Bu araştırmada, WoSCC veri tabanında taranan, “Gebe eğitimi” konusunda yapılmış çalışmaların, bibliyometrik analizle nicelik ve nitelik açısından değerlendirmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, yıl, dil ve atıf indeks kısıtı olmadan yapılan filtrelemede, 1980-2022 yılları arasında yapılmış, 483 araştırmaya ulaşılmıştır. İlgili alanda yapılan çalışmalara ait bulgular doğrultusunda, en üretken yazarın Hyun Kyoung Kim olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bu alanda en çok yayının “Kadın Hastalıkları ve Doğum” alanında olduğu belirlenirken, en çok yayın sahibi kurumun “Iran University of Medical Sciences” olduğu saptanmıştır. Ortak kelime analizinde, en sık “doğum öncesi eğitim, gebelik, emzirme, doğum öncesi bakım” kelimelerine yer verildiği görülürken, ortak atıf analizinde, en fazla atıf yapılan yazarın Anita J. Gagnon olduğu belirlenmiştir. Ortak alıntı analizinde, en fazla atıf yapılan üç yayın arasında bağlantı bulunmamıştır. Ortak yazar analizinde ise, birlikte yayın yapan yazarların tek bir grup etrafında toplandığı görülmüştür. Sonuç olarak; bireylerin, gebelik, çocuk bakımı ve gelişimi hakkında bilinçlendirilme talepleri doğrultusunda, gebe eğitimlerinin daha kapsamlı ve kalıcı hale gelmesi gerektiği kanısına varılmıştır.
Bibliyometrik analiz aile aile eğitim programları gestasyonel eğitim gebe eğitimi
This study aims to evaluate the studies on “pregnant education” searched in the WoSCC database in terms of quantity and quality with bibliometric analysis. In this context, 483 studies conducted between 1980-2022 were reached in the filtering made without year, language and citation index constraints. It was determined that the studies in the related field were between 1980-2022 and the most prolific author was Hyun Kyoung Kim. In addition, it was found that the most publications in this field were in the field of "Gynecology and Obstetrics" and the institution with the most publications was "Iran University of Medical Sciences". In the common word analysis, it was seen that the words "prenatal education, pregnancy, breastfeeding, prenatal care" were used most frequently, while in the co-citation analysis, it was determined that the most cited author was Anita J. Gagnon. In the co-citation analysis, no link was found between the three most cited publications. In the co-authorship analysis, it was seen that the authors who published together were gathered around a single group. As a result; it was concluded that pregnancy education should be more comprehensive and permanent in line with the demands of individuals to raise awareness about pregnancy, child care and development.
Bibliometric analysis family family education programs gestational education pregnant education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License