Historical empathy entails the ability to comprehend, emotionally experience, and contextualize the experiences of a figure from the past. This skill holds profound importance in history education as it allows for a deeper internalization of the past and its placement within a context. This research aims to identify social studies teachers’ definitions of historical empathy and to present their views derived from experiences in imparting historical empathy to students. The study was structured according to the phenomenological pattern of qualitative research methods. The study group comprised 12 teachers. Data for the research were collected in written form through a semi-structured interview form. The acquired data were assessed through content analysis. The research findings indicate that teachers’ definitions of historical empathy do not encompass all facets of this skill and are fragmented. Historical empathy emerges as a skill aimed at enabling students to impartially assess historical events and cultivate an objective perspective. Teachers emphasized that historical empathy predominantly resides in learning domains such as culture and heritage, science, technology, societal connections, and global contexts. They expressed utilizing various methods and activities to enhance historical empathy skills. Nevertheless, they candidly acknowledged impediments to this developmental process, citing constraints related to time and resources, scarcity of materials, and inadequacies in book content.
Historical Empathy Social Studies Teachers Skill Teacher Perspective
Tarihsel empati, geçmişte yaşamış bir figürün deneyimlerini anlama, duygusal olarak deneyimleme ve bağlamsallaştırma yeteneğini ifade eder. Bu beceri, geçmişin daha derin bir düzeyde içselleştirilmesine ve bir bağlama oturtulmasına olanak tanıdığı için tarih öğretiminde büyük bir öneme sahiptir. Araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihsel empati tanımlarını belirlemek ve öğrencilere tarihsel empati kazandırma sürecindeki deneyimleri doğrultusunda görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim desenine uygun olarak kurgulanmıştır. Çalışma grubu 12 öğretmenden oluşturulmuştur. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla yazılı olarak toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin tarihsel empati tanımlarının bu becerinin tüm yönlerini kapsamadığını ve tanımlarının parça parça olduğunu göstermektedir. Tarihsel empati, öğrencilere tarihi olayları tarafsız bir şekilde değerlendirmeyi ve objektif bir bakış açısı geliştirmeyi amaçlayan bir beceri olarak vurgulanmıştır. Öğretmenler, tarihsel empatinin daha çok kültür ve miras, bilim, teknoloji ve toplum ile küresel bağlantılar gibi öğrenme alanlarında yer aldığını belirtmiştir. Tarihsel empati becerisini geliştirmek için çeşitli yöntemler ve etkinlikler uyguladıklarını ifade etmiştir. Ancak, tarihsel empati geliştirme sürecini olumsuz etkileyen faktörler arasında zaman ve kaynak sınırlamaları, materyal eksikliği ve yetersiz kitap içerikleri gibi zorlukların olduğunu da dile getirmiştir.
Tarihsel Empati Sosyal Bilgiler Öğretmenleri Beceri Öğretmen Görüşü
Bu makale IX. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu'nda (ISHE 2023) 6-8 Eylül 2023 tarihlerinde sunulan bildirinin genişletilmiş halidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Tarih Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 4 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License