. It was seen that when female teachers use technology in the class, they experience more difficulty than male teachers in lecturing the subjects neatly and they need more help to use digital materials in their classes. In addition, science teachers stated that school managements do not provide substantial support for technology use, it takes time to integrate technology to their classes, classes are not suitable for technology use, and in-service trainings are not effective enough. In-service training provided by the institutions can be offered to science teachers in relation to the use of information technologies to improve the relevant knowledge and skills.

References

  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • Akpınar, E., Aktamış, H. ve Ergin, Ö. (2005). Fen bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1, 93-100.
  • Artun, H. ve Günüç, S. (2016). Öğretim elemanlarının teknoloji entegrasyonu yeterliğine yönelik öğrenci algısı ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Yüzüncü Yıl üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XIII(I), 544-566.
  • Aşıgülü, D. (2017). Okul yöneticilerinin eğitim sürecindeki teknoloji kabul durumları ve eğitim sürecine etkileri. Yüksek lisans tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Atalay, N. ve Anagün, Ş. S. (2014). Kırsal alanlarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(3),9-27.
  • Ayvacı, H. Ş. ve Bakırcı, H. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin fen öğretim süreçleriyle ilgili görüşlerinin 5e modeli açısından incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi,9(2), 132-151.
  • Ayvacı, H. Ş., Bakırcı, H. ve Yıldız, M. (2014). Fen bilimleri öğretmenlerinin hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri ve beklentileri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 357-383.
  • Bauer, J. & Kenton, J. (2005). Toward technology integration in the school why it isn’t happening. Journal of Technology and Teacher Education, 13(4), 519-547.
  • Beşoluk, Ş., Kurbanoğlu, N. İ. ve Önder, İ. (2010). Educational technology usage of pre-service and in-service science and technology teachers. Elementary Education Online, 9(1), 389-395.
  • Büyük, U. ve Erol, M. (2008). Science education laboratories in Turkey; Difficulties and proposals. International Journal on Hands-on Sciences: 1646-1652.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (istatistik, araştırma deseni, spps uygulamaları ve yorumları). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çakır, R. ve Oktay, S. (2013). Bilgi toplumu olma yolunda öğretmenlerin teknoloji kullanımları. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 30, 35-54.
  • Çalık, M., Turan, B. and Coll, R.K. (2014). A cross-age study of elementary student teachers' scientific habits of mind concerning socioscientific issues. International Journal of Science and Mathematics Education, 12(6), 1315-1340.
  • Çelik, H. C. ve Bindak, R. (2005). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin bilgisayara yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 27-38.
  • Çepni, S., Taş E. ve Köse S. (2006). The effects of computer assisted materials on students’ cognitive levels, misconceptions and attitude toward science. Computers and Education, (46), 192-205.
  • Demirel, Ö. (2002). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ekiz, D. (2013). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş: Nitel nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H. ve Eyduran, E. (2009). Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi,3, 99-108.
  • Ertmer, P. A. and Ottenbreit-Leftwich, A.T. (2010). Teacher technology change: How knowledge, confidence, beliefs, and culture intersect. Journal of research and Technology in Education, 42, 255-284.
  • Gezer, B. ve Sevim, Y. (2006). Ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin internet kullanımlarının mesleki gelişimlerine etkisi (Elazığili örneği). Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 5(1), 79-84.
  • Görgülü, D., Küçükali, R. ve Ada, Ş. (2013). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlilikleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve uygulama, 3(2), 53-71.
  • Gültekin, M. ve Çubukçu, Z. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri. Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 185-201.
  • Gürdal, A. (1992). İlköğretim okullarında fen bilgisinin önemi. Hacettepe Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 185-288.
  • Güven, G., Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Güvercin, Z. (2010). Fizik dersinde simülasyon destekli yazılımın öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa olan etkisi. Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Hixon, E. and Buckenmeyer, J. (2009). Revisiting technology integration in schools: Implications for professional development, Computers in the Schools, 26(2), 130-146.
  • Holden, H. and Rada, R. (2011). Understanding the influence of perceived usability and technology self-efficacy on teachers’ technology acceptance. Journal of Research on Technology in Education, 43(4), 343-367.
  • Howe, A. and Jones, L. (1998). Engaging children in science (2nd ed.). (pp. 258-261). Columbus, Ohio.
  • Hunt, N. P. &Bohlin, R. M. (1993). Teacher education students’ attitudes toward using computers. Journal of Research on Computing in Education, 25(4), 487-497.
  • Irmak, M. (2015). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin, yöneticilerinin teknoloji liderliği düzeylerine ilişkin algıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Jeong, H. I. and Kim, Y. (2017). The acceptance of computer technology by teachers in early childhood education. Interactive Learning Environments, 25(4), 496-512.
