Kurumsal sosyal sorumluluk aktivitelerinin şirketler bakımından önemi gün geçtikçe daha fazla anlaşılmakta ve bu projeler özellikle büyük ölçekli ve çok uluslu firmalar tarafından son dönemde daha fazla kullanılmaktadır. Söz konusu aktivitelerle ilgili şirketlerin izledikleri zamanlama ve iletişim stratejileri ise literatürde ilgi çeken bir konu olarak ön plana çıkmaktadır. Buna göre tüketiciler, proaktif ve reaktif kurumsal sosyal sorumluluk aktivitelerine yönelik olarak farklı tepkiler verebilmektedir. Bu konuda literatürde bulunan sonuçlar ise birbirleri ile tutarlılık sergilememektedir. Ayrıca, kurumsal sosyal sorumluluk aktivitelerinin farklı kültürler tarafından farklı şekillerde algılandığı ve farklı şekillerde takdir gördüğü de literatürde ortaya konmuş bir bulgudur. Çalışmamızda kurumsal sosyal sorumluluk aktivitelerinin, tüketicilerin satın alma davranışları üzerine olan etkisi ile birlikte, kültürel farklılıkların bu ilişki üzerine bir etkisinin olup olmadığı incelenmiştir. Hollanda ve Türkiye gibi kültür endeksleri bakımından farklılaşan iki ülke arasındaki farklılığın test edildiği çalışmamızda, vignette tekniği kullanılmış olup, çalışma neticesinde kurumsal sosyal sorumluluk aktivitelerinin zamanlamasının tüketicilerin satın alma davranışları üzerine olan etkisi istatistiki olarak kanıtlanmıştır. Ayrıca iki ayrı kültür arasındaki farklılıkların da araştırma konusu bakımından istatistiki öneme sahip sonuçlar ortaya çıkardığı bulunmuştur. Elde edilen sonuçların literatür ve yöneticiler bakımından önemiyle ilgili tartışmaya çalışmanın sonunda yer verilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 18 |
______________________________________________________
Address: Karadeniz Technical University Department of Economics Room Number 213
61080 Trabzon / Turkey
e-mail : uiiidergisi@gmail.com