BibTex RIS Cite

Türk Kamu Yönetiminde Siyasetin Bürokrasiyi Şekillendirmesi Üzerine Bir Değerlendirme

Year 2018, Volume: 7 Issue: 13, 91 - 108, 01.01.2018

References

  • Acar, A. (2002). Yönetim-Siyaset İlişkisinde Kamuda Personel Politikaları, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 7, s.5-14.
  • Akıncı, A. (2013). Siyaset Ahlakı ile İş Ahlakına Teorik Bir Bakış, İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt 15, Sayı 2, Nisan, s.82-96.
  • Aksu, A. (2012). Siyaset ve Siyasetçi Üzerine, http://www.guneydoguguncel.com/siyaset-ve- siyasetci-uzerine-5240h.htm, 06.12.2017
  • Akyüz, Ü. (2009). Siyaset ve Ahlak, Yasama Dergisi, Sayı 11, Ocak-Şubat-Mart-Nisan, s.93- 129.
  • Altunok, H. (2016). Atama Yetkisi ve Bürokrasi Siyaset İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 8, Sayı 14, Mart, s.166-180.
  • Bayram, A.K. ve Çınar, K. (2007). İktidar ve Siyasetin Gölgesinde Bürokrasi ve Demokrasi İlişkisi: İdealler, Zorunluluklar, Gerilimler, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:9, Sayı:1, Haziran, s.11-24.
  • Çevikbaş, R. (2006). Yönetimde Etik ve Yozlaşma, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 20, Sayı 1, Nisan, s.265-289.
  • Çulpan, R. (1980). Bürokratik Yönetimin Yozlaşması, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 13, Sayı 2, Haziran, s.31-45.
  • Demir, F. (2011). Bürokrasi-Demokrasi İlişkisi ve Bürokratların Seçilmişlerce Kontrolü Sorunu, Celal Bayar Üniversitesi İİBF Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt 18, Sayı 2, s.63-84. Demirel, T. (2017). Türkiye’de Siyasal Yolsuzluk Olgusu, http://www.liberal.org.tr/sayfa/turkiyede-siyasal-yolsuzluk-olgusu,127.php, 04.01.2017
  • Ergun, T. (2004). Kamu Yönetimi, Kuram, Siyasa, Uygulama, Birinci Baskı, TODAİE Yayınları, Ankara.
  • Gökçe, G., Şahin, A. ve Örselli, E. (2002). Türkiye’de Siyasetin Bürokrasi Üzerindeki Etkisi: Siyasallaşma, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Sayı 4, s.45-58.
  • Göküş, M. (2010). 1960-1980 Döneminde Türk Kamu Bürokrasisinin Hukuki, Ekonomik ve Toplumsal Değişimi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 6, Sayı 12, s.203-223.
  • Güran, S. (2004). Türk Kamu Personel Rejimi ve Kamu Yönetimi Temel Kanunu Tasarısı’nın Bu Konudaki Hükümleri, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, Sayı 48, s.287-299.
  • Güven, H.S. (1976). İdare Siyaset İlişkileri ve Personel Yönetimi Açısından Önemi, Amme İdaresi Dergisi, Cilt:9, Sayı:1, Mart, s.50-70.
  • Hale, J.R. (2000). Machiavelli ve Bağımsız Devlet, Siyasi Düşünce Tarihi içinde s. 22-39, Der: David Thomson, Şule Yayınları, İstanbul.
  • İnan, K. (1993). Devlet İdaresi, Ötüken Neşriyat A.Ş. Yayın No: 252, İstanbul.
  • Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik (2005).
  • Kapani, M. (2000). Politika Bilimine Giriş, Onikinci Basım, Bilgi Yayınevi, Ankara.
  • Köktaş, A., Karaosmanoğlu, F., Bilgiç V.K. (2009). Kamu İhaleleri ve Etik, Yolsuzluğun Önlenmesi http://www.etik.gov.tr/test/duyurular/digerleri/proje2006_etik/akademik_arast%C4%B 1rma_konf.ekim2009/Kamu_Ihaleleri_ve_Etik.pdf, Erişim Tarihi: 04.01.2017 Projesi
  • Namık Kemal Öztürk ile yapılan e-posta yazışması, 06.09.2006.
  • Oğuz, V. (2011). Türkiye’de Siyasal Partiler Çerçevesinde Politik Yozlaşma ve Etik Sorunu, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı Kamu Yönetimi Bilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
  • Oktay, C. (1985). Yönetimde Siyasallaşma Üzerine Bir Not, İdare Hukuku ve İlimleri Dergisi, Cilt 6, Sayı 1-3, s.189-192.
  • Özer, A. (1999). Bürokrat-Politikacı İlişkileri ile Ülkemizdeki İstisnai Memuriyet ve Valilik Sistemi Üzerine Görüşler, Türk İdare Dergisi, Cilt 71, Sayı 423, Haziran, s.1-25.
