BibTex RIS Cite

The Views of Primary and Preschool Education Teachers on Classroom Motherhood

Year 2012, Volume: 25 Issue: 1, 167 - 184, 01.04.2012

Abstract

References

  • Abbak, B., S. 2008. Okulöncesi eğitim programındaki aile katılımı etkinliklerinin anasınıfı öğretmenleri ve veli görüşleri açısından incelenmesi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akar, H., F. Tantekin Erden, D. Tor ve İ. T. Şahin, 2010. Öğretmenlerin Sınıf yönetimi yaklaşımları ve deneyimlerinin incelenmesi, Elementary Education Online, 9 (2): 792-806.
  • Akkaya, M., 2007. Öğretmenlerin ve velilerin okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan aile katılımına ilişkin görüşleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Aral, N., Kandır, A. ve Can Yaşar, M. 2000. Okul öncesi eğitim ve ana sınıfı programları öğretmen el kitabı, İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama.
  • Beaty, J. J., 2007. Aile katılımının geliştirilmesi. Okul Öncesi Öğretmen Yeterlikleri. Milli Eğitim Bakanlığı Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
  • Beydoğan, H.Ö., 2006. Ailelerin eğitim sürecine katılımına yönelik modeller ve yaklaşımlar, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1), 75-90.
  • Davies, D.1997. Crossing boundaries: How to create successful partnership with families and communities. Early Childhood Education Journal, 25 (1).
  • Demirbulak, D., 2000. Veli-öğretmen görüşmeleri ile ilgili bir çalışma. Milli Eğitim Dergisi, Sayı: 146, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/146/demirbulak.htm (Erişim Tarihi: 01.12.2011).
  • Hoover-Dempsey, K. V., Walker, J., 2002. Family-school communication [Online], Retrieved on 10.11.2011 at URL: http://www.nashville.k12.tn.us/general_info_folder/HooverDempsey -Walker.pdf
  • Doğan, E., 1995. Ankara Merkez ilçelerindeki ilköğretim okullarında okul- aile iletişiminin engelleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ensari, H., Zembat, R., 1999. Yönetim stillerinin ailenin okul öncesi eğitim programlarına katılımı üzerindeki etkileri. Marmara Üniversitesi Anaokulu/ Anasınıfı Öğretmen El Kitabı: Rehber Kitaplar Dizisi, İstanbul: YaPa Yayınları, 180-205.
  • Epistein, J., 1985. Home and school connections in schools of the future: Implications of Research on parent involvement. Peabody Journal of Education, Vol. 62, No. 2, Planning the School of the Future: Proceedings of a National Study Conference, pp. 18-41
  • Epistein, J. 2000. Epistein’s six types of parent involvement. National Network of Partnership Schools, http://www.csos.jhu.edu/p2000/sixtypes.htm.
  • Epistein, J., 2001. Building bridges of home, school, and community: The importance of design. Journal of Education for Students Placed at Risk (JESPAR), 6 (1&2): 161–168.
  • Ersoy, Ö. (2006). Aile katılımı çalışmaları. Yıllık Plan Örnekleri ve Aile Katılımı Çalışmaları İçinde (Yay. Haz. Ömeroğlu, E.). İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Fan, X., Chen, M. 2001. Parental involvement and students’ academic achievement: A meta-analysis. Educational Psychology Review, 13 (1).
  • Genç, S. Z., 2005. İlköğretim 1. kademedeki okul-aile işbirliği ile ilgili öğretmen ve veli görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (2): 227- 243.
  • Gökçe, E., 2000. İlköğretimde okul aile işbirliğinin geliştirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 7, ss. 204-209.
  • Gümüşeli, A. İ., 2004. Aile katılımı ve desteğinin öğrenci başarısına etkisi. Özel Okullar Birliği Bülteni, S. 2/6, ss. 14-17, [Online] Retrieved on 20.10.2011 at URL: http://www.agumuseli.com/dokumanlar/makale/ailekatilimiogrencib asarisi.pdf.
  • HFRP (Harvard Family Research Project), 2006. Family involvement makes a difference evidence that family involvement promotes school success for every child of every age. [Online] Retrieved on 20.11.2011 at URL: http://www.hfrp.org/publications- resources/browse-our-publications/family-involvement-in-early- childhood-education
  • Hoover- Dempsey, K. V. and Walker, J., M., T., 2002. Family-school communication. A paper prepared for the Research Committee of the Metropolitan Nashville/Davidson County Board of Public Education, Nashville: Vanderbilt University.
  • Işık, H., 2007. Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen okul-aile işbirliği çalışmalarının anne-baba görüşlerine dayalı olarak incelenmesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Jeynes, W.H., 2003. A Meta-analysis: The Effects of parental involvement on minority children’s academic achievement. Education and Urban Society, 35, 202-218
  • Kasting, A., 1994. Respect, responsibility and reciprocity The 3 Rs of Parent Involvement. Childhood Education, 70 (3), 146-150.
  • Kaşıkçı, M., 1996. İlköğretimde velilerle işbirliği kurmada öğretmenlerin kendi yeterlikleriyle ilgili görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kaya, Ö.M., 2002. Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlara ailelerin ilgi ve katılımları ile okul öncesi eğitim kurumlarının aile katılımına katkısı konusunda anne-baba görüşleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kephart, E. M., 2007. Relationships between parental involvement and child development outcomes in head start. Doctor of Education, Pennslyvania University.
  • Köksal, C. F. E. 2008. Okulöncesi eğitim kurumlarında ailenin eğitime katılımı (Kocaeli’nde beş anaokulunda yapılan araştırma). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kusterer, K., D. (2009). Impact of parenting styles on academic achievement: Parenting styles, parental involvement,personality factors and peer orientation, Doctorate Dissertation of Long Island University.
  • Oum, R., M., 2006. Closing the achievement gap through parent involvement. Pacific Lutheran University, Master Thesis of Arts in Education.
  • Ömeroğlu, E. ve Can Yaşar, M. 2005. Okul öncesi eğitim kurumlarında ailenin eğitime katılımı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 62.
  • Sucuka, N. ve Kimmet, E. 2005. Aile destek programlarının okul-aile iş birliğindeki önemi. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar 1 (Yay. Haz. Müzeyyen Sevinç). İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Töremen, F., İ. Çankaya ve Avanoğlu Y., 2008. Okul anneliği: Okul güvenliğine yönelik bir model önerisi-School motherhood: A new model proposal to school safety, D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 10, ss. 56-69.
  • Woodbury, B.M. 2009. School readiness: Academic and social-emotional skills vital to school success. Master of Science in Education Action Research Project Southwest Minnesota State University. Başvuru: 17.11.2011
  • Yayına Kabul: 09.01.2011

