Research Article
BibTex RIS Cite

Examining the Career Planning of University Students in Terms of Personality Traits and Demographic Characteristics

Year 2021, Volume: 4 Issue: 8, 199 - 216, 25.12.2021
https://doi.org/10.35235/uicd.992775

Abstract

The aim of this study is to examine the career planning of university students in terms of personality traits and sub-dimentions and demographic variables. The data obtained by the questionnaire applied to associate and undergraduate students at Ağrı İbrahim Çeçen University were analyzed using the SPSS program. The personality traits of the students were examined in terms of fixed-mindedness, neuroticism, extraversion, adaptability, conscientiousness, open personality dimensions and it was investigated whether each dimension had an effect on career planning. According to the analysis results; It was determined that there is a positive relationship between students' personality traits and their career planning tendencies. Accordingly, as the awareness of personality traits increases, the tendency of individuals to make career planning also increases. A positive relationship has been found between the sub-dimensions of personality traits, such as the tendency to act neurotic, tendency to act extrovert, open personality, harmonious personality and conscientious personality, and career planning tendency. It has been concluded that the tendency of career planning of individuals with increased compliance, and individuals with increased tendency to behave conscientiously also increased.

References

  • Barutçugil, İ. (2004). Stratejik insan kaynakları yönetimi. Kariyer Yayınları.
  • Bektemür, G., Demiray, S., & Ürkmez, D. Ö. (2016). Hemşirelerin kariyer planlaması: Bir eğitim ve araştırma hastanesi örneği. Okmeydanı Tıp Dergisi, 32(1), 7-13.
  • Bernerth, J. B., Armenakis, A. A., Feild, H. S., Giles, W. F., & Walker, H. J. (2007). Is personality associated with perceptions of LMX? An empirical study. Leadership & Organization Development Journal.
  • Başol, O., Bilge, E., & Kuzgun, Ş. (2012). Öğrencilerin Kariyer Değerlerini Etkileyen Unsurların Tespitine Yönelik Bir Araştırma: Bireysel değerler. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 2(2), 57-68.
  • Bozkurt A. (1988) “Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Teşkilatında Kariyer Planlaması”, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Burger, J. M. (2006). Kişilik (İD Erguvan-Sarıoğlu Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Büyükyılmaz, O., Ercan, S., & Gökerik, M. (2016). Öğrencilerin Kariyer Planlama Tutumlarının Demografik Faktörler Açısından Değerlendirilmesi: Karabük Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(7), 2065-2076.
  • Coşkun R., Altunışık R. Ve Yıldırım E., (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 9. Baskı, Sakarya Yayıncılık.
  • Çiftçi, G. E., & Hırlak, B. (2019). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Kariyer Çapalarının Bazı Sosyo-Demografik Faktörler Açısından İncelenmesi. Business & Management Studies: An International Journal, 7(5), 2385-2407.
  • Dinçer, F. İ., Akova, O., & Fazıl, K. (2013). Meslek Yüksekokulu Turizm Ve Otel İşletmeciliği Programı Öğrencilerinin Kariyer Planlaması Üzerine Bir Araştırma: İstanbul Üniversitesi Ve Gümüşhane Üniversitesi Örneği. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 1(2), 42-56.
  • Elanain, H. M. A. (2007). The five-factor model of personality and organizational citizenship behavior in United Arab Emirates. SAM Advanced Management Journal, 72(3), 47.
  • Erdoğan H. T. (2009). Bireysel Kariyer Planlama İle Kişisel Başarı Arasındaki İlişkiye Yönelik Dumlupınar Üniversitesinde Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Gökdeniz İ., Merdan E., (2011). ‘‘Kişilik ile Kariyer Seçimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi’’, Aksaray Üniversitesi İİBF Dergisi, 3 (2),(s:24-36).
  • Göktaş, P., Taha M.M., (2018). Irak Uyruklu Lisansüstü Öğrencilerin Kariyer Değerleri Ve Kişilik Özellikleri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (30), 104-137.
  • Guthrie, J. P., Coate, C. J., & Schwoerer, C. E. (1998). Career management strategies: the role of personality. Journal of Managerial Psychology.
  • Kaplan, N. (2020). Kişilik Özelliklerinin Kariyer Değerleri Üzerindeki Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 132-152.
  • Kılıç, G. ve Öztürk, Y. (2009). Kariyer Yönetimi: Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi , 20 (1), 45-60.
