Review
BibTex RIS Cite

Okuma ve Anlama Bağlamında Hızlı Okuma Teknikleri

Year 2021, Volume: 3 Issue: 2, 129 - 137, 31.12.2021

Abstract

Bilginin çok hızlı üretilip yayılması sebebiyle okunacak materyallerin günden güne artması, buna karşın okumaya ayrılan zamanın giderek azalması, birtakım yenilikleri gerekli kılmaktadır. Bireylerin bir dakikada okudukları kelime sayısını anlam kaybetmeden artırmayı amaçlayan hızlı okuma teknikleri, günümüz dünyası için giderek daha çok ihtiyaç hâline gelmektedir. Ancak bu tekniklerin öğrenilmesi yeni ihtiyaçları da beraberinde getirmektedir. Hızlı okuma çalışmalarında yalnızca okuma hızının artırılmasına odaklanılmasının yerine bireyler bu eğitimden sonra hangi metin türünde hangi hızlı okuma tekniklerini kullanacakları konusunda yetkinleşmeli, hızlı okumayı gündelik hayatın olağan bir parçası hâline getirmeyi başarmalıdırlar. Bütün bunlardan hareketle bu çalışmada okuma ve okuduğunu anlama bağlamında hızlı okuma teknikleri hakkında bilgi verilmiş, bu konuda genel bir çerçeve çizilmeye çalışılmıştır. Tarama yönteminin kullanıldığı araştırmanın verileri doküman incelemesi yöntemiyle toplanmış, yerli ve yabancı literatürde yer verilen hızlı okuma teknikleri hakkında açıklamalara gidilmiştir.

References

  • Güneş, F. (2009). Hızlı okuma ve anlamı yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karatay, H. (2018). Okuma eğitimi, kuram ve uygulama. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Year 2021, Volume: 3 Issue: 2, 129 - 137, 31.12.2021

Abstract

References

  • Güneş, F. (2009). Hızlı okuma ve anlamı yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karatay, H. (2018). Okuma eğitimi, kuram ve uygulama. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Taşkın Soysal

Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Soysal, T. (2021). Okuma ve Anlama Bağlamında Hızlı Okuma Teknikleri. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(2), 129-137.