Research Article
BibTex RIS Cite

COVID-19 SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ACİL UZAKTAN ÖĞRETİM TECRÜBELERİNİN VE GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2021, , 813 - 854, 09.08.2021
https://doi.org/10.19171/uefad.882291

Abstract

Bu çalışma, acil uzaktan öğretimde sınıf öğretmenlerinin COVID-19 salgını sürecindeki tecrübelerinin ve görüşlerinin incelemesini kapsamaktadır. Araştırma, zincir okullardan birine ait bir kampüste, 10 sınıf öğretmeninden veriler toplanarak gerçekleşmiştir. Araştırma nitel araştırma türünün fenomenoloji deseni ile desenlenmiştir. Veri toplama 3 aşamada gerçekleşmiştir. İlk olarak sınıf öğretmenlerinin hazırbulunuşluklarını ölçmek amaçlı katılımcılarla bir çevrim içi konferans aracı kullanılarak yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. İkinci aşamada tecrübe verilerini toplamak için katılımcıların iki uzaktan eğitim dersi gözlemlenmiştir. Son aşamada ise dersler tamamlandıktan sonra katılımcılar ile genel görüşlerini toplamak amaçlı yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Veriler NVivo uygulaması kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre katılımcıların belli bir teknolojik hazırbulunuşluklarının bulunduğu fakat öncesinde bir uzaktan eğitim deneyimlerinin bulunmadığı ortaya çıkmıştır. Katılımcıların alan yeterliliklerine bakıldığında, çoğu katılımcı kendini alanında yeterli görmekte ve bunu sürekli güncel kalmakla bağdaştırmaktadır. Katılımcılar, öğrencilerinin yaş gruplarının küçük olması sebebiyle, uzaktan öğretimde yaşanan birtakım zorlukların veli desteği alınarak üstesinden geldiklerini bildirmiştir. Araştırmada, ölçme değerlendirme sorunlarına da vurgu yapılmıştır. Katılımcılar uzaktan öğretimde ölçme değerlendirmeyi güvenilir bulmamakla birlikte bu süreçte öğrenci takibi ve iyileştirilmesi için öneriler sunmuştur. Ayrıca bu çalışma acil uzaktan öğretime geçecek kişiler ve kurumlar için öneriler sunmaktadır.