  • Peters, B.G. ve Pierre, J. (2004). Politicization of the Civil Service: Concepts, Causes, Consequences, içinde Peters, B.G. ve Pierre, J. (editörler), The Politicization of the Civil Service in Comparative Perspective: The Quest for Control, London&New York: Routledge / Taylor&Francis Group, s.1-12.
  • Russell, B. (2014). Etik, Toplum ve Siyaset, Çev. Funda SEZER, Say Yayınları, İstanbul.
  • Sakal, M. (1998). Siyasal Karar Alma Sürecinde Yer Alan Aktörler ve Rolleri, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 13, Sayı 1, s.211-230.
  • Sayer, A. ve Barutçu, A. (2010). Kamu İhaleleri ve Etik Dışı Uygulamalar, Dış Denetim Dergisi, Ekim-Kasım-Aralık, s.76-83. Tuncer, E. (2017). 1954’ten 1957’ye Doğru, http://www.tesav.org.tr/docs/kitaplar/1957secimleri.pdf, Erişim Tarihi: 18.01.2017 Turgut, K. (2007). Politik Yozlaşmanın
  • İnsan Üzerindeki Etkisi
  • https://sites.google.com/site/grandustadakademi/politik-yozlasmanin-insan
  • uezerindeki-etkisi, Erişim Tarihi: 15.11.2017
  • Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (2006). Bir Olgu Olarak Yolsuzluk: Nedenler, Etkiler ve Çözüm Önerileri, TEPAV Yolsuzlukla Mücadele Kitapları-1, Matsa Basımevi, Ankara.
  • Usta, A. (2015). Kamu Örgütlerinde Çıkar Çatışması: Türleri ve Önlenmesi, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, Cilt 7, Sayı 13, s.100-124.
  • Yıldırım, M. (2013). Kamu Yönetiminin Kadim Paradoksu: Nepotizm ve Meritokrasi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 11, Sayı 2, s.353-380. KAYNAKÇA
  • Acar, A. (2002). Yönetim-Siyaset İlişkisinde Kamuda Personel Politikaları, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 7, s.5-14.
  • Akıncı, A. (2013). Siyaset Ahlakı ile İş Ahlakına Teorik Bir Bakış, İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt 15, Sayı 2, Nisan, s.82-96.
  • Aksu, A. (2012). Siyaset ve Siyasetçi Üzerine, http://www.guneydoguguncel.com/siyaset-ve- siyasetci-uzerine-5240h.htm, 06.12.2017
  • Akyüz, Ü. (2009). Siyaset ve Ahlak, Yasama Dergisi, Sayı 11, Ocak-Şubat-Mart-Nisan, s.93- 129.
  • Altunok, H. (2016). Atama Yetkisi ve Bürokrasi Siyaset İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 8, Sayı 14, Mart, s.166-180.
  • Bayram, A.K. ve Çınar, K. (2007). İktidar ve Siyasetin Gölgesinde Bürokrasi ve Demokrasi İlişkisi: İdealler, Zorunluluklar, Gerilimler, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:9, Sayı:1, Haziran, s.11-24.
  • Çevikbaş, R. (2006). Yönetimde Etik ve Yozlaşma, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 20, Sayı 1, Nisan, s.265-289.
  • Çulpan, R. (1980). Bürokratik Yönetimin Yozlaşması, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 13, Sayı 2, Haziran, s.31-45.
  • Demir, F. (2011). Bürokrasi-Demokrasi İlişkisi ve Bürokratların Seçilmişlerce Kontrolü Sorunu, Celal Bayar Üniversitesi İİBF Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt 18, Sayı 2, s.63-84. Demirel, T. (2017). Türkiye’de Siyasal Yolsuzluk Olgusu, http://www.liberal.org.tr/sayfa/turkiyede-siyasal-yolsuzluk-olgusu,127.php, 04.01.2017
  • Ergun, T. (2004). Kamu Yönetimi, Kuram, Siyasa, Uygulama, Birinci Baskı, TODAİE Yayınları, Ankara.
  • Gökçe, G., Şahin, A. ve Örselli, E. (2002). Türkiye’de Siyasetin Bürokrasi Üzerindeki Etkisi: Siyasallaşma, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Sayı 4, s.45-58.
  • Göküş, M. (2010). 1960-1980 Döneminde Türk Kamu Bürokrasisinin Hukuki, Ekonomik ve Toplumsal Değişimi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 6, Sayı 12, s.203-223.
  • Güran, S. (2004). Türk Kamu Personel Rejimi ve Kamu Yönetimi Temel Kanunu Tasarısı’nın Bu Konudaki Hükümleri, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, Sayı 48, s.287-299.
  • Güven, H.S. (1976). İdare Siyaset İlişkileri ve Personel Yönetimi Açısından Önemi, Amme İdaresi Dergisi, Cilt:9, Sayı:1, Mart, s.50-70.
  • Hale, J.R. (2000). Machiavelli ve Bağımsız Devlet, Siyasi Düşünce Tarihi içinde s. 22-39, Der: David Thomson, Şule Yayınları, İstanbul.
  • İnan, K. (1993). Devlet İdaresi, Ötüken Neşriyat A.Ş. Yayın No: 252, İstanbul.
  • Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik (2005).
  • Kapani, M. (2000). Politika Bilimine Giriş, Onikinci Basım, Bilgi Yayınevi, Ankara.
  • Köktaş, A., Karaosmanoğlu, F., Bilgiç V.K. (2009). Kamu İhaleleri ve Etik, Yolsuzluğun Önlenmesi http://www.etik.gov.tr/test/duyurular/digerleri/proje2006_etik/akademik_arast%C4%B 1rma_konf.ekim2009/Kamu_Ihaleleri_ve_Etik.pdf, Erişim Tarihi: 04.01.2017 Projesi
  • Namık Kemal Öztürk ile yapılan e-posta yazışması, 06.09.2006.
  • Oğuz, V. (2011). Türkiye’de Siyasal Partiler Çerçevesinde Politik Yozlaşma ve Etik Sorunu, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı Kamu Yönetimi Bilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
  • Oktay, C. (1985). Yönetimde Siyasallaşma Üzerine Bir Not, İdare Hukuku ve İlimleri Dergisi, Cilt 6, Sayı 1-3, s.189-192.
  • Özer, A. (1999). Bürokrat-Politikacı İlişkileri ile Ülkemizdeki İstisnai Memuriyet ve Valilik Sistemi Üzerine Görüşler, Türk İdare Dergisi, Cilt 71, Sayı 423, Haziran, s.1-25.
  • Peters, B.G. ve Pierre, J. (2004). Politicization of the Civil Service: Concepts, Causes, Consequences, içinde Peters, B.G. ve Pierre, J. (editörler), The Politicization of the Civil Service in Comparative Perspective: The Quest for Control, London&New York: Routledge / Taylor&Francis Group, s.1-12.
  • Russell, B. (2014). Etik, Toplum ve Siyaset, Çev. Funda SEZER, Say Yayınları, İstanbul.
  • Sakal, M. (1998). Siyasal Karar Alma Sürecinde Yer Alan Aktörler ve Rolleri, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 13, Sayı 1, s.211-230.
  • Sayer, A. ve Barutçu, A. (2010). Kamu İhaleleri ve Etik Dışı Uygulamalar, Dış Denetim Dergisi, Ekim-Kasım-Aralık, s.76-83. Tuncer, E. (2017). 1954’ten 1957’ye Doğru, http://www.tesav.org.tr/docs/kitaplar/1957secimleri.pdf, Erişim Tarihi: 18.01.2017 Turgut, K. (2007). Politik Yozlaşmanın
  • İnsan Üzerindeki Etkisi
  • https://sites.google.com/site/grandustadakademi/politik-yozlasmanin-insan
  • uezerindeki-etkisi, Erişim Tarihi: 15.11.2017
  • Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (2006). Bir Olgu Olarak Yolsuzluk: Nedenler, Etkiler ve Çözüm Önerileri, TEPAV Yolsuzlukla Mücadele Kitapları-1, Matsa Basımevi, Ankara.
  • Usta, A. (2015). Kamu Örgütlerinde Çıkar Çatışması: Türleri ve Önlenmesi, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, Cilt 7, Sayı 13, s.100-124.
  • Yıldırım, M. (2013). Kamu Yönetiminin Kadim Paradoksu: Nepotizm ve Meritokrasi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 11, Sayı 2, s.353-380.
  • Yıldız, G. (2015). Devlet Memurları Kanunu’nda Liyakat İlkesi Çerçevesinde İstisnai Memurluklar, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetim Anabilim Dalı Yönetim Bilimleri Bilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Yıldız, G. (2017). Gelişimi Üzerinden İşlevsel Bir Kamu Personel Rejimi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:2, Sayı:4, s.31-52.
  • Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yıl:6 Sayı:12 (2017) •
  • http://www.yenisafak.com/arsiv/2001/agustos/25/g2.html, Erişim Tarihi: 05.01.2017 (b)
  • YAYIM ALANI, YAZIM KURALLARI ve YAZILARIN DEĞERLENDİRME SÜRECİ YAYIM ALANI
  • Dergi, sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinde yapılan bilimsel nitelikli çalışmaları yayınlar. YAZIM KURALLARI
  • Çalışmalar 5000 ile 9000 kelime arasında olmalıdır.
  • Gönderilecek çalışmaların daha önce yurt içi veya yurt dışında herhangi bir yerde yayımlanmamış olması
  • gerekir. Fakat bilimsel toplantılarda (kongre, sempozyum, seminer vb.) sunulan ve tam metni yayımlanmamış
  • bildiriler, sunulduğu yer ve tarih belirtilmek şartıyla kabul edilir.
  • Yazıların manyetik ortamda (CD/DVD) veya elektronik posta ile gönderilmesi gerekmektedir.
  • Yazılar; Microsoft Word'de tek satır aralığı, Times New Roman ve 12 punto; kâğıt ölçüsü A4 olacak şekilde
  • hazırlanmalıdır. Metin içinde yer alacak şekiller ve tabloların bu ölçülere uyması gerekmektedir.
