In language teaching, action oriented approach which is originated from CEFL (common European framework for languages) and includes the usage of educational technologies appears as a contemporary approach. Educational technologies are required to be seen as a tool, a support and an aim to be able to be used in classes naturally. This research aims to analyze the usage of interactive whiteboards’ level of satisfaction of requirements in action oriented approach. For this purpose, interaction types of the tool subjecting to the research are thematized. ENST’s categories related to the interaction are used for this thematization. After the finding of interactive whiteboards’ being insufficient when used alone, the interactions in the situation when interactive whiteboards are connected to touch pads is analyzed within the frame of Theory of Didactical Situations and the notion of Milieu. As a result, it has been found that the created system is satisfying in providing the interaction that action oriented approach requires in classes in which French is taught as a foreign language
Dil öğretiminde, temellerini CECRL’den alan ve eğitim teknolojilerinin kullanımını içeren eylemsel yaklaşım güncel bir yaklaşım olarak karşımıza çıkmaktadır. Eğitim teknolojilerinin derslerde doğal bir şekilde kullanımı için bu teknolojilerin bir araç, bir destek ve bir amaç olarak görülmesi gerekmektedir. Bu araştırma, dijital bir araç olan akıllı tahtanın kullanımının, eylemsel yaklaşımın gereklerini karşılama düzeyini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, araştırmaya konu olan aracın oluşturduğu etkileşim türleri temalandırılmıştır. Bu temalandırma için ENST’nin oluşturmuş olduğu etkileşim ile ilgili kategorilerden faydalanılmıştır. Tek başına kullanıldığında akıllı tahta teknolojisinin yetersiz kaldığı bulgusunu takiben akıllı tahtanın dokunmatik tablet bilgisayarlara bağlı olduğu durumdaki etkileşimler Didaktik Durumlar Teorisi ve Milieu (çevre) kavramı çerçevesinde analiz edilmiştir. Sonuç olarak, oluşturulan sistemin Yabancı Dil Olarak Fransızcanın Öğretimi sınıflarında, eylemsel yaklaşımın gerektirdiği etkileşimleri sağlamakta yeterli olduğu bulunmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Submission Date | November 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 27 Issue: 1 |