Bu araştırmanın amacı, tasarım temelli geliştirilen FeTeMM etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının problem çözme becerilerine ve entegre FeTeMM öğretimi yönelimlerine etkisini incelemektir. Çalışmanın araştırma grubunu, 2017-2018 öğretim yılı güz döneminde Ege Bölgesinde bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 24 Fen Bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada tek gruplu ön test son test zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak ‘Yetişkinler İçin Problem Çözme Ölçeği’, ‘Entegre FeTeMM Öğretimi Yönelimi Ölçeği’ ve öğretmen adaylarının deney föyleri kullanılmıştır. Bu ölçekler, Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I dersinde tasarım temelli geliştirilen FeTeMM etkinlikleri öncesinde ve sonrasında fen bilgisi öğretmen adaylarına uygulanmıştır. Çalışma sonucunda, tasarım temelli FeTeMM etkinliklerinin öğretmen adaylarının problem çözme becerilerini ve entegre FeTeMM öğretimi yönelimlerinin anlamlı düzeyde geliştirdiği tespit edilmiştir. Bu sonuçlara dayanılarak tasarım temelli FeTeMM etkinliklerine öğretmen eğitiminde yer verilmesine yönelik öneriler getirilmiştir.
The aim of this study is to investigate the effectiveness of design based STEM activities on pre-service science teachers’ problem solving skills and integrated STEM teaching intentions. A total of 24 third grade pre-service science teachers who are enrolled in a mid-size public university in Aegean part of Turkey participated in the study. The study is designed as one-group pretest and posttest design. The data were collected by Problem Solving Skills, Integrated STEM Teaching Intention Questionnaires and laboratory sheets. The questionnaires were administrated as pre- and post-test before and after implementation of design based STEM activities in Science Laboratory Applications I course. The results revealed that design based STEM activities improved pre-service science teachers’ problem solving skills and integrated STEM teaching intentions. Based on these results, suggestions for introducing design based STEM activities into teacher education programs were provided.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 16, 2020 |
Submission Date | July 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 33 Issue: 1 |