  • Türkçe çalışmalarda, yazının başlığı ve yazar ad(lar)ının altında 150 – 200 kelimelik bir Türkçe öz ve anahtar
  • kelimeler yer almalı; bunu takiben İngilizce başlık, öz ve anahtar kelimeler verilmelidir. İngilizce çalışmalarda
  • yazının başlığı ve yazar ad(lar)ının altında 150 - 200 kelimelik bir İngilizce öz ve anahtar kelimeler yer almalı
  • bunu takiben Türkçe başlık, öz ve anahtar kelimeler verilmelidir. Her iki öz de tek satır aralığı ve 10 punto ile
  • yazılmalıdır. Anahtar kelimeler, 4 - 7 kelime arasında olmalıdır.
  • Kaynaklara göndermeler dipnotlarla veya metnin içinde açılacak ayraçlarla yapılabilir.
  • Makalede yer alan ekler, metodolojik ayrıntıları ve ek bilgileri içermelidir. Birden fazla ek olduğu durumda
  • EK A, EK B başlıkları kullanılmalıdır. Eklere kaynaklardan sonra yer verilmelidir. Makalenin tamamı için
  • okuyucuya bilgi verecek mahiyette ve makale başlık sayfasında yer alması uygun görülen 20 – 25 kelimelik kısa
  • anlatım, özet bölümünün ardından yazılmalıdır.
  • Yazarın akademik unvanı, görevi, bağlı bulunduğu kuruluş elektronik posta (elmek) adresi ilk sayfanın altına
  • puntoluk dipnotla yazılmalıdır.
  • Tablo ve şekillere başlık ve sıra numarası verilmeli, başlıklar tablo ve şekillerin altında yer almalı, kaynaklar
  • ise başlık satırının altına yazılmalıdır.
  • Denklemlere sıra numarası verilmelidir. Sıra numarası yay ayraç içinde ve sayfanın sağ tarafında yer almalıdır.
  • koyulukta basılmalı ve çoğaltılmalıdır. Sayfa kenar boşlukları üst: 3cm, alt: 3cm; sol: 3,5 cm, sağ: 2,5 cm olmalıdır.
  • Sayfaların altına sağ köşesine sayfa numarası konmalıdır. Font büyüklüğü en az 10 punto olmalıdır.
  • Yazı, Giriş bölümüyle ikinci sayfadan başlamalı ve uygun bölümlere ayrılmalıdır. Bölümler, ardışık olarak
  • Gerekli durumlarda bölümler alt bölümlere ayrılabilir. Alt bölümler, her bölüm içinde bölüm numarası da
  • ilk harfi büyük olacak şekilde sola dayalı olarak yazılmalıdır. Son bölüm, Sonuç(lar)/Tartışma bölümü olmalı ve
  • bu bölümü takiben Kaynakça ile varsa Teşekkür ve Ekler yer almalıdır. Not: İsteğe bağlı olarak şekil listesi ve
  • tablo listesi kaynakçadan hemen önce verilebilir.
  • +Notasyon (işaretlerle gösterim) ve kısaltmalar ilgili bilim alanının standart notasyon ve kısaltmaları olmalı
  • veya metin içinde ilk geçtiği yerde tanımlanmalıdır. Gerekli durumlarda, notasyon ve kısaltmalar Giriş bölümünde
  • veya bu bölümü izleyen ayrı bir bölüm içinde verilebilir.
  • Tüm çizimler, haritalar, grafikler, fotoğraflar, vb. şekil olarak değerlendirilmelidir. Baskıya hazır özgün
  • şekiller yazı basıma kabul edildikten sonra gönderilmelidir. Şekiller, ardışık olarak numaralandırılmalıdır. Bunlara
  • şeklin altına numarasıyla birlikte yazılmalıdır.
  • bulunulmalıdır. Her bir tablo için uygun bir başlık kullanılmalı ve bu başlık tablonun üzerine numarasıyla birlikte yazılmalıdır.
  • Başka eserlere yapılan atıflar aşağıdaki iki şekilden biri tercih edilerek gösterilebilir

Türk Kamu Yönetiminde Siyasetin Bürokrasiyi Şekillendirmesi Üzerine Bir Değerlendirme

Year 2018, Volume: 7 Issue: 13, 91 - 108, 01.01.2018

References

  • Acar, A. (2002). Yönetim-Siyaset İlişkisinde Kamuda Personel Politikaları, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 7, s.5-14.
  • Akıncı, A. (2013). Siyaset Ahlakı ile İş Ahlakına Teorik Bir Bakış, İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt 15, Sayı 2, Nisan, s.82-96.
  • Aksu, A. (2012). Siyaset ve Siyasetçi Üzerine, http://www.guneydoguguncel.com/siyaset-ve- siyasetci-uzerine-5240h.htm, 06.12.2017
  • Akyüz, Ü. (2009). Siyaset ve Ahlak, Yasama Dergisi, Sayı 11, Ocak-Şubat-Mart-Nisan, s.93- 129.
