Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmenlik
mesleğinin genel yeterliklerine sahip olma durumlarını belirlemektir. Araştırmada,
tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Dumlupınar Üniversitesi ve Erzincan Üniversitesinin Eğitim Fakültelerinin Türkçe
Eğitimi bölümlerinde 2010-2011 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde son sınıfta
öğrenim gören ve mezun olabilecek 168 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örneklem
grubu ise ölçeği gönüllü olarak dolduran 61’i kadın (%48), 66’sı erkek (%52) olmak
üzere toplam 127 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veriler SPSS 16.0 paket
programında analiz edilmiştir. Verilerin analizi yüzde, frekans, aritmetik ortalama,
standart sapma ve bağımsız gruplar t-testi teknikleri ile yapılmıştır. Araştırma
sonucunda öğretmen adaylarının kendilerini, kişisel gelişimi sağlama açısından
“yeterli”, ulusal ve evrensel değerlere önem verme açısından “oldukça yeterli”,
meslekî gelişmeleri izleme ve katkı sağlama açısından ise “yeterli” buldukları
belirlenmiştir. Cinsiyet açısından ise kişisel gelişimi sağlama ve meslekî gelişmeleri
izleme ve katkı sağlama alt boyutlarında erkek öğrenciler lehine olumlu sonuç
çıkarken, ulusal ve evrensel değerlere önem verme açısından kadın ve erkek
öğrenciler arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2012 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 25 Issue: 1 |