  • Jimoyiannis, A. and Komis, V. (2007). Examining teachers’ beliefs about ICT in education: Implications of a teacher preparation programme. Teacher Development, 11(2), 149-173.
  • Joung, Y. J. (2009). Children's typically-perceived-situations of floating and sinking, International Journal of Science Education, 31(1), 101-127.
  • Kim, C., Kim, M., Lee, C., Spector, M. and DeMeester, K. (2013). Teacher beliefs and technology integration. Teaching and Teacher Education, 29, 76-85.
  • Konur, K. B., Sezen, G. ve Tekbıyık, A. (Mayıs, 2008). Fen ve teknoloji derslerinde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı etkinliklerde öğretim teknolojilerinin kullanılabilirliğine yönelik öğretmen görüşleri. The 8th International Educational Technology Conference. Eskişehir/Türkiye.
  • Köseoğlu, P., Yılmaz, M., Gerçek, C. ve Soran, H. (2007). Bilgisayar kursunun bilgisayara yönelik başarı, tutum ve öz yeterlik inançları üzerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 203-209.
  • Kuşkaya-Mumcu, F. (2017). Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme sürecine entegre etmeye hazır olmaları: Bilgi ve inançtaki değişim. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 31-56.
  • Lane, C. A. and Lyle, H. F. (2011). Obstacles and supports related to the use of educational technologies: the role of technological expertise, gender, and age. Journal of Computing in Higher Education, 23(1), 38-59.
  • Liao, Y. C. (2007). Effects computer assisted instruction on students’ achievement in Taiwan: A meta-analysis. Computer and Education, 48(3), 216-233.
  • Marcinkiewicz, H. R. (1994). Computers and teachers: Factors influencing computer use in the classroom. Journal of Research on Computing in Education, 26 (2), 220-237.
  • Merriam, S. B. (1988). Case study research in education: A qualitative approach. Jossey-Bass.
  • Moore, T. and Harrison, A. (2012). Floating and sinking: Everyday science in middle school.1-14, Retrived 11.10.2016 from http://www.aare.edu.pdf.
  • Neyland, E. (2011). Integrating online learning in NSW secondary schools: Three schools’ perspectives on ICT adoption. Australasian Journal of Educational Technology, 27(1), 152-173.
  • Öçal, M. F. ve Şimşek, M. (2017). Matematik öğretmen adaylarının fatih projesi ve matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(1), 91-121.
  • Özdemir, O. (2017). Türkçe öğretiminde dijital teknolojilerin kullanımı ve bir web uygulaması örneği. Electronic Turkish Studies, 12(4), 427-444.
  • Özsevgeç, T. ve Çepni, S. (2006). Farklı sınıflardaki öğrencilerin yüzme ve batma kavramlarını anlama düzeyleri. Milli Eğitim Dergisi, 172, 297- 311.
  • Öztürk, M. (2014). 8. sınıf kuvvet ve hareket ünitesine yönelik bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının etkililiğinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Öztürk, M., Akdeniz, A. R. ve Bakırcı, H. (2017). Bilgisayar destekli öğretimin uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin bilimsel düşünme becerilerine etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XIV(I), 611-639.
  • Pieri, M. and Diamantini, D. (2010). Teachers of life and ICT. World Journal on Educational Technology, 2(3), 158-168.
  • Seferoğlu, S. S. (Şubat, 2009). İlköğretim okullarında teknoloji kullanımı ve yöneticilerin bakış açıları. Sözlü bildiri. Akademik Bilişim 09, XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.
  • Seferoğlu S. S., Akbıyık, C. ve Bulut, M. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının bilgisayarların öğrenme/öğretme sürecinde kullanımı ile ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 273-283.
  • Sipila, K. (2014). Educational use of information and communications technology: Teachers’ perspective. Technology, Pedagogy and Education, 23(2), 225-241.
  • Soderberg, P. and Price, F. (2003). An examination of problem-based teaching and learning in population genetics and evolution using evolve, A computer simulation. International Journal of Science Education, 25, (1), 35-55.
  • Şahin, Ç. (2010). İlköğretim 8. sınıf "kuvvet ve hareket" ünitesinde "zenginleştirilmiş 5e öğretim modeline göre rehber materyaller tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Şeker, R. ve Kartal, T. (2017). The effect of computer-assisted instruction on students’ achievement in science education. Turkish Journal of Education, 6(1), 17-29.
  • Teo, T. and Zhou, M. (2017). The influence of teachers’ conceptions of teaching and learning on their technology acceptance, Interactive Learning Environments, 25(4), 513-527.
  • Uzgur, B. Ç. ve Aykaç, N. (2016). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34).
  • Yağci, M. (2017). Tarih öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin akademik başarıya, öğrenilenlerin kalıcılığına ve bilgisayara karsı tutuma etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 102.
  • Yecan, E., Özçınar, H. ve Tanyeri, T. (2017). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin görsel programlama öğretimi deneyimleri. İlköğretim Online, 16(1), 377-393.
  • Yecan, E., Özçınar, H. ve Tanyeri, T. (2017). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin görsel programlama öğretimi deneyimleri. İlköğretim Online, 16(1), 377-393.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yükseltürk, E. ve Altıok, S. (2015). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının bilgisayar programlama öğretimine yönelik görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 50-65.

Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fizik Konularında Bilgi Teknolojilerini Kullanma Durumlarının Araştırılması

Year 2017, , 465 - 493, 20.12.2017
https://doi.org/10.19171/uefad.368852

Abstract

Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin fizik konularında bilgi teknolojilerini kullanma durumlarını ve kullanmama nedenlerini araştırmaktır. Araştırmanın yürütülmesinde özel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada veriler anket ve yarı yapılandırılmış mülakat tekniği ile toplanmıştır. Araştırma örneklemini ise Van ilindeki ortaokullarda görev yapan 138 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Nicel verilerin analizinde; t-testi, frekans, yüzde ve ortalama hesaplamaları kullanılmıştır. Nitel veriler ise betimsel ve içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Kadın öğretmenlerin derste teknolojiyi kullandıklarında erkek öğretmenlere oranla sınıfı yönetmede zorlandıkları, konuları düzenli bir şekilde öğretemedikleri ve derste dijital materyalleri kullanmaları için daha çok yardıma ihtiyaç duydukları sonucuna varılmıştır. Ayrıca fen bilimleri öğretmenleri, okul idaresinin teknolojiyi kullanma hususunda yeterince destek olmadığını, teknoloji kullanımının çok zaman aldığını, sınıfların teknoloji kullanımına uygun olmadığını, hizmet içi eğitim seminerlerini yeterli bulmadıklarını belirtmişlerdir. Bunlarla ilgili olarak fen bilimleri öğretmenlerine bilgi teknolojileri kullanımı konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik kurum tarafından hizmet-içi eğitim imkânı sunulabilir.

