BibTex RIS Cite

İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Kelime Grupları ve Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme

Year 2009, Volume: 22 Issue: 2, 623 - 636, 01.08.2009

Abstract

References

  • Calp, M. (2007), Özel Öğretim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi, Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Cemiloğlu, M. (2004), İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, İstanbul: Aktüel Yayınları.
  • Ergin, M. (1993), Türk Dil Bilgisi, İstanbul: Bayrak Basım / Yayın /Tanıtım.
  • Erol, A., Altan, A., Arhan, S., Başar, S., Gülbahar, B., Kansu, S., Kazancıoğlu, Z. G., Özaykut, S., Öztürker, G., Serin, A., Yılmaz, D., Yurt, M., Yüksel, Y. (2007), İlköğretim Türkçe 6 Ders Kitabı, Ankara: MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Erol, A., Altan, A., Arhan, S., Başar, S., Gülbahar, B., Kansu, S., Kazancıoğlu, Z. G., Özaykut, S., Öztürker, G., Serin, A., Yılmaz, D., Yurt, M., Yüksel, Y. (2007), İlköğretim Türkçe 6 Çalışma Kitabı, Ankara: MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Erol, A., Altan, A., Arhan, S., Başar, S., Gülbahar, B., Kansu, S., Kazancıoğlu, Z. G., Özaykut, S., Öztürker, G., Serin, A., Yılmaz, D., Yurt, M., Yüksel, Y. (2008), İlköğretim Türkçe 6 Öğretmen Kılavuz Kitabı, İstanbul: MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • İlköğretim Türkçe Dersi (6,7,8. sınıflar) Öğretim Programı (2006), Ankara: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Karahan, L. (1999), Türkçede Söz Dizimi–Cümle Tahlilleri-, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Koç, N. (2001), “Kelime Grubu Üzerine”, Türk Dili, 598, Ankara: Türk Dil Kurumu, 491-497
  • Öztürk, E. (2004), “Cümle, Kelime Grupları ve Kelime Öğretimi”, Türk Dili, S. 635, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 687-691.
  • Yangın, B. (1999), İlköğretimde Türkçe Öğretimi, İstanbul: MEB Yayınları.

İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Kelime Grupları ve Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme

Year 2009, Volume: 22 Issue: 2, 623 - 636, 01.08.2009

Abstract

İnsanlar arası anlaşmanın en etkili aracı dildir. Dilin etkin kullanımı
kullanıcılarının ona olan hâkimiyetleri ölçüsündedir. Bu da belirli bir süreçte
dil eğitimi almakla mümkündür. Dil eğitiminden amaçlanan öğrencilerin
yazılı ya da sözlü her türlü duygu ve düşünceyi tam ve doğru olarak
anlayabilmesi ve anlatabilmesidir. Bunun yolu da öncelikle dilin beceri ve
ardından bilgi alanında öğrencilerin yetkin kılınmasından geçmektedir.
Dilin beceri alanını dinleme/izleme, okuma, konuşma ve yazma; bilgi alanını
ise dil bilgisi oluşturmaktadır. Dil bilgisi, temel dil becerilerini destekleyen
kurallar bütünüdür. Kelimeler ve kelimeler arası ilişkilerin Türkçenin
kurallar bütünü içinde ayrı bir yeri vardır. Türkçe öğretiminde öğrenciye
kelimeler arası ilişkiler çerçevesinde kelime grupları kavratılarak soyutlama
yeteneği kazandırılabilmektedir. Soyut düşünce gelişiminin önemli bir
basamağını teşkil eden 6. sınıf düzeyindeki ders kitabı metinleri ve metinlere
bağlı etkinliklerin bu amaç doğrultusunda seçilip düzenlenmesi gereği
kendini göstermektedir.
Bu makalede 6. sınıf Türkçe kitaplarındaki metinlerde yer alan kelime
grupları tespit edilmiş, öğrenci kazanımları çerçevesinde metinlerin ve dil
bilgisi etkinlerinin sunduğu olanaklar incelenip değerlendirilmiştir.

References

  • Calp, M. (2007), Özel Öğretim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi, Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Cemiloğlu, M. (2004), İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, İstanbul: Aktüel Yayınları.
  • Ergin, M. (1993), Türk Dil Bilgisi, İstanbul: Bayrak Basım / Yayın /Tanıtım.
  • Erol, A., Altan, A., Arhan, S., Başar, S., Gülbahar, B., Kansu, S., Kazancıoğlu, Z. G., Özaykut, S., Öztürker, G., Serin, A., Yılmaz, D., Yurt, M., Yüksel, Y. (2007), İlköğretim Türkçe 6 Ders Kitabı, Ankara: MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Erol, A., Altan, A., Arhan, S., Başar, S., Gülbahar, B., Kansu, S., Kazancıoğlu, Z. G., Özaykut, S., Öztürker, G., Serin, A., Yılmaz, D., Yurt, M., Yüksel, Y. (2007), İlköğretim Türkçe 6 Çalışma Kitabı, Ankara: MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Erol, A., Altan, A., Arhan, S., Başar, S., Gülbahar, B., Kansu, S., Kazancıoğlu, Z. G., Özaykut, S., Öztürker, G., Serin, A., Yılmaz, D., Yurt, M., Yüksel, Y. (2008), İlköğretim Türkçe 6 Öğretmen Kılavuz Kitabı, İstanbul: MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • İlköğretim Türkçe Dersi (6,7,8. sınıflar) Öğretim Programı (2006), Ankara: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Karahan, L. (1999), Türkçede Söz Dizimi–Cümle Tahlilleri-, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Koç, N. (2001), “Kelime Grubu Üzerine”, Türk Dili, 598, Ankara: Türk Dil Kurumu, 491-497
  • Öztürk, E. (2004), “Cümle, Kelime Grupları ve Kelime Öğretimi”, Türk Dili, S. 635, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 687-691.
  • Yangın, B. (1999), İlköğretimde Türkçe Öğretimi, İstanbul: MEB Yayınları.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Süleyman Eroğlu This is me

Nilay Çağlayan This is me

Publication Date August 1, 2009
Submission Date November 14, 2015
Published in Issue Year 2009 Volume: 22 Issue: 2

Cite

APA Eroğlu, S., & Çağlayan, N. (2009). İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Kelime Grupları ve Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 623-636.