  • Altunok, H. (2016). Atama Yetkisi ve Bürokrasi Siyaset İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 8, Sayı 14, Mart, s.166-180.
  • Bayram, A.K. ve Çınar, K. (2007). İktidar ve Siyasetin Gölgesinde Bürokrasi ve Demokrasi İlişkisi: İdealler, Zorunluluklar, Gerilimler, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:9, Sayı:1, Haziran, s.11-24.
  • Çevikbaş, R. (2006). Yönetimde Etik ve Yozlaşma, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 20, Sayı 1, Nisan, s.265-289.
  • Çulpan, R. (1980). Bürokratik Yönetimin Yozlaşması, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 13, Sayı 2, Haziran, s.31-45.
  • Demir, F. (2011). Bürokrasi-Demokrasi İlişkisi ve Bürokratların Seçilmişlerce Kontrolü Sorunu, Celal Bayar Üniversitesi İİBF Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt 18, Sayı 2, s.63-84. Demirel, T. (2017). Türkiye’de Siyasal Yolsuzluk Olgusu, http://www.liberal.org.tr/sayfa/turkiyede-siyasal-yolsuzluk-olgusu,127.php, 04.01.2017
  • Ergun, T. (2004). Kamu Yönetimi, Kuram, Siyasa, Uygulama, Birinci Baskı, TODAİE Yayınları, Ankara.
  • Gökçe, G., Şahin, A. ve Örselli, E. (2002). Türkiye’de Siyasetin Bürokrasi Üzerindeki Etkisi: Siyasallaşma, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Sayı 4, s.45-58.
  • Göküş, M. (2010). 1960-1980 Döneminde Türk Kamu Bürokrasisinin Hukuki, Ekonomik ve Toplumsal Değişimi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 6, Sayı 12, s.203-223.
  • Güran, S. (2004). Türk Kamu Personel Rejimi ve Kamu Yönetimi Temel Kanunu Tasarısı’nın Bu Konudaki Hükümleri, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, Sayı 48, s.287-299.
  • Güven, H.S. (1976). İdare Siyaset İlişkileri ve Personel Yönetimi Açısından Önemi, Amme İdaresi Dergisi, Cilt:9, Sayı:1, Mart, s.50-70.
  • Hale, J.R. (2000). Machiavelli ve Bağımsız Devlet, Siyasi Düşünce Tarihi içinde s. 22-39, Der: David Thomson, Şule Yayınları, İstanbul.
  • İnan, K. (1993). Devlet İdaresi, Ötüken Neşriyat A.Ş. Yayın No: 252, İstanbul.
  • Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik (2005).
  • Kapani, M. (2000). Politika Bilimine Giriş, Onikinci Basım, Bilgi Yayınevi, Ankara.
  • Köktaş, A., Karaosmanoğlu, F., Bilgiç V.K. (2009). Kamu İhaleleri ve Etik, Yolsuzluğun Önlenmesi http://www.etik.gov.tr/test/duyurular/digerleri/proje2006_etik/akademik_arast%C4%B 1rma_konf.ekim2009/Kamu_Ihaleleri_ve_Etik.pdf, Erişim Tarihi: 04.01.2017 Projesi
  • Namık Kemal Öztürk ile yapılan e-posta yazışması, 06.09.2006.
  • Oğuz, V. (2011). Türkiye’de Siyasal Partiler Çerçevesinde Politik Yozlaşma ve Etik Sorunu, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı Kamu Yönetimi Bilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
  • Oktay, C. (1985). Yönetimde Siyasallaşma Üzerine Bir Not, İdare Hukuku ve İlimleri Dergisi, Cilt 6, Sayı 1-3, s.189-192.
  • Özer, A. (1999). Bürokrat-Politikacı İlişkileri ile Ülkemizdeki İstisnai Memuriyet ve Valilik Sistemi Üzerine Görüşler, Türk İdare Dergisi, Cilt 71, Sayı 423, Haziran, s.1-25.
  • Peters, B.G. ve Pierre, J. (2004). Politicization of the Civil Service: Concepts, Causes, Consequences, içinde Peters, B.G. ve Pierre, J. (editörler), The Politicization of the Civil Service in Comparative Perspective: The Quest for Control, London&New York: Routledge / Taylor&Francis Group, s.1-12.
  • Russell, B. (2014). Etik, Toplum ve Siyaset, Çev. Funda SEZER, Say Yayınları, İstanbul.
  • Sakal, M. (1998). Siyasal Karar Alma Sürecinde Yer Alan Aktörler ve Rolleri, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 13, Sayı 1, s.211-230.
  • Sayer, A. ve Barutçu, A. (2010). Kamu İhaleleri ve Etik Dışı Uygulamalar, Dış Denetim Dergisi, Ekim-Kasım-Aralık, s.76-83. Tuncer, E. (2017). 1954’ten 1957’ye Doğru, http://www.tesav.org.tr/docs/kitaplar/1957secimleri.pdf, Erişim Tarihi: 18.01.2017 Turgut, K. (2007). Politik Yozlaşmanın
  • İnsan Üzerindeki Etkisi
  • https://sites.google.com/site/grandustadakademi/politik-yozlasmanin-insan
  • uezerindeki-etkisi, Erişim Tarihi: 15.11.2017
  • Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (2006). Bir Olgu Olarak Yolsuzluk: Nedenler, Etkiler ve Çözüm Önerileri, TEPAV Yolsuzlukla Mücadele Kitapları-1, Matsa Basımevi, Ankara.
