Yapılan çalışmada Feza Gürsey Bilim Merkezi’nde bulunan deney
setlerinin ve yapılan etkinliklerin fen öğretimi üzerindeki etkileri
incelenmiştir. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde yürütülen
araştırmaya Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. sınıfında öğrenim gören 12 erkek,
14 kız toplam 26 öğretmen adayı katılmıştır.
Feza Gürsey Bilim Merkezi’nin fen öğretimine katkısını tespit etmek
amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Bu çerçevede
bilim merkezine düzenlenen gezi sonrası elde edilen veriler çözümlenmiş ve
farklı araştırmacılar tarafından birbirinden bağımsız olarak tasnif edilip
gruplandırılmıştır. Bunun yanında bilim merkezinde bulunan deney setleri,
yapılan etkinlikler ve bilim müzesi rehberlerinin alan ve pedagojik
yeterlilikleri de değerlendirilmiştir. Bu amaçla 5’li likert tipi bilim merkezi
değerlendirme anketi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin aritmetik ortalama
dağılımları çıkartılmış ve yorumlanmıştır.
Araştırmaya katılan öğretmen adayları bu tip bilim merkezlerinin mesleki
gelişimleri açısından faydalı olacağını belirtmişlerdir. Bununla beraber bilim
merkezlerini ziyaret eden ilköğretim öğrencilerinin fene olan ilgilerinde ve
akademik başarılarında artış meydana gelebileceğini, öğrencilere fen okur
yazarlığı kazandırabileceğini ve meslek (alan) seçimlerini etkileyebileceğini
de dile getirmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2008 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 21 Issue: 1 |