References

  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • Akpınar, E., Aktamış, H. ve Ergin, Ö. (2005). Fen bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1, 93-100.
  • Artun, H. ve Günüç, S. (2016). Öğretim elemanlarının teknoloji entegrasyonu yeterliğine yönelik öğrenci algısı ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Yüzüncü Yıl üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XIII(I), 544-566.
  • Aşıgülü, D. (2017). Okul yöneticilerinin eğitim sürecindeki teknoloji kabul durumları ve eğitim sürecine etkileri. Yüksek lisans tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Atalay, N. ve Anagün, Ş. S. (2014). Kırsal alanlarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(3),9-27.
  • Ayvacı, H. Ş. ve Bakırcı, H. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin fen öğretim süreçleriyle ilgili görüşlerinin 5e modeli açısından incelenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi,9(2), 132-151.
  • Ayvacı, H. Ş., Bakırcı, H. ve Yıldız, M. (2014). Fen bilimleri öğretmenlerinin hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri ve beklentileri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 357-383.
  • Bauer, J. & Kenton, J. (2005). Toward technology integration in the school why it isn’t happening. Journal of Technology and Teacher Education, 13(4), 519-547.
  • Beşoluk, Ş., Kurbanoğlu, N. İ. ve Önder, İ. (2010). Educational technology usage of pre-service and in-service science and technology teachers. Elementary Education Online, 9(1), 389-395.
  • Büyük, U. ve Erol, M. (2008). Science education laboratories in Turkey; Difficulties and proposals. International Journal on Hands-on Sciences: 1646-1652.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (istatistik, araştırma deseni, spps uygulamaları ve yorumları). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çakır, R. ve Oktay, S. (2013). Bilgi toplumu olma yolunda öğretmenlerin teknoloji kullanımları. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 30, 35-54.
  • Çalık, M., Turan, B. and Coll, R.K. (2014). A cross-age study of elementary student teachers' scientific habits of mind concerning socioscientific issues. International Journal of Science and Mathematics Education, 12(6), 1315-1340.
  • Çelik, H. C. ve Bindak, R. (2005). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin bilgisayara yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 27-38.
  • Çepni, S., Taş E. ve Köse S. (2006). The effects of computer assisted materials on students’ cognitive levels, misconceptions and attitude toward science. Computers and Education, (46), 192-205.
  • Demirel, Ö. (2002). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ekiz, D. (2013). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş: Nitel nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erdemir, N., Bakırcı, H. ve Eyduran, E. (2009). Öğretmen adaylarının eğitimde teknolojiyi kullanabilme özgüvenlerinin tespiti. Türk Fen Eğitimi Dergisi,3, 99-108.
  • Ertmer, P. A. and Ottenbreit-Leftwich, A.T. (2010). Teacher technology change: How knowledge, confidence, beliefs, and culture intersect. Journal of research and Technology in Education, 42, 255-284.
  • Gezer, B. ve Sevim, Y. (2006). Ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin internet kullanımlarının mesleki gelişimlerine etkisi (Elazığili örneği). Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 5(1), 79-84.
  • Görgülü, D., Küçükali, R. ve Ada, Ş. (2013). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlilikleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve uygulama, 3(2), 53-71.
  • Gültekin, M. ve Çubukçu, Z. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin görüşleri. Kırgızistan Türkiye Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 185-201.
  • Gürdal, A. (1992). İlköğretim okullarında fen bilgisinin önemi. Hacettepe Üniversitesi. Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 185-288.
  • Güven, G., Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Güvercin, Z. (2010). Fizik dersinde simülasyon destekli yazılımın öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa olan etkisi. Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Hixon, E. and Buckenmeyer, J. (2009). Revisiting technology integration in schools: Implications for professional development, Computers in the Schools, 26(2), 130-146.
  • Holden, H. and Rada, R. (2011). Understanding the influence of perceived usability and technology self-efficacy on teachers’ technology acceptance. Journal of Research on Technology in Education, 43(4), 343-367.
  • Howe, A. and Jones, L. (1998). Engaging children in science (2nd ed.). (pp. 258-261). Columbus, Ohio.
  • Hunt, N. P. &Bohlin, R. M. (1993). Teacher education students’ attitudes toward using computers. Journal of Research on Computing in Education, 25(4), 487-497.
  • Irmak, M. (2015). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin, yöneticilerinin teknoloji liderliği düzeylerine ilişkin algıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Jeong, H. I. and Kim, Y. (2017). The acceptance of computer technology by teachers in early childhood education. Interactive Learning Environments, 25(4), 496-512.
  • Jimoyiannis, A. and Komis, V. (2007). Examining teachers’ beliefs about ICT in education: Implications of a teacher preparation programme. Teacher Development, 11(2), 149-173.
  • Joung, Y. J. (2009). Children's typically-perceived-situations of floating and sinking, International Journal of Science Education, 31(1), 101-127.
  • Kim, C., Kim, M., Lee, C., Spector, M. and DeMeester, K. (2013). Teacher beliefs and technology integration. Teaching and Teacher Education, 29, 76-85.
