Bu çalışma, ev kadınlarının sosyal medya kullanımının yemek yapma öz-yeterlikleri ve evde yemek yapma niyetleri üzerindeki etkisini incelemektedir. Araştırma nicel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama modeli çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırmanın verileri Türkiye’de TRA1 bölgesinden (Erzurum, Erzincan ve Bayburt) katılımcıların gönüllülük esasına dayalı olarak yüz yüze görüşme tekniği kapsamında toplanmıştır. Hipotezleri test etmek için 562 katılımcıdan toplanan veri, AMOS programında yapısal eşitlik modellemesi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları sosyal medyanın yemek yapma öz-yeterliği ve evde yemek yapma niyeti üzerinde pozitif bir etkisi olduğunu ortaya koymaktadır. Sosyal medya, kadınların çeşitli tariflere erişimini kolaylaştırmakta ve bu durum da mutfak becerilerini geliştirmelerinde önemli bir rol oynamaktadır. Ayrıca yemek yapma öz-yeterliği, evde yemek yapma niyetini olumlu yönde etkilemektedir. Elde edilen bulgular, sosyal medya kullanımının kadınların yemek yapma becerilerini geliştirerek öz-yeterlik algılarını artırdığına işaret etmektedir. Son olarak, çalışma sosyal medyanın evde yemek yapma niyetine etkisinde yemek yapma öz-yeterliğinin aracı role sahip olduğunu göstermektedir.
This study examines the effect of housewives' use of social media on their self-efficacy in cooking and their intentions to cook at home. The research was conducted using a correlational survey model, one of the quantitative research designs. The data for the study were collected through face-to-face interviews with participants from the TRA1 region (Erzurum, Erzincan, and Bayburt) in Turkey, based on voluntary participants. The data collected from 562 participants were analyzed using structural equation modeling in the AMOS program to test the hypotheses. The study's findings reveal that social media positively affects cooking self-efficacy and intention to cook at home. Social media facilitates women's access to various recipes, which is important in developing their cooking skills. Additionally, cooking self-efficacy positively influences the intention to cook at home. The findings indicate that social media use enhances women's cooking skills and increases their self-efficacy perceptions. Finally, the study shows that cooking self-efficacy plays a mediating role in the effect of social media on the intention to cook at home.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | October 6, 2025 |
Submission Date | April 18, 2025 |
Acceptance Date | September 14, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 2 |