  • Kozak, M. A. (2001). Konaklama işletmelerinde kariyer planlaması. TC Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Leung, S. L., & Bozionelos, N. (2004). Five‐factor model traits and the prototypical image of the effective leader in the Confucian culture. Employee Relations.
  • Lim, B. C., & Ployhart, R. E. (2004). Transformational leadership: relations to the five-factor model and team performance in typical and maximum contexts. Journal of applied psychology, 89(4), 610.
  • McCrae, R. R., & Costa, P. T. (1987). Validation of the five-factor model of personality across instruments and observers. Journal of personality and social psychology, 52(1), 81.
  • Mccrae R. R. and Costa P. T. (1991). Test and Assessment The NEO Personality Inventory: Using the Five-Factor Model in Counseling, Journal of Counseling & Development, Vol: 69, (s:367-392).
  • Mccrae R. R. and Costa P. T. (2006). A Five-Factor Theory Perspective on Traits and Culture, Psychologie Française, Vol: 51, (s: 227-244).
  • McCormack, L. ve Mellor, D. (2002). Kişiliğin liderlikteki rolü: Avustralya ordusunda beş faktörlü modelin bir uygulaması. Askeri psikoloji , 14 (3), 179-197.
  • Oliver John & Srivastava, Sanjay (1999). “The Big-Five Trait Taxonomy: History, Measurement, and Theoretical Perspectives”. University of California at 105 Berkeley.
  • Öngel, V., Tatlı, H. S., Öngel, G. & Süslü, M. (2021). Üniversite Çalışanlarının Çok Yönlü Kariyer Tercihleri: Zaman Kullanım Eğilimi ve Kişilik Özellikleri Açısından Bir İnceleme. Alanya Akademik Bakış, 5(1), Sayfa No.1-20.
  • Özyer, K., Orhan, U., & Orhan, D. D. (2012). Sağlık Sektöründe Çalışanların Demografik Özellikleri, Kişilik Özellikleri ve Kültürel Değerleri Üzerine Bir Çoklu Durum Çalışması/A Study Of Demographıc Traıts, Personalıty Traıts And Cultural Values of Workers in Health Sector. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 177-189.
  • Rossier, J., Zecca, G., Stauffer, SD, Maggiori, C. ve Dauwalder, JP (2012). Fransızca konuşulan bir İsviçre örneğinde Kariyer Uyum Yetenekleri Ölçeği: Psikometrik özellikler ve kişilik ve iş katılımıyla ilişkiler. Mesleki davranış dergisi , 80 (3), 734-743.
  • Sarıışık, M. Şeyhanlıoğlu Ö. H., (2019). Kariyer Planlaması ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. International Conference On Eurasian Economies.
  • Sartık, H., & Ballı, A. İ. K. Kişilik Özelliklerinin Kariyer Uyum Yeteneğine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 68-86.
  • Sığrı Ü., Gürbüz S., (2011)‘‘Akademik Başarı ve Kişilik İlişkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma’’,(s:30-48).
  • Seçer H. (2013). Bireysel Kariyer Planlama ve Kişisel Başarı Algısı Arasındaki İlişki ve Pamukkale Üniversitesi’nde Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Şentürk, E. E., Buran, K. (2015). Ön Lisans Öğrencilerinin Kariyer Değerlerini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma. Electronic Journal of Vocational Colleges-Kasım, 14, 162-180.
  • Taşlıyan, M., Arı, N. Ü., & Duzman, B. (2011). İnsan Kaynakları Yönetiminde Kariyer Planlama Ve Kariyer Yönetimi: İİBF Öğrencileri Üzerinde Bir Alan Araştırması. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 231-241.
  • Tatlılıoğlu, K. (2010). Farklı Öz-Anlayış Düzeylerine Sahip Üniversite Öğrencilerinin Karar Vermede Öz-Saygı, Karar Verme Stilleri Ve Kişilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Anabilim Dalı, Konya.
  • Ünüvar, Ş., Sarı Ş., & Dağhan, M. (2021). Eysenck Kişilik Özelliklerinin Kariyer Yapma İsteği Üzerine Etkisi: Turizm Eğitimi Alan Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma. Turizm ve İşletme Bilimleri Dergisi, 1(1), 30-49
  • Vakola, M., Tsaousis, I., & Nikolaou, I. (2004). The role of emotional intelligence and personality variables on attitudes toward organisational change. Journal of managerial psychology.
  • Yelboğa, A. (2006). Kişilik Özellikleri Ve İş Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, 8(2), 196-217.
  • Yıldız S., Taştan B. İ., ve Yıldırım B. F., (2012), ‘‘Kişilik Tipi ile Olumlu Sosyal Davranış Arasındaki İlişki: Marmara Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma’’, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 26, Sayı: 1, (s:215-233).
  • Yılmaz, İ. A., Dursun, B., Pektaş, K., & Altay, A. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Seçimlerinin Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi: Pınarhisar Myo Örneği. Ejovoc (Electronic Journal Of Vocational Colleges), 2(2), 9-21.
  • Zikic, J., & Klehe, U. C. (2006). Job Loss As A Blessing In Disguise: The Role Of Career Exploration And Career Planning In Predicting Reemployment Quality. Journal of Vocational Behavior, 69(3), 391-409.

Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Planlamalarının, Kişilik ve Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi

Year 2021, Volume: 4 Issue: 8, 199 - 216, 25.12.2021
https://doi.org/10.35235/uicd.992775

Abstract

Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin kariyer planlamalarının kişilik özellikleri ve alt boyutları ile demografik değişkenler açısından incelenmesidir. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi’ ndeki ön lisans ve lisans öğrencilerine uygulanan anket ile elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin kişilik özellikleri nevrotiklik, dışa dönüklük, açıklık, uyumluluk ve deneyime açıklık boyutları açısından ele alınmış ve her bir boyutun kariyer planlaması üzerinde etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Analiz sonuçlarına göre; öğrencilerin kişilik özellikleri ile kariyer planlaması yapma eğilimleri arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Buna göre kişilik özelliklerinin farkında olma durumları yükseldikçe bireylerde kariyer planlaması yapma eğilimi de yükselmektedir. Kişilik özelliklerinin alt boyutları olan nevrotik davranma eğilimi, dışa dönük davranma eğilimi, açık kişilik, uyumlu kişilik ve vicdanlı kişilik ile kariyer planlaması yapma eğilimi arasında pozitif yönlü bir ilişki bulunmuş olup, nevrotik davranışları artan bireylerin, dışa dönük davranma eğilimi artan bireylerin, açık kişilik özelliği artan bireylerin, uyumluluğu artan bireylerin ve vicdanlı davranma eğilimi artan bireylerin kariyer planlaması yapma eğilimlerinin de arttığı sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Barutçugil, İ. (2004). Stratejik insan kaynakları yönetimi. Kariyer Yayınları.
  • Bektemür, G., Demiray, S., & Ürkmez, D. Ö. (2016). Hemşirelerin kariyer planlaması: Bir eğitim ve araştırma hastanesi örneği. Okmeydanı Tıp Dergisi, 32(1), 7-13.
  • Bernerth, J. B., Armenakis, A. A., Feild, H. S., Giles, W. F., & Walker, H. J. (2007). Is personality associated with perceptions of LMX? An empirical study. Leadership & Organization Development Journal.
  • Başol, O., Bilge, E., & Kuzgun, Ş. (2012). Öğrencilerin Kariyer Değerlerini Etkileyen Unsurların Tespitine Yönelik Bir Araştırma: Bireysel değerler. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 2(2), 57-68.
  • Bozkurt A. (1988) “Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Teşkilatında Kariyer Planlaması”, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Burger, J. M. (2006). Kişilik (İD Erguvan-Sarıoğlu Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
  • Büyükyılmaz, O., Ercan, S., & Gökerik, M. (2016). Öğrencilerin Kariyer Planlama Tutumlarının Demografik Faktörler Açısından Değerlendirilmesi: Karabük Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 5(7), 2065-2076.
  • Coşkun R., Altunışık R. Ve Yıldırım E., (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 9. Baskı, Sakarya Yayıncılık.
  • Çiftçi, G. E., & Hırlak, B. (2019). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Kariyer Çapalarının Bazı Sosyo-Demografik Faktörler Açısından İncelenmesi. Business & Management Studies: An International Journal, 7(5), 2385-2407.
  • Dinçer, F. İ., Akova, O., & Fazıl, K. (2013). Meslek Yüksekokulu Turizm Ve Otel İşletmeciliği Programı Öğrencilerinin Kariyer Planlaması Üzerine Bir Araştırma: İstanbul Üniversitesi Ve Gümüşhane Üniversitesi Örneği. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi, 1(2), 42-56.
  • Elanain, H. M. A. (2007). The five-factor model of personality and organizational citizenship behavior in United Arab Emirates. SAM Advanced Management Journal, 72(3), 47.
  • Erdoğan H. T. (2009). Bireysel Kariyer Planlama İle Kişisel Başarı Arasındaki İlişkiye Yönelik Dumlupınar Üniversitesinde Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Gökdeniz İ., Merdan E., (2011). ‘‘Kişilik ile Kariyer Seçimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi’’, Aksaray Üniversitesi İİBF Dergisi, 3 (2),(s:24-36).
  • Göktaş, P., Taha M.M., (2018). Irak Uyruklu Lisansüstü Öğrencilerin Kariyer Değerleri Ve Kişilik Özellikleri Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (30), 104-137.
  • Guthrie, J. P., Coate, C. J., & Schwoerer, C. E. (1998). Career management strategies: the role of personality. Journal of Managerial Psychology.
  • Kaplan, N. (2020). Kişilik Özelliklerinin Kariyer Değerleri Üzerindeki Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma, Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 132-152.
  • Kılıç, G. ve Öztürk, Y. (2009). Kariyer Yönetimi: Beş Yıldızlı Otellerde Bir Uygulama. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi , 20 (1), 45-60.
