BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinde Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Fen Bilgisi Laboratuarı Dersinin Etkisi

Year 2008, Volume: 21 Issue: 1, 183 - 192, 01.04.2008

Abstract

References

  • Ardaç D., Muğaloğlu E., Bilimsel Süreçlerin Kazanımına Yönelik Bir Program Çalışması, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, 2002.
  • Berberoğlu G., Kaptan F., Kutlu Ö., Türkiye Genelinde Sekizinci Sınıf Öğrenci- lerinin Fen Bilgisi Dersindeki Üst düzey Zihinsel Becerilerinin İncelen- mesi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, 2002.
  • Bağcı Kılıç G., Üçüncü Uluslar Arası Matematik ve Fen Araştırması: Fen Öğretimi, Bilimsel Araştırma ve Bilimin Doğası, İlköğretim Online, Ocak 2003.
  • Erbaş S., Ergül R., Bulunuz N., İlköğretim Fen Bilgisi Laboratuvar Etkinlikleri, Ekin Kitabevi, 2004, Bursa.
  • Muğaloğlu E., Nazlıçiçek N., Ardaç D., Bilimsel Süreçlerin Grup Çalışmasıyla Geliştirilmesinde Öğrenme Biçimlerinin Etkisi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, 2002.
  • Taşar M.F., Temiz B.K., Tan M., İlköğretim Fen Öğretim Programında Hedeflenen Öğrenci Kazanımlarının Bilimsel Süreç Becerilerine Göre Sınıflan- dırılması, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, 2002.
  • YÖK/Dünya Bankası, İlköğretim Fen Öğretimi, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara, 1997.
  • MEB 2005 Fen ve Teknoloji Programı.
  • The Effect of Science Laboratory Lesson Upon The Improvement of
  • Science Process Skils of Elementary Education Students

Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinde Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Fen Bilgisi Laboratuarı Dersinin Etkisi

Year 2008, Volume: 21 Issue: 1, 183 - 192, 01.04.2008

Abstract

Bu çalışmada, Fen Bilgisi Laboratuvarı ders içeriğinin sınıf öğretmenliği öğrencilerinde bilimsel süreç becerilerinin gelişimine etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla, Sınıf Öğretmenliği ikinci sınıf öğrencilerinin yarıyıl başında ve sonunda planlanan süreçlerle ilgili açık uçlu sorulara cevap vermeleri sağlanmıştır. Ayrıca bu öğrencilerden 78’inin teorik anlatım ve uygulama sonunda ilgili sürece ait soruya cevap vermeleri sağlanarak elde edilen veriler değerlendirildiğinde bu becerilerin çok sayıda uygula- mayla geliştirilebildiği gözlenmiştir

References

  • Ardaç D., Muğaloğlu E., Bilimsel Süreçlerin Kazanımına Yönelik Bir Program Çalışması, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, 2002.
  • Berberoğlu G., Kaptan F., Kutlu Ö., Türkiye Genelinde Sekizinci Sınıf Öğrenci- lerinin Fen Bilgisi Dersindeki Üst düzey Zihinsel Becerilerinin İncelen- mesi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, 2002.
  • Bağcı Kılıç G., Üçüncü Uluslar Arası Matematik ve Fen Araştırması: Fen Öğretimi, Bilimsel Araştırma ve Bilimin Doğası, İlköğretim Online, Ocak 2003.
  • Erbaş S., Ergül R., Bulunuz N., İlköğretim Fen Bilgisi Laboratuvar Etkinlikleri, Ekin Kitabevi, 2004, Bursa.
  • Muğaloğlu E., Nazlıçiçek N., Ardaç D., Bilimsel Süreçlerin Grup Çalışmasıyla Geliştirilmesinde Öğrenme Biçimlerinin Etkisi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, 2002.
  • Taşar M.F., Temiz B.K., Tan M., İlköğretim Fen Öğretim Programında Hedeflenen Öğrenci Kazanımlarının Bilimsel Süreç Becerilerine Göre Sınıflan- dırılması, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi, 2002.
  • YÖK/Dünya Bankası, İlköğretim Fen Öğretimi, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara, 1997.
  • MEB 2005 Fen ve Teknoloji Programı.
  • The Effect of Science Laboratory Lesson Upon The Improvement of
  • Science Process Skils of Elementary Education Students
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yeter Şimşekli This is me

Sevgül Çalış This is me

Publication Date April 1, 2008
Submission Date November 14, 2015
Published in Issue Year 2008 Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Şimşekli, Y., & Çalış, S. (2008). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinde Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Fen Bilgisi Laboratuarı Dersinin Etkisi. Journal of Uludag University Faculty of Education, 21(1), 183-192.