  • Konur, K. B., Sezen, G. ve Tekbıyık, A. (Mayıs, 2008). Fen ve teknoloji derslerinde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı etkinliklerde öğretim teknolojilerinin kullanılabilirliğine yönelik öğretmen görüşleri. The 8th International Educational Technology Conference. Eskişehir/Türkiye.
  • Köseoğlu, P., Yılmaz, M., Gerçek, C. ve Soran, H. (2007). Bilgisayar kursunun bilgisayara yönelik başarı, tutum ve öz yeterlik inançları üzerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 203-209.
  • Kuşkaya-Mumcu, F. (2017). Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme sürecine entegre etmeye hazır olmaları: Bilgi ve inançtaki değişim. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 31-56.
  • Lane, C. A. and Lyle, H. F. (2011). Obstacles and supports related to the use of educational technologies: the role of technological expertise, gender, and age. Journal of Computing in Higher Education, 23(1), 38-59.
  • Liao, Y. C. (2007). Effects computer assisted instruction on students’ achievement in Taiwan: A meta-analysis. Computer and Education, 48(3), 216-233.
  • Marcinkiewicz, H. R. (1994). Computers and teachers: Factors influencing computer use in the classroom. Journal of Research on Computing in Education, 26 (2), 220-237.
  • Merriam, S. B. (1988). Case study research in education: A qualitative approach. Jossey-Bass.
  • Moore, T. and Harrison, A. (2012). Floating and sinking: Everyday science in middle school.1-14, Retrived 11.10.2016 from http://www.aare.edu.pdf.
  • Neyland, E. (2011). Integrating online learning in NSW secondary schools: Three schools’ perspectives on ICT adoption. Australasian Journal of Educational Technology, 27(1), 152-173.
  • Öçal, M. F. ve Şimşek, M. (2017). Matematik öğretmen adaylarının fatih projesi ve matematik eğitiminde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 8(1), 91-121.
  • Özdemir, O. (2017). Türkçe öğretiminde dijital teknolojilerin kullanımı ve bir web uygulaması örneği. Electronic Turkish Studies, 12(4), 427-444.
  • Özsevgeç, T. ve Çepni, S. (2006). Farklı sınıflardaki öğrencilerin yüzme ve batma kavramlarını anlama düzeyleri. Milli Eğitim Dergisi, 172, 297- 311.
  • Öztürk, M. (2014). 8. sınıf kuvvet ve hareket ünitesine yönelik bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının etkililiğinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Öztürk, M., Akdeniz, A. R. ve Bakırcı, H. (2017). Bilgisayar destekli öğretimin uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin bilimsel düşünme becerilerine etkisi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XIV(I), 611-639.
  • Pieri, M. and Diamantini, D. (2010). Teachers of life and ICT. World Journal on Educational Technology, 2(3), 158-168.
  • Seferoğlu, S. S. (Şubat, 2009). İlköğretim okullarında teknoloji kullanımı ve yöneticilerin bakış açıları. Sözlü bildiri. Akademik Bilişim 09, XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Harran Üniversitesi, Şanlıurfa.
  • Seferoğlu S. S., Akbıyık, C. ve Bulut, M. (2008). İlköğretim öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının bilgisayarların öğrenme/öğretme sürecinde kullanımı ile ilgili görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 273-283.
  • Sipila, K. (2014). Educational use of information and communications technology: Teachers’ perspective. Technology, Pedagogy and Education, 23(2), 225-241.
  • Soderberg, P. and Price, F. (2003). An examination of problem-based teaching and learning in population genetics and evolution using evolve, A computer simulation. International Journal of Science Education, 25, (1), 35-55.
  • Şahin, Ç. (2010). İlköğretim 8. sınıf "kuvvet ve hareket" ünitesinde "zenginleştirilmiş 5e öğretim modeline göre rehber materyaller tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Şeker, R. ve Kartal, T. (2017). The effect of computer-assisted instruction on students’ achievement in science education. Turkish Journal of Education, 6(1), 17-29.
  • Teo, T. and Zhou, M. (2017). The influence of teachers’ conceptions of teaching and learning on their technology acceptance, Interactive Learning Environments, 25(4), 513-527.
  • Uzgur, B. Ç. ve Aykaç, N. (2016). Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirme. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34).
  • Yağci, M. (2017). Tarih öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin akademik başarıya, öğrenilenlerin kalıcılığına ve bilgisayara karsı tutuma etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 102.
  • Yecan, E., Özçınar, H. ve Tanyeri, T. (2017). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin görsel programlama öğretimi deneyimleri. İlköğretim Online, 16(1), 377-393.
  • Yecan, E., Özçınar, H. ve Tanyeri, T. (2017). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin görsel programlama öğretimi deneyimleri. İlköğretim Online, 16(1), 377-393.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yükseltürk, E. ve Altıok, S. (2015). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının bilgisayar programlama öğretimine yönelik görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 50-65.
There are 62 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Nurhan Polat This is me

Naki Erdemir This is me

Hasan Bakırcı

Publication Date December 20, 2017
Submission Date December 19, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Polat, N., Erdemir, N., & Bakırcı, H. (2017). Studying the Status of Information Technology Use by Science Teachers for Physics Subjects. Journal of Uludag University Faculty of Education, 30(2), 465-493. https://doi.org/10.19171/uefad.368852