References

  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71.
  • Alkan, C. (1987). Uzaktan eğitim sistemlerini karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları
  • Aydin, C. (2005). Turkish mentors’ perception of roles, competencies and resources for online teaching. Turkish Online Journal of Distance Education, 6(3),80-95.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-14.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğü. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (COVID-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., & Paskevicius, M. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126.
  • Bozpolat, E., Usta, H., & Uğurlu, C. (2016). Öğrenci ve öğretim elemanlarının sınıf yönetim modellerine ilişkin görüşleri: Nitel bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 1157-1173.
  • Burdina, M. G., Krapotkina, I. E., & Nasyrova, L. G. (2019). Distance learning in elementary school classrooms: An emerging framework for contemporary practice. International Journal of Instruction, 12(1), 1-16.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (COVID-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 11-53.
  • Çakın, M., & Akyavuz, E. K. (2020). COVID-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186.
  • Çoban, S. (2013). Uzaktan ve teknoloji destekli eğitimin gelişimi. XVI. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildiri Kitabı.
  • Ersoy, M., & Toprakçı, E. (2008, Mart). Uzaktan eğitimde öğretmen rolleri. II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojlleri Sempozyumu. İzmir.
  • Fi̇dan, M. (2020). Covı̇d-19 belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: İlkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ilı̇şkı̇n öğretmen görüşlerı̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43.
  • Fulford, C. P., & Zhang, S. (2009). Perceptions of Interaction: The critical predictor in distance Education. American Journal of Distance Education, 7(3), 8-21.
  • Hardy, L. (2016). 5 Skills that online teachers are constantly developing. https://elearningindustry.com/5-skills-online-teachers-developing adresinden 13.12.20 tarihinde alınmıştır.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. https://er.educause.edu/articles/2020/3/thedifference-between-emergency-remoteteaching-and-online-learning adresinden 02.04.2021 tarihinde alınmıştır.
  • İşman, A. (2011). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem Akademi.
  • Kantos, E. Z. (2020). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim ile ilgili düşünceleri. 8. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi -Sosyal ve Eğitim Bilimleri (sy.67-82)
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M., Esendemi̇r, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19(1), 220-241.
  • Kavrat, B., & Türel, Y. (2013). Çevrimiçi uzaktan eğitimde öğretmen rollerini ve yeterliliklerini belirleme ölçeği geliştirme. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2(2) s23-33.
  • Kemshal-Bell, G. (2001). The online teacher. http://pandora.nla.gov.au/pan/21845/20011210-0000/cyberteacher.onestop.net/finalreport.pdf adresinden 15.04.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Kışla, T. (2016). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 17(1), 258-271.
  • Kontovourki, S., Theodorou, E., & Philippou, S. (2021). Sites’ of curriculum making in cyprus: Tracing the emergence and transformation of expert teacher-subjects. In Priestley, M., Alvunger, D., Philippou, S., & Soini, T. (Eds.) Curriculum making in europe: Policy and practice within and across diverse contexts (pp. 53-76). Emerald Publishing Limited.
  • Kurucay, M., & İnan, F. A. (2017). Examining the effects of learner-learner interactions on satisfaction and learning in an online undergraduate course. Computers & Education, 115, 20-37.
  • Lau, J., Yang, B., & Dasgupta, R. (2020). Will the coronavi¬rus make online education go viral. https://www.timeshighereducation.com/features/will-coronavirus-make-online-education-go-viral adresinden 12.03.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Martin, F., Budhrani, K., Kumar, S., & Ritzhaupt, A. (2020). Award-winning faculty online teaching practices: Roles and competencies. Online Learning Journal, 23(1), 184-205.
  • MEB (2020). LGS ve YKS hazırlık öğrencilerine "canlı sınıf" dönemi. https://www.meb.gov.tr/lgs-ve-yks-hazirlik-ogrencilerine-canli-sinifdonemi/haber/20635/tr adresinden 20.11.2020 tarihinde alınmıştır.
  • Moore, M. G. (1989). Three types of interaction. American Journal of Distance Education, 3(2), 1-7.
  • Moore, M., & Kearsley, G. (2011). Distance Education: A system view of online learning. Belmont, Calif: Wadsworth Pub. Co
  • Morch, A. I., Hartley, M. D., Ludlow, B. L., Caruso, V., & Thomassen, I. (2014, July). The teacher as designer: Preparations for teaching in a Second Life distance education course. In 2014 IEEE 14th International Conference on Advanced Learning Technologies (pp. 691-693). IEEE.
  • Odabaşı, H. F., & Kabakçı, I. (2007, Mayıs). Öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde bilgi ve iletişim teknolojileri. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, Bakü, Azerbaycan.
  • Özdemir, M. S. (2016). Öğretmen niteliğinin bir göstergesi olarak mesleki gelişim. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 233‐244.
  • Özoğlu, C. & Kaya, E. (2021). Z kuşağı öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeleri ve dijital okuryazarlıkları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11(1), 415-437.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Safin, A. A., Ozhmekova, N. A., & Biktasheva, A. S. (2020). Teachers' Professional Difficulties in the Course of Implementation of Distance Learning in General Education Organizations. Proceedings IFTE-2020, 2163-2171
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to coronavirus disease 2019 (COVID-19): Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus Journal of Medical Science, 12(4), 112-142.
  • Sari, T., & Nayır, F. (2020). Challenges in distance education during the (COVID-19) pandemic period. Qualitative Research in Education, 9(3), 328-360.
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilgiler Dergisi. 21(1), 273-296.
  • Sığın, S. (2020). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi konusunda öğrenciler ve öğretim elemanları ne düşünüyor? Tek durumlu bir örnek olay çalışması (Yayın No. 612422) [Yüksek lisans tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M., & Zvacek, S. (2009). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education. Pearson Education.
  • Soo, K. S., & Bonk, C. J. (1998). Interaction: What does ıt mean in online distance education? Educational Multimedia and Hypermedia & World Conference on Educational Telecommunications. Proceedings (10th, Freiburg, Germany, June 20-25, 1998)
  • Şad, S, Özer, N. & Atli̇, A. (2019). Psikolojide tematik analizin kullanımı. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(2), 873-898.
  • Şener, B., Ertem, İ. S., & Meç, A. (2020). Online teaching experiences of ELT instructors. Journal of Educational Technology and Online Learning, 3(3), 340-362.
  • Turgut, G. (2017) İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin uzaktan öğrenme deneyimlerinin değerlendirilmesi: Bir durum çalışması. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 65-91.
  • Uğur, S. (2014). Açık ve Uzaktan Öğrenmede Öğretmen Rolleri. Açıköğretimle 30 yıl içinde.
  • Wallace, P. (2009). Distance learning for gifted students: Outcomes for elementary, middle, and high school aged students. Journal for the Education of the Gifted. 32(3), 95–320.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G., & Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. http://paletyayinlari.com.tr/wp-content/uploads/2020/Uzaktan_egitim_surecinin_niteligi.pdf adresinden 10.02.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Yolcu, H. (2020). Koronavirüs (COVID-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 230-237.

