Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin çoklu zekâ kuramını
uygulamada yaşadıkları güçlükleri belirlemektir. Çalışma nitel bir araştırma
olup, veriler Bursa şehir merkezinde görev yapan 8 Türkçe öğretmeninden
görüşme ile elde edilmiştir. Araştırmada öğretmenlerin çoklu zekâ kuramının
temel felsefesini Türkçe dersine uygun görmekle birlikte, lisans
eğitimlerinde çoklu zekâ kuramına ilişkin yeterli bilgi edinmedikleri, Milli
Eğitim Müdürlüğünce çoklu zekâ kuramını tanıtmak amacıyla düzenlenen
etkinliklerin yetersiz olduğu, müfettişlerin de bu konuda yeterli bilgiye sahip
olmadıklarını belirtmişlerdir. Bu kuramın uygulanması ile ilgili olarak
öğretmenler örnek etkinlikler, materyal, araç-, gereç, kılavuz kitap ve uygun
donanım bulmada güçlük çektiklerinden şikâyet etmektedirler. Bunun yanı
sıra sınıfların kalabalık olması, etkinlikler için yeterli zaman bulamadıkları
ve konuları yetiştirememe kaygısı yaşadıklarını belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2006 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 19 Issue: 2 |