BibTex RIS Cite

Müziksel ve Matematiksel Öğrenme Başarısı Arasındaki İlişki

Year 2008, Volume: 21 Issue: 1, 79 - 89, 01.04.2008

Abstract

References

  • Ergun, Mustafa. Zeka Testlerinde Son Gelişmeler. Yaşadıkça Eğitim Dergisi Sayı: 53, 1998: 2-9.
  • Göğüş, Gülay. Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerine Giriş Yetenek Sınavlarının Değerlendirilmesi Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi. İstanbul Teknik Ün. Sosyal Bilimler Enst. 1995.
  • Göğüş, Gülay. Müzik Yeteneğinin Tanımı, Ölçümü ve Deneme Yetenek Testi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Cilt:12) Sayı:1. Bursa: U.Ü.Yayınları, 1999: 147-154.
  • Radocy, Rudolf E. ve J.David Boyle. Psychological Foundations of Musical Behavior. 2.Baskı. Springfield (Illinois-ABD): Charles C.Thomas Publishing, 1988.
  • Rauscher, Frances H. Can Music Instruction Affect Children’s Cognitive Development? Y.09/2003. http://www.ericdigests.org/2004-3/ cognitive. html
  • Shaw, Gordon L. Keeping Mozart in Mind M.I.N.D.Institute. Published Sept.2003. http://www.mindinstitute.net/MIND3/research-book.php
  • Uçan, Ali. Müzik Eğitimi (Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar) Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 1994.
  • Winkel, Rudolf. Mathematics and Music Institut für Reine und Angewandte Mathematic. 2000. http://www.iram.rwth.aachen.de/-winkel/papers/pdf
  • The Relation Between Musical and Mathematical Learning Success

Müziksel ve Matematiksel Öğrenme Başarısı Arasındaki İlişki

Year 2008, Volume: 21 Issue: 1, 79 - 89, 01.04.2008

Abstract

Bu çalışmada, matematiksel ve müziksel öğrenme arasındaki ilişki
incelenmiştir. Araştırmacı Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı
İlköğretim Okulu 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerine verdiği eğitim sırasında aynı
müzik yeteneği sınavıyla okula alınan öğrencilerden bir kısmının
yeteneklerini geliştirmede zorluk çektiğini ve bunların çoğunun Matematik
dersinde de zorluklarla karşılaştıklarını gözlemiştir.
Oluşan kanaati araştırmak amacıyla 2004-2005 öğretim yılında 6. ve 7.
sınıflarda öğrenim gören iki öğrenci grubunun Matematik dersi ile müziksel
işitme yeteneğinin geliştirilerek müzik okur yazarlığının sağlanmaya
çalışıldığı “Solfej-Dikte-Teori” dersi yıl sonu başarı puanları karşılaştı-
rılmıştır. Bulguların bu iki ders arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki
olduğunu göstermesi üzerine 2005-2006 öğretim yılında (bu kez 7. ve 8.
sınıfta olan) aynı öğrenci gruplarına ait başarı puanları yeniden
karşılaştırılmış ve benzer sonuçlara ulaşılmıştır.

References

  • Ergun, Mustafa. Zeka Testlerinde Son Gelişmeler. Yaşadıkça Eğitim Dergisi Sayı: 53, 1998: 2-9.
  • Göğüş, Gülay. Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Bölümlerine Giriş Yetenek Sınavlarının Değerlendirilmesi Yayımlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi. İstanbul Teknik Ün. Sosyal Bilimler Enst. 1995.
  • Göğüş, Gülay. Müzik Yeteneğinin Tanımı, Ölçümü ve Deneme Yetenek Testi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Cilt:12) Sayı:1. Bursa: U.Ü.Yayınları, 1999: 147-154.
  • Radocy, Rudolf E. ve J.David Boyle. Psychological Foundations of Musical Behavior. 2.Baskı. Springfield (Illinois-ABD): Charles C.Thomas Publishing, 1988.
  • Rauscher, Frances H. Can Music Instruction Affect Children’s Cognitive Development? Y.09/2003. http://www.ericdigests.org/2004-3/ cognitive. html
  • Shaw, Gordon L. Keeping Mozart in Mind M.I.N.D.Institute. Published Sept.2003. http://www.mindinstitute.net/MIND3/research-book.php
  • Uçan, Ali. Müzik Eğitimi (Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar) Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 1994.
  • Winkel, Rudolf. Mathematics and Music Institut für Reine und Angewandte Mathematic. 2000. http://www.iram.rwth.aachen.de/-winkel/papers/pdf
  • The Relation Between Musical and Mathematical Learning Success
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Gülay Göğüş This is me

Publication Date April 1, 2008
Submission Date November 14, 2015
Published in Issue Year 2008 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Göğüş, G. (2008). Müziksel ve Matematiksel Öğrenme Başarısı Arasındaki İlişki. Journal of Uludag University Faculty of Education, 21(1), 79-89.