The aim of this study is to examine how fractions are addressed in the 2024 primary school mathematics curriculum with respect to skills and values. Document analysis, a qualitative research method, was employed. The data consist of the 2024 mathematics curriculum for grades 1–4, approved by the Ministry of National Education (MEB). Descriptive analysis was used to interpret the data. The findings show that the learning outcomes related to fractions emphasize skills such as mathematical representation, problem-solving, analysis, and structuring. In addition, the curriculum highlights tendencies such as curiosity, love of play, and creativity; socio-emotional skills such as communication and cooperation; literacy skills such as digital literacy; and values including justice, diligence, and responsibility.
Bu çalışmada, 2024 ilkokul matematik dersi öğretim programı kesirler konusunun beceriler ve değerler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışmanın verilerini, MEB onaylı 2024 ilkokul matematik dersi öğretim programı (1,2, 3 ve 4. Sınıf) oluşturmaktadır. Veri analizinde ise betimsel analizden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre 2024 ilkokul matematik dersi öğretim programı kesirler konusunun öğrenme çıktılarında ağırlıklı olarak “matematiksel temsil becerisi, matematiksel problem çözme, çözümleme becerisi, yapılandırma becerisi”nden yararlanıldığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte 2024 ilkokul matematik dersi öğretim programı kesirler konusunun öğrenme-öğretme yaşantılarında ağırlıklı olarak “merak, oyunseverlik, yaratıcılık” eğilimlerine; sosyal–duygusal öğrenme becerilerinden “iletişim becerisi, işbirliği becerisi”; okuryazarlık becerilerinden “dijital okuryazarlık” becerisi ve değerler olarak “adalet, çalışkanlık, sorumluluk”a yer verildiği görülmüştür.
Bu çalışma kapsamında incelenen doküman, MEB onaylı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (TTKB)’nın yayınladığı 2024 ilkokul matematik dersi öğretim programıdır (1, 2, 3 ve 4. Sınıf). Dolayısıyla bu dokümanlar herhangi bir canlıdan veri toplamayı gerektirmediği için etik kurul onayına ihtiyaç duyulmamaktadır. Bu yüzden bu araştırmada etik kurul onayı bulunmamaktadır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 10 Eylül 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2025 |
| Kabul Tarihi | 10 Eylül 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Our journal licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License