AN EXAMINATION OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ EMERGENCY ONLINE TEACHING EXPERIENCE AND PERCEPTIONS DURING COVID-19

Year 2021, , 813 - 854, 09.08.2021
https://doi.org/10.19171/uefad.882291

Abstract

This study covers an examination of primary school teachers' emergency online teaching experiences and views during the COVID-19 pandemic. Within the scope of the research, data was collected from 10 teachers. Data collection took place in 3 stages. First, semi-structured interviews were conducted with the participants using an online conference tool to measure the classroom teachers' readiness. In the second stage, to collect the experience data, two distance education lessons of each participant was observed. In the last stage, interviews were made with the participants to gather their general opinions. The data was analyzed through the NVivo application. According to the results of the research, it was revealed that the participants had a certain technological readiness but did not have any prior distance education experience. Considering the field competencies of the participants, most of the participants see themselves as competent in their field and associate this with being constantly updated. Participants reported that due to the small age groups of the students, some difficulties experienced in distance education were overcome by receiving parent support. Measurement and evaluation problems were also emphasized in the study. Although the participants did not find measurement and evaluation in distance education reliable, they offered suggestions for improving this process. In addition, this study offers suggestions for individuals and institutions that will switch to emergency distance education.

References

  • Akdemir, Ö. (2011). Yükseköğretimimizde uzaktan eğitim. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(2), 69-71.
  • Alkan, C. (1987). Uzaktan eğitim sistemlerini karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları
  • Aydin, C. (2005). Turkish mentors’ perception of roles, competencies and resources for online teaching. Turkish Online Journal of Distance Education, 6(3),80-95.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-14.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğü. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (COVID-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., & Paskevicius, M. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126.
  • Bozpolat, E., Usta, H., & Uğurlu, C. (2016). Öğrenci ve öğretim elemanlarının sınıf yönetim modellerine ilişkin görüşleri: Nitel bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 1157-1173.
  • Burdina, M. G., Krapotkina, I. E., & Nasyrova, L. G. (2019). Distance learning in elementary school classrooms: An emerging framework for contemporary practice. International Journal of Instruction, 12(1), 1-16.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (COVID-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 11-53.
  • Çakın, M., & Akyavuz, E. K. (2020). COVID-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186.
  • Çoban, S. (2013). Uzaktan ve teknoloji destekli eğitimin gelişimi. XVI. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildiri Kitabı.
  • Ersoy, M., & Toprakçı, E. (2008, Mart). Uzaktan eğitimde öğretmen rolleri. II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojlleri Sempozyumu. İzmir.
  • Fi̇dan, M. (2020). Covı̇d-19 belı̇rsı̇zlı̇ğı̇nde eğı̇tı̇m: İlkokulda zorunlu uzaktan eğı̇tı̇me ilı̇şkı̇n öğretmen görüşlerı̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43.
  • Fulford, C. P., & Zhang, S. (2009). Perceptions of Interaction: The critical predictor in distance Education. American Journal of Distance Education, 7(3), 8-21.
  • Hardy, L. (2016). 5 Skills that online teachers are constantly developing. https://elearningindustry.com/5-skills-online-teachers-developing adresinden 13.12.20 tarihinde alınmıştır.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. https://er.educause.edu/articles/2020/3/thedifference-between-emergency-remoteteaching-and-online-learning adresinden 02.04.2021 tarihinde alınmıştır.
  • İşman, A. (2011). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem Akademi.
  • Kantos, E. Z. (2020). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim ile ilgili düşünceleri. 8. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi -Sosyal ve Eğitim Bilimleri (sy.67-82)
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M., Esendemi̇r, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19(1), 220-241.
  • Kavrat, B., & Türel, Y. (2013). Çevrimiçi uzaktan eğitimde öğretmen rollerini ve yeterliliklerini belirleme ölçeği geliştirme. Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 2(2) s23-33.
  • Kemshal-Bell, G. (2001). The online teacher. http://pandora.nla.gov.au/pan/21845/20011210-0000/cyberteacher.onestop.net/finalreport.pdf adresinden 15.04.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Kışla, T. (2016). Uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 17(1), 258-271.