Sınıf ve Okulöncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Sınıf Anneliği Hakkındaki Görüşleri

Year 2012, Volume: 25 Issue: 1, 167 - 184, 01.04.2012

Abstract

Sınıf annesi, sınıfta ders saatleri dışında, sınıfın düzenlenmesi, eksikliklerin giderilmesi, sınıftaki çocukların ihtiyaçlarının karşılanması konusunda öğretmene yardımcı olmak, diğer velilerle iletişimi sağlamak gibi görevlerde bulunmaktadır. Ancak yapılan araştırmalar incelendiğinde; Türkiye’de sıklıkla uygulanan “sınıf anneliği” üzerine herhangi bir araştırmaya rastlanmamıştır. Bu çalışmanın amacı, sınıf ve okulöncesi eğitimi öğretmenlerinin Türkiye’de sıklıkla kullanılan “Sınıf Anneliği” uygulaması hakkındaki görüşlerini incelemektir. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan “Sınıf Anneliği Hakkında Öğretmen Görüşleri Anketi” ile toplanmıştır. Çalışmaya, 91 bayan, 17 erkek olmak üzere 108 öğretmen katılmıştır. Öğretmenlerin %66’sı, sınıf anneliği uygulamasını kullandıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin % 79’u ise sınıf anneliğinin yararlı ve iyi bir uygulama olduğunu ifade etmişlerdir

