Research Article
BibTex RIS Cite

Karabük İl Merkezinde Bulunan Şehit Şendoğan Topçu İlkokulunun Bedensel Engelli Bireyler İçin Ulaşılabilirliğinin İncelenmesi

Year 2019, Volume: 11 Issue: 2, 496 - 506, 30.06.2019
https://doi.org/10.29137/umagd.420311

Abstract

Bu çalışmada Karabük ilinde bulunan Milli Eğitim bağlı okul binalarının bedensel engelli bireyler için ne derecede ulaşılabilir olduğunu incelenmektedir. Bu amaçla engelli bireylerin ulaşılabilirliği için seçilen betonarme bir okul binasının Sta4-Cad programı yardımıyla yapısal çözümlemeleri gerçekleştirilmektedir. Elde edilen sonuçlar, Milli Eğitime bağlı Karabük il merkezindeki ilk ve orta öğretim okul binalarının çoğunluğunun engelli bireylerin ulaşılabilirliği bakımından uygun olmadığını göstermektedir. Ayrıca, söz konusu okul binalarının çoğunun bugün yürürlükte bulunan Türkiye Deprem Yönetmeliğindeki koşullarını sağlamadığı ve güçlendirilmesi gerektiği görülmektedir.

References

  • 222 Sayılı kanun, (1961). İlköğretim ve eğitim kanunu, 10705 Sayılı Resmî Gazete.
  • 572 Sayılı KHK, (1997). 572 Sayılı bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına ilişkin kanun hükmünde kararname, 23011 Sayılı Resmî Gazete.
  • 2709 Sayılı kanun, (1982). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, 17863 Mükerrer Sayılı Resmî Gazete.
  • 5378 Sayılı kanun, (2005). Engelliler hakkında kanun, 25868 Sayılı Resmî Gazete.
  • Ceylan, C.C, (2017). Engelsiz erişim açısından Karabük ilinde bulunan ilk ve orta öğretim okul binalarının incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üniversite, Karabük, Türkiye.
  • Gürsoy, Ş. Ceylan, C.C. ve Turcan, Y. (2017). Accessibility Condition of Primary and Secondary School Buildings for Disabled People in the City of Karabük, J. Int. Environmental Application & Science, 12(3): 238-243.
  • Sta4-CAD, (2014). Structural analysis for computer aided design, ver.13.1. www.sta.com.tr
  • TDY-2007, (2007). Deprem bölgelerinde yapılacak binalar hakkında yönetmelik, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Ankara/Türkiye.
  • TS-500, (2000). Betonarme yapıların tasarım ve yapım kuralları, Türk Standartları Enstitüsü, Ankara/Türkiye.
  • TS-9111, (2011). Özürlüler ve hareket kısıtlılığı bulunan kişiler için binalarda ulaşılabilirlik gerekleri, Türk Standartları Enstitüsü, Ankara/Türkiye.

Examination of the Accessibility for the Physically Disabled Individuals of Şehit Şendoğan Topçu Primary School in Karabük Province Centre

Year 2019, Volume: 11 Issue: 2, 496 - 506, 30.06.2019
https://doi.org/10.29137/umagd.420311

Abstract

Unfortunately, it is
seen that it was made in order to fulfill the legal requirements of
improvements applied to the accessibility of the existing physical spaces of
people with disabilities in Turkey.
It is necessary to take of precautions to
ensuring that the disabled people's participation of processes in social life
such as especially education and health can be ensured without problems. In this study, it is examined what extent
that is reached for physically handicapped individuals of the National
Education affiliated school buildings in Karabük province. For this purpose,
structural analysis of a reinforced concrete school building selected for the
accessibility of disabled individuals is carried out with the aid of the
Sta4-Cad program. The obtained results show that most of the primary and
secondary school buildings in the Karabük provincial centre affiliated National
Education are not suitable for the accessibility of the disabled individuals. In
addition, most of the said school buildings not provide the conditions of the
Turkey Earthquake regulations in force today, and it is seen that need to be
strengthened.

References

  • 222 Sayılı kanun, (1961). İlköğretim ve eğitim kanunu, 10705 Sayılı Resmî Gazete.
  • 572 Sayılı KHK, (1997). 572 Sayılı bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına ilişkin kanun hükmünde kararname, 23011 Sayılı Resmî Gazete.
  • 2709 Sayılı kanun, (1982). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, 17863 Mükerrer Sayılı Resmî Gazete.
  • 5378 Sayılı kanun, (2005). Engelliler hakkında kanun, 25868 Sayılı Resmî Gazete.
  • Ceylan, C.C, (2017). Engelsiz erişim açısından Karabük ilinde bulunan ilk ve orta öğretim okul binalarının incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Karabük Üniversite, Karabük, Türkiye.
  • Gürsoy, Ş. Ceylan, C.C. ve Turcan, Y. (2017). Accessibility Condition of Primary and Secondary School Buildings for Disabled People in the City of Karabük, J. Int. Environmental Application & Science, 12(3): 238-243.
  • Sta4-CAD, (2014). Structural analysis for computer aided design, ver.13.1. www.sta.com.tr
  • TDY-2007, (2007). Deprem bölgelerinde yapılacak binalar hakkında yönetmelik, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Ankara/Türkiye.
  • TS-500, (2000). Betonarme yapıların tasarım ve yapım kuralları, Türk Standartları Enstitüsü, Ankara/Türkiye.
  • TS-9111, (2011). Özürlüler ve hareket kısıtlılığı bulunan kişiler için binalarda ulaşılabilirlik gerekleri, Türk Standartları Enstitüsü, Ankara/Türkiye.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Şenol Gürsoy

Cem Cüneyt Ceylan This is me

Yüksel Turcan This is me

Publication Date June 30, 2019
Submission Date May 2, 2018
Published in Issue Year 2019 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Gürsoy, Ş., Ceylan, C. C., & Turcan, Y. (2019). Karabük İl Merkezinde Bulunan Şehit Şendoğan Topçu İlkokulunun Bedensel Engelli Bireyler İçin Ulaşılabilirliğinin İncelenmesi. International Journal of Engineering Research and Development, 11(2), 496-506. https://doi.org/10.29137/umagd.420311

All Rights Reserved. Kırıkkale University, Faculty of Engineering and Natural Science.