Research Article
BibTex RIS Cite

Kırıkkale İli Hafif Raylı Sistem Etüdünün Gerçekleştirilmesi

Year 2018, Volume: 10 Issue: 3, 6 - 11, 31.12.2018
https://doi.org/10.29137/umagd.476722

Abstract

Günümüzde hızlı nüfus artışı, hızlı kentleşme oranı, emisyon sorunu ulaşım sektöründeki sorunları artırmıştır. Özellikle bu sorunların çok yaşandığı yerlerde, ulaşımda raylı sistemler tercih edilmektedir. Kırıkkale ili Orta Anadolu, Orta ve Doğu Karadeniz ile Doğu ve Güney Doğu Anadolu bölgelerinin kavşak noktası konumunda olması ile önemli bir coğrafi konumda bulunmaktadır. Şehrin konumu, öğrenci sayısının çok olması, özellikle Kırıkkale-Ankara işlek yoluna sahip olması şehirdeki trafik sorunlarını artırmıştır. Son olarak ise uzun zamanadır yapımı devam eden ve kısa sürede bitmesi beklenen Ankara-Sivas yüksek hızlı trenin ildeki istasyon durağının Kırıkkale-Osmangazi mahallesi olduğu kesinleşmiştir. Bu çalışmada hem şehir içi trafiği rahatlatmak hem OsmangaziÜniversite ring hattını oluşturmak, çevresel sorunların arttığı günümüzde çevreye katkıda bulunmak amacıyla şehir içi taşımacılığına hafif raylı sistemlerin eklenmesi durumu incelenmiştir. Bölgenin jeolojik ve elektrifikasyon sistemine ait raylı sistem güzergâhı oluşturulmuş, istasyon durakları belirlenmiş ve sistem maliyeti ve geri ödeme süresini hesaplayan ekonomik analizi yapılmıştır. Analizler sonucunda bu yapının uygulanabilirliği olumlu olarak görülmüştür. 

References

  • Açıkbaş, S. (2008). Çok Hatlı Çok Araçlı Raylı Sistemlerde Enerji Tassarrufna Yönelik Sürüş Kontrolü. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi.Akbulut, H., & Eyiçıtak, Z. (2006). Afyonkarahisar İli Mevcut Kent İçi Ulaşım Planı İçerisinde Raylı Sistem Kullanılabilirliğinin Araştırılması. Teknolojik Araştırmalar(1), 13-19.Bonnett, C. F. (2005). Practical Railway Engineering. Imperial College PRESS.Kırıkkale Enerjisa. (2018).Kırıkkale Üniversitesi. (2018). Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı. www. oidb.kku.edu.tr .(Son erişim tarihi:20.04.2018)Kırıkkale Valiliği. (2018). Kırıkkale Nüfusu. www. kırıkkale.gov.tr .(Son erişim tarihi: 15.04.2018)Pektaş, İ. (2017). Raylı Ulaşım Sistemleri Sektör Analizi. www. anadoluraylısistemler.org.Resmi Gazete. (14.07.2007). Afet Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Hakkında Yönetmelik.TCDD. (2018). Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi. http://www.tcdd.gov.tr/content/59 (Son erişim tarihi: 05.02.2018)UBAK. (2011). Tramvay Tasarım Kriterleri.

Realization of Light Rail System Preliminary Survey for Kırıkkale Province

Year 2018, Volume: 10 Issue: 3, 6 - 11, 31.12.2018
https://doi.org/10.29137/umagd.476722

Abstract

Today, rapid population growth, rapid urbanization rate, emission problem have increased the problems in transport sector. Railway systems are frequently preferred in public transportation especially in the metropolitan cities where these problems are common. Kırıkkale province is located an important geographical location between Central Anatolia, Central and Eastern Black Sea and East and South Anatolian regions, that is junction point. Besides the number of students in the city is very high and it has a very busy highway like Kırıkkale-Ankara. So, the traffic problems have increased in the city. Finally, it has known that Kırıkkale-Osmangazi district is the station stop on the Ankara-Sivas high-speed train, which has been under construction for a long time and is expected to be completed soon. In this paper, the addition of light rail systems to urban transport has been investigated in order to relieve the urban traffic, to create the Osmangazi-University ring line, and to contribute to the environment today when environmental problems are increasing. According to the province's geological and electrification system, a route of light rail system has plotted, stations have determined, and economic analysis has been performed to calculate system cost and repayment period. As a result of the analyzes, the applicability of this structure has been seen as positive.

References

  • Açıkbaş, S. (2008). Çok Hatlı Çok Araçlı Raylı Sistemlerde Enerji Tassarrufna Yönelik Sürüş Kontrolü. İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi.Akbulut, H., & Eyiçıtak, Z. (2006). Afyonkarahisar İli Mevcut Kent İçi Ulaşım Planı İçerisinde Raylı Sistem Kullanılabilirliğinin Araştırılması. Teknolojik Araştırmalar(1), 13-19.Bonnett, C. F. (2005). Practical Railway Engineering. Imperial College PRESS.Kırıkkale Enerjisa. (2018).Kırıkkale Üniversitesi. (2018). Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı. www. oidb.kku.edu.tr .(Son erişim tarihi:20.04.2018)Kırıkkale Valiliği. (2018). Kırıkkale Nüfusu. www. kırıkkale.gov.tr .(Son erişim tarihi: 15.04.2018)Pektaş, İ. (2017). Raylı Ulaşım Sistemleri Sektör Analizi. www. anadoluraylısistemler.org.Resmi Gazete. (14.07.2007). Afet Bölgelerinde Yapılacak Yapılar Hakkında Yönetmelik.TCDD. (2018). Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi. http://www.tcdd.gov.tr/content/59 (Son erişim tarihi: 05.02.2018)UBAK. (2011). Tramvay Tasarım Kriterleri.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Yağmur Arıkan 0000-0003-0947-2832

Özge Pınar Akkaş 0000-0001-5704-4678

Ertuğrul Çam 0000-0001-6491-9225

Publication Date December 31, 2018
Submission Date October 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 10 Issue: 3

Cite

APA Arıkan, Y., Akkaş, Ö. P., & Çam, E. (2018). Kırıkkale İli Hafif Raylı Sistem Etüdünün Gerçekleştirilmesi. International Journal of Engineering Research and Development, 10(3), 6-11. https://doi.org/10.29137/umagd.476722

All Rights Reserved. Kırıkkale University, Faculty of Engineering.