References

  • Abbak, B., S. 2008. Okulöncesi eğitim programındaki aile katılımı etkinliklerinin anasınıfı öğretmenleri ve veli görüşleri açısından incelenmesi. Adana: Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akar, H., F. Tantekin Erden, D. Tor ve İ. T. Şahin, 2010. Öğretmenlerin Sınıf yönetimi yaklaşımları ve deneyimlerinin incelenmesi, Elementary Education Online, 9 (2): 792-806.
  • Akkaya, M., 2007. Öğretmenlerin ve velilerin okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan aile katılımına ilişkin görüşleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Aral, N., Kandır, A. ve Can Yaşar, M. 2000. Okul öncesi eğitim ve ana sınıfı programları öğretmen el kitabı, İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama.
  • Beaty, J. J., 2007. Aile katılımının geliştirilmesi. Okul Öncesi Öğretmen Yeterlikleri. Milli Eğitim Bakanlığı Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
  • Beydoğan, H.Ö., 2006. Ailelerin eğitim sürecine katılımına yönelik modeller ve yaklaşımlar, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1), 75-90.
  • Davies, D.1997. Crossing boundaries: How to create successful partnership with families and communities. Early Childhood Education Journal, 25 (1).
  • Demirbulak, D., 2000. Veli-öğretmen görüşmeleri ile ilgili bir çalışma. Milli Eğitim Dergisi, Sayı: 146, http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/146/demirbulak.htm (Erişim Tarihi: 01.12.2011).
  • Hoover-Dempsey, K. V., Walker, J., 2002. Family-school communication [Online], Retrieved on 10.11.2011 at URL: http://www.nashville.k12.tn.us/general_info_folder/HooverDempsey -Walker.pdf
  • Doğan, E., 1995. Ankara Merkez ilçelerindeki ilköğretim okullarında okul- aile iletişiminin engelleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ensari, H., Zembat, R., 1999. Yönetim stillerinin ailenin okul öncesi eğitim programlarına katılımı üzerindeki etkileri. Marmara Üniversitesi Anaokulu/ Anasınıfı Öğretmen El Kitabı: Rehber Kitaplar Dizisi, İstanbul: YaPa Yayınları, 180-205.
  • Epistein, J., 1985. Home and school connections in schools of the future: Implications of Research on parent involvement. Peabody Journal of Education, Vol. 62, No. 2, Planning the School of the Future: Proceedings of a National Study Conference, pp. 18-41
  • Epistein, J. 2000. Epistein’s six types of parent involvement. National Network of Partnership Schools, http://www.csos.jhu.edu/p2000/sixtypes.htm.
  • Epistein, J., 2001. Building bridges of home, school, and community: The importance of design. Journal of Education for Students Placed at Risk (JESPAR), 6 (1&2): 161–168.
  • Ersoy, Ö. (2006). Aile katılımı çalışmaları. Yıllık Plan Örnekleri ve Aile Katılımı Çalışmaları İçinde (Yay. Haz. Ömeroğlu, E.). İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Fan, X., Chen, M. 2001. Parental involvement and students’ academic achievement: A meta-analysis. Educational Psychology Review, 13 (1).
  • Genç, S. Z., 2005. İlköğretim 1. kademedeki okul-aile işbirliği ile ilgili öğretmen ve veli görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (2): 227- 243.
  • Gökçe, E., 2000. İlköğretimde okul aile işbirliğinin geliştirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 7, ss. 204-209.
  • Gümüşeli, A. İ., 2004. Aile katılımı ve desteğinin öğrenci başarısına etkisi. Özel Okullar Birliği Bülteni, S. 2/6, ss. 14-17, [Online] Retrieved on 20.10.2011 at URL: http://www.agumuseli.com/dokumanlar/makale/ailekatilimiogrencib asarisi.pdf.
  • HFRP (Harvard Family Research Project), 2006. Family involvement makes a difference evidence that family involvement promotes school success for every child of every age. [Online] Retrieved on 20.11.2011 at URL: http://www.hfrp.org/publications- resources/browse-our-publications/family-involvement-in-early- childhood-education
  • Hoover- Dempsey, K. V. and Walker, J., M., T., 2002. Family-school communication. A paper prepared for the Research Committee of the Metropolitan Nashville/Davidson County Board of Public Education, Nashville: Vanderbilt University.
  • Işık, H., 2007. Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen okul-aile işbirliği çalışmalarının anne-baba görüşlerine dayalı olarak incelenmesi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Jeynes, W.H., 2003. A Meta-analysis: The Effects of parental involvement on minority children’s academic achievement. Education and Urban Society, 35, 202-218
  • Kasting, A., 1994. Respect, responsibility and reciprocity The 3 Rs of Parent Involvement. Childhood Education, 70 (3), 146-150.
  • Kaşıkçı, M., 1996. İlköğretimde velilerle işbirliği kurmada öğretmenlerin kendi yeterlikleriyle ilgili görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kaya, Ö.M., 2002. Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlara ailelerin ilgi ve katılımları ile okul öncesi eğitim kurumlarının aile katılımına katkısı konusunda anne-baba görüşleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kephart, E. M., 2007. Relationships between parental involvement and child development outcomes in head start. Doctor of Education, Pennslyvania University.
  • Köksal, C. F. E. 2008. Okulöncesi eğitim kurumlarında ailenin eğitime katılımı (Kocaeli’nde beş anaokulunda yapılan araştırma). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kusterer, K., D. (2009). Impact of parenting styles on academic achievement: Parenting styles, parental involvement,personality factors and peer orientation, Doctorate Dissertation of Long Island University.
  • Oum, R., M., 2006. Closing the achievement gap through parent involvement. Pacific Lutheran University, Master Thesis of Arts in Education.
  • Ömeroğlu, E. ve Can Yaşar, M. 2005. Okul öncesi eğitim kurumlarında ailenin eğitime katılımı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 62.
  • Sucuka, N. ve Kimmet, E. 2005. Aile destek programlarının okul-aile iş birliğindeki önemi. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar 1 (Yay. Haz. Müzeyyen Sevinç). İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Töremen, F., İ. Çankaya ve Avanoğlu Y., 2008. Okul anneliği: Okul güvenliğine yönelik bir model önerisi-School motherhood: A new model proposal to school safety, D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 10, ss. 56-69.
  • Woodbury, B.M. 2009. School readiness: Academic and social-emotional skills vital to school success. Master of Science in Education Action Research Project Southwest Minnesota State University. Başvuru: 17.11.2011
  • Yayına Kabul: 09.01.2011
There are 35 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Meral TANER Derman This is me

Pınar BAĞÇELİ Kahraman This is me

Publication Date April 1, 2012
Submission Date November 14, 2015
Published in Issue Year 2012 Volume: 25 Issue: 1

Cite

APA Derman, M. T., & Kahraman, P. B. (2012). Sınıf ve Okulöncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Sınıf Anneliği Hakkındaki Görüşleri. Journal of Uludag University Faculty of Education, 25(1), 167-184.