Research Article
BibTex RIS Cite

Radyo Tiyatrosunun Dinlediğini Anlama Becerisine Etkisi

Year 2021, Volume: 3 Issue: Özel sayı 1, 42 - 49, 26.09.2021
https://doi.org/10.47770/ukmead.972275

Abstract

Temel dil becerileri içerisinde ilk gelişen beceri dinleme becerisi olduğundan öğrenmede önemli bir yere sahiptir. Dinleme becerisinin en önemli ve geliştirilmesine en çok ihtiyaç duyulan kısmı dinlediğini anlamadır. Bu araştırmada, teknolojinin yeterince gelişmediği ve medya araçlarının sınırlı olduğu dönemde çokça ön planda olan radyo tiyatrolarının dinlediğini anlama becerisini geliştirmeye etkisi ortaya konmaya çalışılmıştır. Çalışma son-test kontrol gruplu yarı deneysel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 75 Türkçe öğretmeni adayı 4. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmadan elde edilen veriler Google Forms aracılığıyla toplanmıştır. Veriler yenilenmiş Bloom taksonomisinin basamaklarına göre kodlanarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda düzenli olarak radyo tiyatrosu dinlemenin dinlediğini anlama becerisine katkısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Aktaş, E. (2017). Öğretmen adaylarının farklı metin türlerine yönelik soru sorma becerilerinin yenilenmiş Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, 12(25).
  • Altunbay, M. (2012). Dil öğreniminde ve öğretiminde tiyatronun kullanımı ve tiyatronun temel dil becerilerine katkısı. Electronic Turkish Studies, 7(4).
  • Beall, M. L., Gill-Rosier, J., Tate, J., & Matten, A. (2008). State of the context: Listening in education. The Intl. Journal of Listening, 22(2), 123-132.
  • Cankaya, Ö. (2011). Kaybolan bir program formatı: radyo tiyatrosu. Selçuk İletişim, 6(4), 5-17.
  • Cresswell, John W. (2019). Eğitim araştırmaları: nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmei ve değerlendirilmesi. İstanbul, Edam Yayınları.
  • Eke, C. (2015). Dalgalar ünitesindeki kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching. 345-353.
Year 2021, Volume: 3 Issue: Özel sayı 1, 42 - 49, 26.09.2021
https://doi.org/10.47770/ukmead.972275

Abstract

References

  • Aktaş, E. (2017). Öğretmen adaylarının farklı metin türlerine yönelik soru sorma becerilerinin yenilenmiş Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, 12(25).
  • Altunbay, M. (2012). Dil öğreniminde ve öğretiminde tiyatronun kullanımı ve tiyatronun temel dil becerilerine katkısı. Electronic Turkish Studies, 7(4).
  • Beall, M. L., Gill-Rosier, J., Tate, J., & Matten, A. (2008). State of the context: Listening in education. The Intl. Journal of Listening, 22(2), 123-132.
  • Cankaya, Ö. (2011). Kaybolan bir program formatı: radyo tiyatrosu. Selçuk İletişim, 6(4), 5-17.
  • Cresswell, John W. (2019). Eğitim araştırmaları: nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmei ve değerlendirilmesi. İstanbul, Edam Yayınları.
  • Eke, C. (2015). Dalgalar ünitesindeki kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching. 345-353.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Esra Tiryaki

Semra Kolcu 0000-0003-1321-5580

Publication Date September 26, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: Özel sayı 1

Cite

APA Tiryaki, E., & Kolcu, S. (2021). Radyo Tiyatrosunun Dinlediğini Anlama Becerisine Etkisi. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(Özel sayı 1), 42-49. https://doi.org/10.47770/ukmead.972275