Bu araştırmanın amacı, herhangi bir sorunu
(disleksi, hiperaktivite, dikkat eksikliği, vb.) olmayan öğrencilere belirli
bir süre uygulanan bilinçli farkındalık ve dikkat eğitiminin, onların
dikkatlerinin artmasına neden olup olmadığını belirlemektir. Araştırmada deneme öncesi modellerden tek
gruplu öntest - sontest deneme modeli kullanılmıştır. Çalışma, 2014-2015
ve 2015-2016 öğretim yıllarında, Ankara Özel Tevfik Fikret İlkokulu ve
Ortaokulundaki dördüncü ve beşinci sınıflarında yürütülmüştür. Veriler Bourdon Dikkat Testinin Harf Formu, Öğretmen Gözlem
Formu ve Öğrenci Özdeğerlendirme Formu yardımıyla toplanmıştır. Her bir ölçme aracından
elde edilen veriler tekrarlı veriler için varyans analizi tekniği ile analiz
edilmiştir. Araştırmada iki öğretim yılı boyunca bilinçli farkındalık ve dikkat
eğitimi alan öğrencilerin Burdon Dikkat Testi, Özdeğerlendirme Formları ve
Öğretmen Gözlem Formlarından aldığı ortalama puanların dönemlere göre anlamlı
ölçüde arttığı; öğrencilerin aldıkları bilinçli farkındalık ve dikkat eğitimi
süresinin artmasının dikkat düzeylerinin de artmasına neden olduğu sonucuna
varılmıştır.
Bu araştırmanın amacı, herhangi bir sorunu (disleksi, hiperaktivite, dikkat eksikliği, vb.) olmayan öğrencilere belirli bir süre uygulanan bilinçli farkındalık ve dikkat eğitiminin, onların dikkatlerinin artmasına neden olup olmadığını belirlemektir. Araştırmada deneme öncesi modellerden tek gruplu öntest - sontest deneme modeli kullanılmıştır. Çalışma, 2014-2015 ve 2015-2016 öğretim yıllarında, Ankara Özel Tevfik Fikret İlkokulu ve Ortaokulundaki dördüncü ve beşinci sınıflarında yürütülmüştür. Veriler Bourdon Dikkat Testinin Harf Formu, Öğretmen Gözlem Formu ve Öğrenci Özdeğerlendirme Formu yardımıyla toplanmıştır. Her bir ölçme aracından elde edilen veriler tekrarlı veriler için varyans analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmada iki öğretim yılı boyunca bilinçli farkındalık ve dikkat eğitimi alan öğrencilerin Bourdon Dikkat Testi, Özdeğerlendirme Formları ve Öğretmen Gözlem Formlarından aldığı ortalama puanların dönemlere göre anlamlı ölçüde arttığı; öğrencilerin aldıkları bilinçli farkındalık ve dikkat eğitimi süresinin artmasının dikkat düzeylerinin de artmasına neden olduğu sonucuna varılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 16, 2020 |
Submission Date | September 9, 2018 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 33 Issue: 1 |