BibTex RIS Cite

Çalgı Öğretmenlerinin Çalgı Eğitimi Yaklaşımlarının Karşılaştırılması: Antalya İlinde Nitel Bir Çalışma

Year 2011, Volume: 24 Issue: 2, 451 - 465, 01.08.2011

Abstract

References

  • Barry H. N. (2007). Motivating The Reluctant Student American Music Teacher Journal, 56:5, s:23-27.
  • Bilen, S. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerindeki Etkileri Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Küçükahmet, L. (2003).Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özmenteş, S. (2004). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Çalgı Çalışma Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Uçan, A. (1993). Müzik Eğitimi, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık

Çalgı Öğretmenlerinin Çalgı Eğitimi Yaklaşımlarının Karşılaştırılması: Antalya İlinde Nitel Bir Çalışma

Year 2011, Volume: 24 Issue: 2, 451 - 465, 01.08.2011

Abstract

Bu araştırmanın amacı Antalya ilinde çeşitli çalgı branşlarında görev yapan çalgı öğretmenlerinin çalgı eğitiminin ders planlama, öğretim yöntemleri, öğrenci özellikleri ve ölçme-değerlendirme alanları ile ilgili görüşlerini belirlemek, çalgı eğitimcilerinin çalgı eğitimine olan yaklaşımlarındaki benzer ve farklı yönleri ortaya çıkarmaktır. Araştırmada 17 çalgı öğretmeni ile yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, çalgı eğitimcileri ders planlamada öğrenci seviyesini dikkate aldıklarını belirtmişler, derslerini planlamanın yararlarını ise zamanı verimli kullanma ve hedeflere ulaşmada kolaylık sağlama olarak belirlemişlerdir. Çalgı eğitiminde kullandıkları öğretim yöntemlerini anlatım, örnekleme, uygulama, tümevarım ve tümdengelim olarak ifade etmişlerdir. Çalgı öğretmenleri çalgı eğitiminde ölçme ve değerlendirme konusunda ise öğrencinin dönem içindeki durumunu göz önünde bulundurduklarını ve öğrenci seviyesinin var olan müfredata uygunluğunu dikkate aldıklarını vurgulamışlardır

References

  • Barry H. N. (2007). Motivating The Reluctant Student American Music Teacher Journal, 56:5, s:23-27.
  • Bilen, S. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerindeki Etkileri Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Küçükahmet, L. (2003).Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özmenteş, S. (2004). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Öğrencilerinin Çalgı Çalışma Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Uçan, A. (1993). Müzik Eğitimi, Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sabahat Özmenteş This is me

Gaye Selin Taşkın This is me

Publication Date August 1, 2011
Submission Date November 14, 2015
Published in Issue Year 2011 Volume: 24 Issue: 2

Cite

APA Özmenteş, S., & Taşkın, G. S. (2011). Çalgı Öğretmenlerinin Çalgı Eğitimi Yaklaşımlarının Karşılaştırılması: Antalya İlinde Nitel Bir Çalışma. Journal of Uludag University Faculty of Education, 24(2), 451-465.