İnsanlar arası anlaşmanın en etkili aracı dildir. Dilin etkin kullanımı
kullanıcılarının ona olan hâkimiyetleri ölçüsündedir. Bu da belirli bir süreçte
dil eğitimi almakla mümkündür. Dil eğitiminden amaçlanan öğrencilerin
yazılı ya da sözlü her türlü duygu ve düşünceyi tam ve doğru olarak
anlayabilmesi ve anlatabilmesidir. Bunun yolu da öncelikle dilin beceri ve
ardından bilgi alanında öğrencilerin yetkin kılınmasından geçmektedir.
Dilin beceri alanını dinleme/izleme, okuma, konuşma ve yazma; bilgi alanını
ise dil bilgisi oluşturmaktadır. Dil bilgisi, temel dil becerilerini destekleyen
kurallar bütünüdür. Kelimeler ve kelimeler arası ilişkilerin Türkçenin
kurallar bütünü içinde ayrı bir yeri vardır. Türkçe öğretiminde öğrenciye
kelimeler arası ilişkiler çerçevesinde kelime grupları kavratılarak soyutlama
yeteneği kazandırılabilmektedir. Soyut düşünce gelişiminin önemli bir
basamağını teşkil eden 6. sınıf düzeyindeki ders kitabı metinleri ve metinlere
bağlı etkinliklerin bu amaç doğrultusunda seçilip düzenlenmesi gereği
kendini göstermektedir.
Bu makalede 6. sınıf Türkçe kitaplarındaki metinlerde yer alan kelime
grupları tespit edilmiş, öğrenci kazanımları çerçevesinde metinlerin ve dil
bilgisi etkinlerinin sunduğu olanaklar incelenip değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2009 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 22 Issue: 2 |