  • Usta, A. (2015). Kamu Örgütlerinde Çıkar Çatışması: Türleri ve Önlenmesi, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, Cilt 7, Sayı 13, s.100-124.
  • Yıldırım, M. (2013). Kamu Yönetiminin Kadim Paradoksu: Nepotizm ve Meritokrasi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 11, Sayı 2, s.353-380. KAYNAKÇA
  • Acar, A. (2002). Yönetim-Siyaset İlişkisinde Kamuda Personel Politikaları, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 7, s.5-14.
  • Akıncı, A. (2013). Siyaset Ahlakı ile İş Ahlakına Teorik Bir Bakış, İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt 15, Sayı 2, Nisan, s.82-96.
  • Aksu, A. (2012). Siyaset ve Siyasetçi Üzerine, http://www.guneydoguguncel.com/siyaset-ve- siyasetci-uzerine-5240h.htm, 06.12.2017
  • Akyüz, Ü. (2009). Siyaset ve Ahlak, Yasama Dergisi, Sayı 11, Ocak-Şubat-Mart-Nisan, s.93- 129.
  • Altunok, H. (2016). Atama Yetkisi ve Bürokrasi Siyaset İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 8, Sayı 14, Mart, s.166-180.
  • Bayram, A.K. ve Çınar, K. (2007). İktidar ve Siyasetin Gölgesinde Bürokrasi ve Demokrasi İlişkisi: İdealler, Zorunluluklar, Gerilimler, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:9, Sayı:1, Haziran, s.11-24.
  • Çevikbaş, R. (2006). Yönetimde Etik ve Yozlaşma, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 20, Sayı 1, Nisan, s.265-289.
  • Çulpan, R. (1980). Bürokratik Yönetimin Yozlaşması, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 13, Sayı 2, Haziran, s.31-45.
  • Demir, F. (2011). Bürokrasi-Demokrasi İlişkisi ve Bürokratların Seçilmişlerce Kontrolü Sorunu, Celal Bayar Üniversitesi İİBF Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt 18, Sayı 2, s.63-84. Demirel, T. (2017). Türkiye’de Siyasal Yolsuzluk Olgusu, http://www.liberal.org.tr/sayfa/turkiyede-siyasal-yolsuzluk-olgusu,127.php, 04.01.2017
  • Ergun, T. (2004). Kamu Yönetimi, Kuram, Siyasa, Uygulama, Birinci Baskı, TODAİE Yayınları, Ankara.
  • Gökçe, G., Şahin, A. ve Örselli, E. (2002). Türkiye’de Siyasetin Bürokrasi Üzerindeki Etkisi: Siyasallaşma, Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, Sayı 4, s.45-58.
  • Göküş, M. (2010). 1960-1980 Döneminde Türk Kamu Bürokrasisinin Hukuki, Ekonomik ve Toplumsal Değişimi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 6, Sayı 12, s.203-223.
  • Güran, S. (2004). Türk Kamu Personel Rejimi ve Kamu Yönetimi Temel Kanunu Tasarısı’nın Bu Konudaki Hükümleri, Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, Sayı 48, s.287-299.
  • Güven, H.S. (1976). İdare Siyaset İlişkileri ve Personel Yönetimi Açısından Önemi, Amme İdaresi Dergisi, Cilt:9, Sayı:1, Mart, s.50-70.
  • Hale, J.R. (2000). Machiavelli ve Bağımsız Devlet, Siyasi Düşünce Tarihi içinde s. 22-39, Der: David Thomson, Şule Yayınları, İstanbul.
  • İnan, K. (1993). Devlet İdaresi, Ötüken Neşriyat A.Ş. Yayın No: 252, İstanbul.
  • Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik (2005).
  • Kapani, M. (2000). Politika Bilimine Giriş, Onikinci Basım, Bilgi Yayınevi, Ankara.
  • Köktaş, A., Karaosmanoğlu, F., Bilgiç V.K. (2009). Kamu İhaleleri ve Etik, Yolsuzluğun Önlenmesi http://www.etik.gov.tr/test/duyurular/digerleri/proje2006_etik/akademik_arast%C4%B 1rma_konf.ekim2009/Kamu_Ihaleleri_ve_Etik.pdf, Erişim Tarihi: 04.01.2017 Projesi
  • Namık Kemal Öztürk ile yapılan e-posta yazışması, 06.09.2006.
  • Oğuz, V. (2011). Türkiye’de Siyasal Partiler Çerçevesinde Politik Yozlaşma ve Etik Sorunu, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı Kamu Yönetimi Bilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
  • Oktay, C. (1985). Yönetimde Siyasallaşma Üzerine Bir Not, İdare Hukuku ve İlimleri Dergisi, Cilt 6, Sayı 1-3, s.189-192.
