Yüksek standartta bir spor eğitimi, nitelikli yetiştiriciler ile güçlü ve
yetenekli sporculara gereksinim duyar. Araştırmacıların ortaya çıkardığı tüm
verileri değerlendiren ve sporcularına yüksek standartta eğitimi vermeye
çalışan antrenörler önemli konumdadır. Başarılı antrenörler genellikle
dengeli, kendine hakim, sosyal bir kişiliğe sahiptirler.
Bu araştırmanın amacı, Bursa ili voleybol antrenörlerinin sosyal tercihlerini
ve mesleki yapılarını tespit ederek, bir eğitimcide bulunması gereken
davranışları gösterip göstermediğini belirlemek, antrenörlerin işlevsel
sorunlarını, mesleki beklentilerini ortaya koyarak ilgililere mesajlar ve
öneriler sunmaktır.
Araştırmamıza 109 erkek, 21 bayan voleybol antrenörü katılmıştır.
Araştırmada elde edilen veriler, SPSS paket programı yardımıyla analiz
edilmiştir. Analiz sonuçları %, frekans ve ki kare aracılığıyla tespit
edilmiştir. Araştırmamıza katılan antrenörlerin öğrenim durumlarına
bakıldığında % 76’sı üniversite mezunudur. Yine antrenörlerin % 61,5’i
antrenörlüğü yan çalışma alanı olarak yapmaktadırlar. Antrenörlüğü özel
çaba gerektiren bir meslek olarak gören antrenörler, bu mesleği yapmaktan
memnun olduklarını belirtmişlerdir. Çalışma koşullarını önemli sorun olarak
gören antrenörler, meslektaşlarıyla bazen çatışma yaşadıklarını
belirtmişlerdir.
Sporcuların eğitiminin niteliğini geliştirmek, antrenörlerin niteliğini
geliştirmekle eşanlamlıdır. Antrenörün niteliği sporcunun, sporcunun
niteliği, ülke sporunun niteliğinin yükselmesinde temel unsurlardır.
Antrenörlerin hangi niteliklere sahip olması gerektiği konusundaki
çalışmaların çoğalarak devam etmesi ve yapılan araştırmaların sonuçlarına
göre, antrenör yetiştiren kurumlarda ve kademe eğitimlerinde öğrenim
görenlerin yönlendirilerek, antrenör olacakların niteliklerinin bu ilkeler ve
özellikler çerçevesinde yükseltilmesi ülke sporunun geleceği açısından
büyük önem taşımaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2006 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 19 Issue: 2 |