  • Kontovourki, S., Theodorou, E., & Philippou, S. (2021). Sites’ of curriculum making in cyprus: Tracing the emergence and transformation of expert teacher-subjects. In Priestley, M., Alvunger, D., Philippou, S., & Soini, T. (Eds.) Curriculum making in europe: Policy and practice within and across diverse contexts (pp. 53-76). Emerald Publishing Limited.
  • Kurucay, M., & İnan, F. A. (2017). Examining the effects of learner-learner interactions on satisfaction and learning in an online undergraduate course. Computers & Education, 115, 20-37.
  • Lau, J., Yang, B., & Dasgupta, R. (2020). Will the coronavi¬rus make online education go viral. https://www.timeshighereducation.com/features/will-coronavirus-make-online-education-go-viral adresinden 12.03.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Martin, F., Budhrani, K., Kumar, S., & Ritzhaupt, A. (2020). Award-winning faculty online teaching practices: Roles and competencies. Online Learning Journal, 23(1), 184-205.
  • MEB (2020). LGS ve YKS hazırlık öğrencilerine "canlı sınıf" dönemi. https://www.meb.gov.tr/lgs-ve-yks-hazirlik-ogrencilerine-canli-sinifdonemi/haber/20635/tr adresinden 20.11.2020 tarihinde alınmıştır.
  • Moore, M. G. (1989). Three types of interaction. American Journal of Distance Education, 3(2), 1-7.
  • Moore, M., & Kearsley, G. (2011). Distance Education: A system view of online learning. Belmont, Calif: Wadsworth Pub. Co
  • Morch, A. I., Hartley, M. D., Ludlow, B. L., Caruso, V., & Thomassen, I. (2014, July). The teacher as designer: Preparations for teaching in a Second Life distance education course. In 2014 IEEE 14th International Conference on Advanced Learning Technologies (pp. 691-693). IEEE.
  • Odabaşı, H. F., & Kabakçı, I. (2007, Mayıs). Öğretmenlerin mesleki gelişimlerinde bilgi ve iletişim teknolojileri. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, Bakü, Azerbaycan.
  • Özdemir, M. S. (2016). Öğretmen niteliğinin bir göstergesi olarak mesleki gelişim. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 233‐244.
  • Özoğlu, C. & Kaya, E. (2021). Z kuşağı öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeleri ve dijital okuryazarlıkları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 11(1), 415-437.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Safin, A. A., Ozhmekova, N. A., & Biktasheva, A. S. (2020). Teachers' Professional Difficulties in the Course of Implementation of Distance Learning in General Education Organizations. Proceedings IFTE-2020, 2163-2171
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to coronavirus disease 2019 (COVID-19): Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus Journal of Medical Science, 12(4), 112-142.
  • Sari, T., & Nayır, F. (2020). Challenges in distance education during the (COVID-19) pandemic period. Qualitative Research in Education, 9(3), 328-360.
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilgiler Dergisi. 21(1), 273-296.
  • Sığın, S. (2020). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi konusunda öğrenciler ve öğretim elemanları ne düşünüyor? Tek durumlu bir örnek olay çalışması (Yayın No. 612422) [Yüksek lisans tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi]. YÖK. https://tez.yok.gov.tr
  • Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M., & Zvacek, S. (2009). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education. Pearson Education.
  • Soo, K. S., & Bonk, C. J. (1998). Interaction: What does ıt mean in online distance education? Educational Multimedia and Hypermedia & World Conference on Educational Telecommunications. Proceedings (10th, Freiburg, Germany, June 20-25, 1998)
  • Şad, S, Özer, N. & Atli̇, A. (2019). Psikolojide tematik analizin kullanımı. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(2), 873-898.
  • Şener, B., Ertem, İ. S., & Meç, A. (2020). Online teaching experiences of ELT instructors. Journal of Educational Technology and Online Learning, 3(3), 340-362.
  • Turgut, G. (2017) İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin uzaktan öğrenme deneyimlerinin değerlendirilmesi: Bir durum çalışması. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 65-91.
  • Uğur, S. (2014). Açık ve Uzaktan Öğrenmede Öğretmen Rolleri. Açıköğretimle 30 yıl içinde.
  • Wallace, P. (2009). Distance learning for gifted students: Outcomes for elementary, middle, and high school aged students. Journal for the Education of the Gifted. 32(3), 95–320.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E., Güner, B., Mutlu, H., Doğanay, G., & Yılmaz, D. (2020). Veli algısına göre pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinin niteliği. http://paletyayinlari.com.tr/wp-content/uploads/2020/Uzaktan_egitim_surecinin_niteligi.pdf adresinden 10.02.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Yolcu, H. (2020). Koronavirüs (COVID-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 230-237.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Aslihan Baran 0000-0001-5657-8213

Olgun Sadık 0000-0002-8852-8189

Publication Date August 9, 2021
Submission Date February 17, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Baran, A., & Sadık, O. (2021). COVID-19 SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ACİL UZAKTAN ÖĞRETİM TECRÜBELERİNİN VE GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 813-854. https://doi.org/10.19171/uefad.882291

Cited By