  • Kozak, M. A. (2001). Konaklama işletmelerinde kariyer planlaması. TC Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Leung, S. L., & Bozionelos, N. (2004). Five‐factor model traits and the prototypical image of the effective leader in the Confucian culture. Employee Relations.
  • Lim, B. C., & Ployhart, R. E. (2004). Transformational leadership: relations to the five-factor model and team performance in typical and maximum contexts. Journal of applied psychology, 89(4), 610.
  • McCrae, R. R., & Costa, P. T. (1987). Validation of the five-factor model of personality across instruments and observers. Journal of personality and social psychology, 52(1), 81.
  • Mccrae R. R. and Costa P. T. (1991). Test and Assessment The NEO Personality Inventory: Using the Five-Factor Model in Counseling, Journal of Counseling & Development, Vol: 69, (s:367-392).
  • Mccrae R. R. and Costa P. T. (2006). A Five-Factor Theory Perspective on Traits and Culture, Psychologie Française, Vol: 51, (s: 227-244).
  • McCormack, L. ve Mellor, D. (2002). Kişiliğin liderlikteki rolü: Avustralya ordusunda beş faktörlü modelin bir uygulaması. Askeri psikoloji , 14 (3), 179-197.
  • Oliver John & Srivastava, Sanjay (1999). “The Big-Five Trait Taxonomy: History, Measurement, and Theoretical Perspectives”. University of California at 105 Berkeley.
  • Öngel, V., Tatlı, H. S., Öngel, G. & Süslü, M. (2021). Üniversite Çalışanlarının Çok Yönlü Kariyer Tercihleri: Zaman Kullanım Eğilimi ve Kişilik Özellikleri Açısından Bir İnceleme. Alanya Akademik Bakış, 5(1), Sayfa No.1-20.
  • Özyer, K., Orhan, U., & Orhan, D. D. (2012). Sağlık Sektöründe Çalışanların Demografik Özellikleri, Kişilik Özellikleri ve Kültürel Değerleri Üzerine Bir Çoklu Durum Çalışması/A Study Of Demographıc Traıts, Personalıty Traıts And Cultural Values of Workers in Health Sector. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(19), 177-189.
  • Rossier, J., Zecca, G., Stauffer, SD, Maggiori, C. ve Dauwalder, JP (2012). Fransızca konuşulan bir İsviçre örneğinde Kariyer Uyum Yetenekleri Ölçeği: Psikometrik özellikler ve kişilik ve iş katılımıyla ilişkiler. Mesleki davranış dergisi , 80 (3), 734-743.
  • Sarıışık, M. Şeyhanlıoğlu Ö. H., (2019). Kariyer Planlaması ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Otel İşletmelerinde Bir Araştırma. International Conference On Eurasian Economies.
  • Sartık, H., & Ballı, A. İ. K. Kişilik Özelliklerinin Kariyer Uyum Yeteneğine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1), 68-86.
  • Sığrı Ü., Gürbüz S., (2011)‘‘Akademik Başarı ve Kişilik İlişkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma’’,(s:30-48).
  • Seçer H. (2013). Bireysel Kariyer Planlama ve Kişisel Başarı Algısı Arasındaki İlişki ve Pamukkale Üniversitesi’nde Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Şentürk, E. E., Buran, K. (2015). Ön Lisans Öğrencilerinin Kariyer Değerlerini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma. Electronic Journal of Vocational Colleges-Kasım, 14, 162-180.
  • Taşlıyan, M., Arı, N. Ü., & Duzman, B. (2011). İnsan Kaynakları Yönetiminde Kariyer Planlama Ve Kariyer Yönetimi: İİBF Öğrencileri Üzerinde Bir Alan Araştırması. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 231-241.
  • Tatlılıoğlu, K. (2010). Farklı Öz-Anlayış Düzeylerine Sahip Üniversite Öğrencilerinin Karar Vermede Öz-Saygı, Karar Verme Stilleri Ve Kişilik Özelliklerinin Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Anabilim Dalı, Konya.
  • Ünüvar, Ş., Sarı Ş., & Dağhan, M. (2021). Eysenck Kişilik Özelliklerinin Kariyer Yapma İsteği Üzerine Etkisi: Turizm Eğitimi Alan Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma. Turizm ve İşletme Bilimleri Dergisi, 1(1), 30-49
  • Vakola, M., Tsaousis, I., & Nikolaou, I. (2004). The role of emotional intelligence and personality variables on attitudes toward organisational change. Journal of managerial psychology.
  • Yelboğa, A. (2006). Kişilik Özellikleri Ve İş Performansı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources, 8(2), 196-217.
  • Yıldız S., Taştan B. İ., ve Yıldırım B. F., (2012), ‘‘Kişilik Tipi ile Olumlu Sosyal Davranış Arasındaki İlişki: Marmara Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma’’, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 26, Sayı: 1, (s:215-233).
  • Yılmaz, İ. A., Dursun, B., Pektaş, K., & Altay, A. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Seçimlerinin Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi: Pınarhisar Myo Örneği. Ejovoc (Electronic Journal Of Vocational Colleges), 2(2), 9-21.
  • Zikic, J., & Klehe, U. C. (2006). Job Loss As A Blessing In Disguise: The Role Of Career Exploration And Career Planning In Predicting Reemployment Quality. Journal of Vocational Behavior, 69(3), 391-409.
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Feyyaz Cengiz Dikmen 0000-0002-4697-0761