  • Özer, A. (1999). Bürokrat-Politikacı İlişkileri ile Ülkemizdeki İstisnai Memuriyet ve Valilik Sistemi Üzerine Görüşler, Türk İdare Dergisi, Cilt 71, Sayı 423, Haziran, s.1-25.
  • Peters, B.G. ve Pierre, J. (2004). Politicization of the Civil Service: Concepts, Causes, Consequences, içinde Peters, B.G. ve Pierre, J. (editörler), The Politicization of the Civil Service in Comparative Perspective: The Quest for Control, London&New York: Routledge / Taylor&Francis Group, s.1-12.
  • Russell, B. (2014). Etik, Toplum ve Siyaset, Çev. Funda SEZER, Say Yayınları, İstanbul.
  • Sakal, M. (1998). Siyasal Karar Alma Sürecinde Yer Alan Aktörler ve Rolleri, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 13, Sayı 1, s.211-230.
  • Sayer, A. ve Barutçu, A. (2010). Kamu İhaleleri ve Etik Dışı Uygulamalar, Dış Denetim Dergisi, Ekim-Kasım-Aralık, s.76-83. Tuncer, E. (2017). 1954’ten 1957’ye Doğru, http://www.tesav.org.tr/docs/kitaplar/1957secimleri.pdf, Erişim Tarihi: 18.01.2017 Turgut, K. (2007). Politik Yozlaşmanın
  • İnsan Üzerindeki Etkisi
  • https://sites.google.com/site/grandustadakademi/politik-yozlasmanin-insan
  • uezerindeki-etkisi, Erişim Tarihi: 15.11.2017
  • Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (2006). Bir Olgu Olarak Yolsuzluk: Nedenler, Etkiler ve Çözüm Önerileri, TEPAV Yolsuzlukla Mücadele Kitapları-1, Matsa Basımevi, Ankara.
  • Usta, A. (2015). Kamu Örgütlerinde Çıkar Çatışması: Türleri ve Önlenmesi, Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, Cilt 7, Sayı 13, s.100-124.
  • Yıldırım, M. (2013). Kamu Yönetiminin Kadim Paradoksu: Nepotizm ve Meritokrasi, Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 11, Sayı 2, s.353-380.
  • Yıldız, G. (2015). Devlet Memurları Kanunu’nda Liyakat İlkesi Çerçevesinde İstisnai Memurluklar, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetim Anabilim Dalı Yönetim Bilimleri Bilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Yıldız, G. (2017). Gelişimi Üzerinden İşlevsel Bir Kamu Personel Rejimi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:2, Sayı:4, s.31-52.
  • Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yıl:6 Sayı:12 (2017) •
  • http://www.yenisafak.com/arsiv/2001/agustos/25/g2.html, Erişim Tarihi: 05.01.2017 (b)
  • YAYIM ALANI, YAZIM KURALLARI ve YAZILARIN DEĞERLENDİRME SÜRECİ YAYIM ALANI
  • Dergi, sosyal bilimlerin farklı disiplinlerinde yapılan bilimsel nitelikli çalışmaları yayınlar. YAZIM KURALLARI
  • Çalışmalar 5000 ile 9000 kelime arasında olmalıdır.
  • Gönderilecek çalışmaların daha önce yurt içi veya yurt dışında herhangi bir yerde yayımlanmamış olması
  • gerekir. Fakat bilimsel toplantılarda (kongre, sempozyum, seminer vb.) sunulan ve tam metni yayımlanmamış
  • bildiriler, sunulduğu yer ve tarih belirtilmek şartıyla kabul edilir.
  • Yazıların manyetik ortamda (CD/DVD) veya elektronik posta ile gönderilmesi gerekmektedir.
  • Yazılar; Microsoft Word'de tek satır aralığı, Times New Roman ve 12 punto; kâğıt ölçüsü A4 olacak şekilde
  • hazırlanmalıdır. Metin içinde yer alacak şekiller ve tabloların bu ölçülere uyması gerekmektedir.
  • Türkçe çalışmalarda, yazının başlığı ve yazar ad(lar)ının altında 150 – 200 kelimelik bir Türkçe öz ve anahtar
  • kelimeler yer almalı; bunu takiben İngilizce başlık, öz ve anahtar kelimeler verilmelidir. İngilizce çalışmalarda
  • yazının başlığı ve yazar ad(lar)ının altında 150 - 200 kelimelik bir İngilizce öz ve anahtar kelimeler yer almalı
  • bunu takiben Türkçe başlık, öz ve anahtar kelimeler verilmelidir. Her iki öz de tek satır aralığı ve 10 punto ile
  • yazılmalıdır. Anahtar kelimeler, 4 - 7 kelime arasında olmalıdır.
  • Kaynaklara göndermeler dipnotlarla veya metnin içinde açılacak ayraçlarla yapılabilir.
