The current phase of globalization brings significant challenges to both private and public sectors globally, driven by rapid technological advancements and intense competition. In this context, the effectiveness of organizations depends crucially on the quality of their workforce and workplace practices. However, existing studies on job performance often overlook the pivotal roles of employee loyalty and training programs in fostering quality human resources. This study addresses this gap by examining how quality human resources practices influence job performance, with a focus on the mediating role of employee loyalty and the contribution of training and development programs. Using Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) and survey data from 175 individuals in Ghanaian public hospitals, our findings underscore the significant positive impact of both employee loyalty and training and development opportunities on job performance. Moreover, we reveal that employee loyalty fully mediates the relationship between quality human resources and job performance. Furthermore, our results indicate that the association between employee loyalty and job performance is moderated by the availability of training and development opportunities. These findings emphasize the importance of prioritizing training and development programs to enhance employee loyalty, thereby improving job performance.
Küreselleşmenin gelinen aşaması dünya çapında hem özel sektörde hem de kamu sektöründe önemli değişikliklere ve zorluklara neden olmaktadır. Bu, teknolojideki hızlı gelişmelerin yerel ve dünya çapındaki rekabetle birleştiğinde iş ortamını nasıl yeniden şekillendirdiğini ve performansı, bağlılığı, eğitim ve gelişim yatırımlarını nasıl hayati hale getirdiğini vurguluyor. Bir kuruluşun uzun vadeli başarısını belirleyen en önemli faktörlerden ikisi, işgücü ve iş performansına ilişkin önceki çalışmalar, İK yetkinliğinin kurumsal hedeflere ulaşmak için gerekli olmasına rağmen, çalışan sadakati ve eğitim programlarının, iş performansının iyileştirilmesi için kaliteli insan kaynaklarının arttırılmasında oynadığı kritik rolleri vurgulamak için yeterince yapmamıştır. Bu çalışma, kaliteli insan kaynağının iş performansı üzerindeki etkisini araştırarak, çalışan bağlılığının aracılık rolünü ve eğitim ve gelişim programlarının bu dinamiğe katkı sağlama rolünü dikkate alarak yeni veriler ortaya koymuştur. PLS-SEM 4'ü kullanarak ve Ganalı kamu hastanelerinden 175 kişiyle anket yapılarak elde edilen bulgularımız, iş performansının çalışan bağlılığının yanı sıra eğitim ve gelişim fırsatlarından da önemli ölçüde ve olumlu şekilde etkilendiğini göstermiştir. Bulgular aynı zamanda kaliteli insan kaynakları ile iş performansı arasındaki ilişkiye çalışan bağlılığının aracılık ettiğini göstermiştir. Ayrıca sonuçlar, çalışan bağlılığı ile iş performansı arasındaki pozitif bağlantının eğitim ve gelişim olanakları tarafından yönetildiğini göstermiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Banking and Insurance (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 29, 2024 |
Publication Date | March 30, 2024 |
Submission Date | December 7, 2023 |
Acceptance Date | March 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 1 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License