BibTex RIS Cite

5. Sınıf Elektrik Ünitesinin Öğretilmesinde, İşbirlikli-Birlikte Öğrenme ve Yarı Aktif Öğrenme Yöntemlerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkileri

Year 2015, Volume: 28 Issue: 2, 0 - 0, 13.06.2016
https://doi.org/10.19171/uuefd.52146

Abstract

Çalışmanın amacı; 5. sınıflarda elektrik ünitesinin öğretiminde, işbirlikli-birlikte öğrenme ile yarı aktif öğrenme yöntemlerini karşılaştırmaktır. Çalışma grupları; ortaokulda iki farklı 5. sınıfta öğrenim gören 52 öğrenciyi kapsamaktadır. Çalışmada, yarı deneysel desen kullanılmıştır. İşbirlikli-birlikte öğrenme sınıfındaki öğrenciler gruplara bölünmüştür. Bu öğrenciler konulara birlikte çalışmış ve deneyleri grupça yapmışlardır. Yarı aktif öğrenme yöntemleri uygulanan sınıfta ise dersler gösteri deneyleriyle işlenmiştir. Her iki sınıfa ünite kapsamında 1. alt konu: ‘basit bir elektrik devresi’, 2. alt konu: ‘basit bir elektrik devresinde ampulün parlaklığının değiştirilmesi’ ve 3. alt konu: ‘basit bir elektrik devresinde devre elemanlarının sembolik gösterimi ve devre şemalarının çizimi’ konuları anlatılmıştır. Veri toplama aracı olarak; seviye belirleme testi, ara testler ve akademik başarı testleri kullanılmıştır. Testlerden elde edilen veriler, işbirlikli-birlikte öğrenme grubunun yarı aktif öğrenme yöntemleri uygulanan gruptan daha başarılı olduğunu göstermektedir.

Year 2015, Volume: 28 Issue: 2, 0 - 0, 13.06.2016
https://doi.org/10.19171/uuefd.52146

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Atilla Demir This is me

Fatih Sezek

Publication Date June 13, 2016
Submission Date June 13, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 28 Issue: 2

Cite

APA Demir, A., & Sezek, F. (2016). 5. Sınıf Elektrik Ünitesinin Öğretilmesinde, İşbirlikli-Birlikte Öğrenme ve Yarı Aktif Öğrenme Yöntemlerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkileri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2). https://doi.org/10.19171/uuefd.52146