Bu araştırmanın temel amacı, öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve problem çözme becerilerini cinsiyet, sınıf ve devam ettikleri program türü gibi çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Araştırma grubu, Ankara’da bulunan bir üniversitenin Eğitim Fakültesine devam eden öğrenciler ile aynı üniversitede Pedagojik Formasyon Programına devam eden toplam 584 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veri toplama sürecinde öğretmen adaylarına, “Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği”, “Problem Çözme Envanteri” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu”verilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, Eğitim Fakültesine ve Pedagojik Formasyon Programına devam eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamış, ancak problem çözme becerileri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Araştırmada ayrıca Eğitim Fakültesine devam eden birinci sınıf ve son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında ve Pedagojik Formasyon Programına devam eden ilk ve son dönem öğrencilerinin problem çözme becerileri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Araştırmada son olarak tüm katılımcıların tutumları ve problem çözme becerilerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır
The main of thisresearch is toexamineteachercandidates’ attitudesand problem solvingskills in terms of some variables such as gender, type of program. The participants of the research n=584 consists of teacher candidates who enrolled at Faculty of Education and those enrolled at Pedagogical Formation Program in a university in Ankara. A Teaching Profession Attitude Scale, Problem Solving Inventory and Individual Information Form were given the participants in order to gather data. According to the results of the research, there was no significant difference between the attitudes of the students attending the Education Faculty and the Pedagogical Formation Program towards the teaching profession, but there was a significant difference between problem solving skills.The results also showed a significant difference between the attitudes of first and last grade students attending the Faculty of Education towards the teaching profession and the problem solving skills of the first and last semester students who continued to the Pedagogical Formation Program.Finally, the attitude and problem-solving skills of all participants did not change according to the gender variable
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 13 |