Bu çalışmada gün boyunca sürekli olarak çalışan tünel aydınlatma
sistemlerinde bakım faktörünün etkisi simülasyon ortamında incelenmiştir. Bakım
faktörünü oluşturan temel parametreler anlatılarak bu parametrelerinde kirlilik
gibi parametrelerin bakım faktörü hesabına katılması gerektiği hesaplamalı
olarak ortaya konulmuştur. Sürekli devrede olan-çalışan tünel aydınlatmasında
meydana gelen performans kayıplarının, bakım faktörü çarpanını küçültüğü
anlaşılmış olup, standart bakım faktörü yerine detaylandırılmış bakım
faktörünün kullanılması gerektiği görülmektedir. Buna göre tünel aydınlatmasının
ilk kurulumu esnasında hesaplanan %E değerine performans kaybına neden olan
diğer etkilerde eklenerek bakım faktörü hesabı yapılmalıdır. Bu işlemler
simülasyon ortamında yapılarak Standart bakım faktörü ve detaylandırılmış bakım
faktörü sonuçları karşılaştırılarak, ortaya çıkan sonuçlar değerlendirilmiştir.
In this study, the effect of
maintenance factor in tunnel lighting systems which are continuously working
throughout the day has been investigated in simulation environment. The main
parameters that constitute the maintenance factor are explained and calculated
as the pollution factor in such parameters. It is understood that the
performance factor of continuous tunnel lighting diminishes the factor of
maintenance factor and it is seen that detailed maintenance factor should be
used instead of standard maintenance factor. During the first installation of
the tunnel, the calculated E% value should be added to other effects that cause
performance loss and the maintenance factor calculation should be made. By
performing these operations in simulation environment, the results of standard
maintenance factor and detailed factor have been compared and the results have
been evaluated.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | October 23, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 11 Issue: 2 |
All Rights Reserved. Kırıkkale University, Faculty of Engineering and Natural Science.