Araştırma, çok oyunculu çevrimiçi savaş oyunu (MOBA-Multi Player Online Battle Arena) League of Legends'i oynayanların oyun içi bilgi paylaşma motivasyonlarını test etmek amacıyla yapılmıştır. Bu çerçevede 'bilgi paylaşımı'; kişisel beklentiler, öz-yeterlik, diğerkamlık, güven, karşılıklılık, özdeşleşme, ortak vizyon, sosyal ağ bağları ve topluluk düzeyinde beklenen getiriler olmak üzere dokuz ayrı kategoride ele alınmıştır. Araştırmada olası eğilimler ve beklentilerin bilgi paylaşmaya yönelik tutum ile ilişkisi Gerekçeli Eylem Kuramı çerçevesinde incelenmiştir. Araştırmanın sonucuna göre oyuncuların bilgi paylaşmaya yönelik olumlu tutuma sahip oldukları ve bu tutumun toplumsal düzeydeki beklenti getirileriyle ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Bilgi paylaşımının gruba ait olma, grupla özdeşleşme ve kişisel beklentiler yoluyla değil, gruba yönelik karşılık beklentisi ile toplumsal boyutta oluştuğu gözlenmiştir. Buna göre, oyuncuların toplumsal düzeydeki beklentileri gönüllü bile olsa, karşılıklılık ilişkisine dayalı olarak gerçekleşmektedir.
Dijital oyun Bilgi paylaşma Gerekçeli eylem kuramı Oynar kitle
The research was carried out to test the in-game knowledge sharing motivation of those who played the multiplayer online war game (MOBA-Multi Player Online Battle Arena) League of Legends. In this framework, 'knowledge sharing'; personal expectations, self-efficacy, altruism, trust, reciprocity, identification, shared vision, social network ties, and expected returns at the community level are discussed in nine separate categories. In the study, the relationship of possible trends and expectations with the attitude towards knowledge sharing was examined within the framework of the Justified Action Theory. According to the results of the study, the players have a positive attitude towards sharing knowledge and it has been determined that this attitude is related to the expectation returns at the social level. It has been observed that the sharing of knowledge is formed in the social dimension, not through belonging to the group, identification with the group and personal expectations, but with the expectation of return for the group. Accordingly, the expectations of the actors at the social level are realized on the basis of reciprocity, even if it is voluntary.
Digital game Knowledge sharing Reasoned Action Theory Game player
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültürel çalışmalar, Antropoloji |
Bölüm | Özgün Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |