Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının hangi zekâ
alanlarına daha yatkın olduklarının tespit edilmesi ve öğretmen adaylarının
sosyal bilgiler derslerindeki etkinliklerde kullanırken zorlanıp
zorlanmayacaklarını düşündükleri zekâ alanlarının ortaya çıkarılmasıdır.
2005-2006 öğretim yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf
Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 212 son sınıf öğrencisi
örneklemi oluşturmaktadır. Çalışma sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının
doğa zekâsı, sözel zekâ ve müzikal zekâlarının “orta düzeyde gelişmiş”
olduğu, diğer zekâ alanlarının ise “gelişmiş” olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca,
öğretmen adaylarının büyük bir kısmının; sosyal bilgiler derslerindeki
etkinliklerde sosyal zekâ, sözel zekâ ve mantıksal zekâ alanlarını kullanırken
zorluk yaşamayacaklarını düşündükleri tespit edilmiştir. Buna karşın,
öğretmen adayları müzikal zekâ, doğa zekâsı ve bedensel zekâyı sosyal
bilgiler derslerindeki etkinliklerde kullanırken zorluk yaşayacaklarını
düşünmektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2007 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 20 Issue: 2 |