BibTex RIS Cite

Hayat Boyu Öğrenme Ölçeği (HBÖÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Year 2015, Volume: 28 Issue: 2, 0 - 0, 13.06.2016
https://doi.org/10.19171/uuefd.71784

Abstract

Bu araştırmanın amacı, hayat boyu öğrenme kurum yöneticilerinin hayat boyu öğrenmeye ilişkin algılarına dayalı bir ölçek geliştirmektir. Çalışma grubunu Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Çalıştayı’na 15-16 Nisan ve 21-22 Nisan, 2014 (1, 3 Gruplar) tarihlerinde toplam 18 ilden katılan 372 hayat boyu öğrenme kurum yöneticisi oluşturmaktadır. Verilerin analizinde SPSS 18.00 ve LİSREL 8.7 paket programından yararlanılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliği için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi, güvenirlik için ise Cronbach Alfa, Spearman-Brown ve Guttman Split Half güvenirlik analizleri yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre “hayat boyu öğrenme ölçeği” 4 boyuttan ve 28 maddeden oluşan geçerli ve güvenilir bir ölçektir.

Year 2015, Volume: 28 Issue: 2, 0 - 0, 13.06.2016
https://doi.org/10.19171/uuefd.71784

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Soner Doğan

Cavit Kavtelek This is me

Publication Date June 13, 2016
Submission Date June 13, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 28 Issue: 2

Cite

APA Doğan, S., & Kavtelek, C. (2016). Hayat Boyu Öğrenme Ölçeği (HBÖÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2). https://doi.org/10.19171/uuefd.71784