  • Makalede yer alan ekler, metodolojik ayrıntıları ve ek bilgileri içermelidir. Birden fazla ek olduğu durumda
  • EK A, EK B başlıkları kullanılmalıdır. Eklere kaynaklardan sonra yer verilmelidir. Makalenin tamamı için
  • okuyucuya bilgi verecek mahiyette ve makale başlık sayfasında yer alması uygun görülen 20 – 25 kelimelik kısa
  • anlatım, özet bölümünün ardından yazılmalıdır.
  • Yazarın akademik unvanı, görevi, bağlı bulunduğu kuruluş elektronik posta (elmek) adresi ilk sayfanın altına
  • puntoluk dipnotla yazılmalıdır.
  • Tablo ve şekillere başlık ve sıra numarası verilmeli, başlıklar tablo ve şekillerin altında yer almalı, kaynaklar
  • ise başlık satırının altına yazılmalıdır.
  • Denklemlere sıra numarası verilmelidir. Sıra numarası yay ayraç içinde ve sayfanın sağ tarafında yer almalıdır.
  • koyulukta basılmalı ve çoğaltılmalıdır. Sayfa kenar boşlukları üst: 3cm, alt: 3cm; sol: 3,5 cm, sağ: 2,5 cm olmalıdır.
  • Sayfaların altına sağ köşesine sayfa numarası konmalıdır. Font büyüklüğü en az 10 punto olmalıdır.
  • Yazı, Giriş bölümüyle ikinci sayfadan başlamalı ve uygun bölümlere ayrılmalıdır. Bölümler, ardışık olarak
  • Gerekli durumlarda bölümler alt bölümlere ayrılabilir. Alt bölümler, her bölüm içinde bölüm numarası da
  • ilk harfi büyük olacak şekilde sola dayalı olarak yazılmalıdır. Son bölüm, Sonuç(lar)/Tartışma bölümü olmalı ve
  • bu bölümü takiben Kaynakça ile varsa Teşekkür ve Ekler yer almalıdır. Not: İsteğe bağlı olarak şekil listesi ve
  • tablo listesi kaynakçadan hemen önce verilebilir.
  • +Notasyon (işaretlerle gösterim) ve kısaltmalar ilgili bilim alanının standart notasyon ve kısaltmaları olmalı
  • veya metin içinde ilk geçtiği yerde tanımlanmalıdır. Gerekli durumlarda, notasyon ve kısaltmalar Giriş bölümünde
  • veya bu bölümü izleyen ayrı bir bölüm içinde verilebilir.
  • Tüm çizimler, haritalar, grafikler, fotoğraflar, vb. şekil olarak değerlendirilmelidir. Baskıya hazır özgün
  • şekiller yazı basıma kabul edildikten sonra gönderilmelidir. Şekiller, ardışık olarak numaralandırılmalıdır. Bunlara
  • şeklin altına numarasıyla birlikte yazılmalıdır.
  • bulunulmalıdır. Her bir tablo için uygun bir başlık kullanılmalı ve bu başlık tablonun üzerine numarasıyla birlikte yazılmalıdır.
  • Başka eserlere yapılan atıflar aşağıdaki iki şekilden biri tercih edilerek gösterilebilir
There are 109 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Günay Yıldız

Publication Date January 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 7 Issue: 13

Cite

APA Yıldız, G. (2018). Türk Kamu Yönetiminde Siyasetin Bürokrasiyi Şekillendirmesi Üzerine Bir Değerlendirme. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(13), 91-108.
AMA Yıldız G. Türk Kamu Yönetiminde Siyasetin Bürokrasiyi Şekillendirmesi Üzerine Bir Değerlendirme. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. January 2018;7(13):91-108.
Chicago Yıldız, Günay. “Türk Kamu Yönetiminde Siyasetin Bürokrasiyi Şekillendirmesi Üzerine Bir Değerlendirme”. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7, no. 13 (January 2018): 91-108.
EndNote Yıldız G (January 1, 2018) Türk Kamu Yönetiminde Siyasetin Bürokrasiyi Şekillendirmesi Üzerine Bir Değerlendirme. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7 13 91–108.
IEEE G. Yıldız, “Türk Kamu Yönetiminde Siyasetin Bürokrasiyi Şekillendirmesi Üzerine Bir Değerlendirme”, Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 7, no. 13, pp. 91–108, 2018.
ISNAD Yıldız, Günay. “Türk Kamu Yönetiminde Siyasetin Bürokrasiyi Şekillendirmesi Üzerine Bir Değerlendirme”. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7/13 (January 2018), 91-108.
JAMA Yıldız G. Türk Kamu Yönetiminde Siyasetin Bürokrasiyi Şekillendirmesi Üzerine Bir Değerlendirme. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018;7:91–108.
MLA Yıldız, Günay. “Türk Kamu Yönetiminde Siyasetin Bürokrasiyi Şekillendirmesi Üzerine Bir Değerlendirme”. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 7, no. 13, 2018, pp. 91-108.
Vancouver Yıldız G. Türk Kamu Yönetiminde Siyasetin Bürokrasiyi Şekillendirmesi Üzerine Bir Değerlendirme. Ufuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2018;7(13):91-108.