BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Kelime Grupları ve Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 2, 623 - 636, 01.08.2009

Öz

Kaynakça

  • Calp, M. (2007), Özel Öğretim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi, Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Cemiloğlu, M. (2004), İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, İstanbul: Aktüel Yayınları.
  • Ergin, M. (1993), Türk Dil Bilgisi, İstanbul: Bayrak Basım / Yayın /Tanıtım.
  • Erol, A., Altan, A., Arhan, S., Başar, S., Gülbahar, B., Kansu, S., Kazancıoğlu, Z. G., Özaykut, S., Öztürker, G., Serin, A., Yılmaz, D., Yurt, M., Yüksel, Y. (2007), İlköğretim Türkçe 6 Ders Kitabı, Ankara: MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Erol, A., Altan, A., Arhan, S., Başar, S., Gülbahar, B., Kansu, S., Kazancıoğlu, Z. G., Özaykut, S., Öztürker, G., Serin, A., Yılmaz, D., Yurt, M., Yüksel, Y. (2007), İlköğretim Türkçe 6 Çalışma Kitabı, Ankara: MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Erol, A., Altan, A., Arhan, S., Başar, S., Gülbahar, B., Kansu, S., Kazancıoğlu, Z. G., Özaykut, S., Öztürker, G., Serin, A., Yılmaz, D., Yurt, M., Yüksel, Y. (2008), İlköğretim Türkçe 6 Öğretmen Kılavuz Kitabı, İstanbul: MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • İlköğretim Türkçe Dersi (6,7,8. sınıflar) Öğretim Programı (2006), Ankara: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Karahan, L. (1999), Türkçede Söz Dizimi–Cümle Tahlilleri-, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Koç, N. (2001), “Kelime Grubu Üzerine”, Türk Dili, 598, Ankara: Türk Dil Kurumu, 491-497
  • Öztürk, E. (2004), “Cümle, Kelime Grupları ve Kelime Öğretimi”, Türk Dili, S. 635, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 687-691.
  • Yangın, B. (1999), İlköğretimde Türkçe Öğretimi, İstanbul: MEB Yayınları.

İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Kelime Grupları ve Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme

Yıl 2009, Cilt: 22 Sayı: 2, 623 - 636, 01.08.2009

Öz

İnsanlar arası anlaşmanın en etkili aracı dildir. Dilin etkin kullanımı
kullanıcılarının ona olan hâkimiyetleri ölçüsündedir. Bu da belirli bir süreçte
dil eğitimi almakla mümkündür. Dil eğitiminden amaçlanan öğrencilerin
yazılı ya da sözlü her türlü duygu ve düşünceyi tam ve doğru olarak
anlayabilmesi ve anlatabilmesidir. Bunun yolu da öncelikle dilin beceri ve
ardından bilgi alanında öğrencilerin yetkin kılınmasından geçmektedir.
Dilin beceri alanını dinleme/izleme, okuma, konuşma ve yazma; bilgi alanını
ise dil bilgisi oluşturmaktadır. Dil bilgisi, temel dil becerilerini destekleyen
kurallar bütünüdür. Kelimeler ve kelimeler arası ilişkilerin Türkçenin
kurallar bütünü içinde ayrı bir yeri vardır. Türkçe öğretiminde öğrenciye
kelimeler arası ilişkiler çerçevesinde kelime grupları kavratılarak soyutlama
yeteneği kazandırılabilmektedir. Soyut düşünce gelişiminin önemli bir
basamağını teşkil eden 6. sınıf düzeyindeki ders kitabı metinleri ve metinlere
bağlı etkinliklerin bu amaç doğrultusunda seçilip düzenlenmesi gereği
kendini göstermektedir.
Bu makalede 6. sınıf Türkçe kitaplarındaki metinlerde yer alan kelime
grupları tespit edilmiş, öğrenci kazanımları çerçevesinde metinlerin ve dil
bilgisi etkinlerinin sunduğu olanaklar incelenip değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Calp, M. (2007), Özel Öğretim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi, Konya: Eğitim Kitabevi.
  • Cemiloğlu, M. (2004), İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, İstanbul: Aktüel Yayınları.
  • Ergin, M. (1993), Türk Dil Bilgisi, İstanbul: Bayrak Basım / Yayın /Tanıtım.
  • Erol, A., Altan, A., Arhan, S., Başar, S., Gülbahar, B., Kansu, S., Kazancıoğlu, Z. G., Özaykut, S., Öztürker, G., Serin, A., Yılmaz, D., Yurt, M., Yüksel, Y. (2007), İlköğretim Türkçe 6 Ders Kitabı, Ankara: MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Erol, A., Altan, A., Arhan, S., Başar, S., Gülbahar, B., Kansu, S., Kazancıoğlu, Z. G., Özaykut, S., Öztürker, G., Serin, A., Yılmaz, D., Yurt, M., Yüksel, Y. (2007), İlköğretim Türkçe 6 Çalışma Kitabı, Ankara: MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Erol, A., Altan, A., Arhan, S., Başar, S., Gülbahar, B., Kansu, S., Kazancıoğlu, Z. G., Özaykut, S., Öztürker, G., Serin, A., Yılmaz, D., Yurt, M., Yüksel, Y. (2008), İlköğretim Türkçe 6 Öğretmen Kılavuz Kitabı, İstanbul: MEB Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • İlköğretim Türkçe Dersi (6,7,8. sınıflar) Öğretim Programı (2006), Ankara: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Karahan, L. (1999), Türkçede Söz Dizimi–Cümle Tahlilleri-, Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Koç, N. (2001), “Kelime Grubu Üzerine”, Türk Dili, 598, Ankara: Türk Dil Kurumu, 491-497
  • Öztürk, E. (2004), “Cümle, Kelime Grupları ve Kelime Öğretimi”, Türk Dili, S. 635, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 687-691.
  • Yangın, B. (1999), İlköğretimde Türkçe Öğretimi, İstanbul: MEB Yayınları.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Eroğlu Bu kişi benim

Nilay Çağlayan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2009
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eroğlu, S., & Çağlayan, N. (2009). İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Kitaplarındaki Kelime Grupları ve Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 623-636.