Hale Şahin Özdemir 0000-0002-4043-3113

Publication Date December 25, 2021
Submission Date September 8, 2021
Acceptance Date November 8, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 4 Issue: 8

Cite

APA Dikmen, F. C., & Şahin Özdemir, H. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Planlamalarının, Kişilik ve Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, 4(8), 199-216. https://doi.org/10.35235/uicd.992775
AMA Dikmen FC, Şahin Özdemir H. Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Planlamalarının, Kişilik ve Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. December 2021;4(8):199-216. doi:10.35235/uicd.992775
Chicago Dikmen, Feyyaz Cengiz, and Hale Şahin Özdemir. “Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Planlamalarının, Kişilik Ve Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi”. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 4, no. 8 (December 2021): 199-216. https://doi.org/10.35235/uicd.992775.
EndNote Dikmen FC, Şahin Özdemir H (December 1, 2021) Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Planlamalarının, Kişilik ve Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 4 8 199–216.
IEEE F. C. Dikmen and H. Şahin Özdemir, “Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Planlamalarının, Kişilik ve Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi”, Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, vol. 4, no. 8, pp. 199–216, 2021, doi: 10.35235/uicd.992775.
ISNAD Dikmen, Feyyaz Cengiz - Şahin Özdemir, Hale. “Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Planlamalarının, Kişilik Ve Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi”. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi 4/8 (December 2021), 199-216. https://doi.org/10.35235/uicd.992775.
JAMA Dikmen FC, Şahin Özdemir H. Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Planlamalarının, Kişilik ve Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. 2021;4:199–216.
MLA Dikmen, Feyyaz Cengiz and Hale Şahin Özdemir. “Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Planlamalarının, Kişilik Ve Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi”. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi, vol. 4, no. 8, 2021, pp. 199-16, doi:10.35235/uicd.992775.
Vancouver Dikmen FC, Şahin Özdemir H. Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Planlamalarının, Kişilik ve Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi. Uluslararası İnsan Çalışmaları Dergisi. 2021;4(8):199-216.

2934214343   14336    16295  15505     14338      14339      

14340   14341        14342     14344     14345


Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.