2018 Ağustos
ayı itibariyle yükseköğretim program kontenjanlarının % 42,28’ini ön lisans
programları oluşturmaktadır. Bu ciddi bir orandır. Ön lisans eğitimi veren
meslek yüksekokullarındaki öğrencilerin başarılı olmaları, almış oldukları
eğitimin yanında mezun olduklarında ne yapacaklarına dair bir planlarının olası
ile mümkündür. Bu planın meslek yüksekokuluna kayıt yaptırmadan önce yapılırsa
birey yüksekokulda hangi programı okumak istediğinin seçimini yapar, bu
programı severek ve isteyerek okur. Bu durumda da başarı oranı daha da yüksek
olacağı kaçınılmazdır.
Yüksekokullarda
öğrenim gören öğrencilerin kayıtlı oldukları programları neden tercih
ettikleri, isteyerek tercih edip etmedikleri ve aldıkları eğitim sonunda neler
yapabileceklerinin farkında olup bu doğrultuda kariyer planlarını yapmaları
gerekmektedir. Varsa kariyer engelleri bu engellerin farkına erken varmaları ve
bu engelleri ortadan kaldırmak için zaman harcamaları gerekmektedir.
Çalışmamızın temel amacı öğrencilerin gelecekte neler yapabilecekleri ve bu
planlarının meslek ile bağlantılı olup olmadığının araştırılmasıdır.
Bu
çalışmada Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek
Yüksekokulu ve Ordu Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda
2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında Doğalgaz ve Tesisatı Teknolojisi programında
kayıtlı 110 öğrenci çalışmamızın örneklemi olmuştur. Bu öğrencilerin, Doğalgaz
ve Tesisatı Teknolojisi programını tercih etme sebepleri ile gelecekle ilgili
kariyer planlarının görüşleri anket yoluyla alınmıştır. Anket üç kısımdan
oluşmaktadır. Birinci kısımda öğrencinin genel bilgileri, ikinci kısımda aile
ve yaşadığı bölge ile ilgili bilgiler ile birlikte bu programı neden tercih
ettiği ile ilgili sorular yer almaktadır. Son bölümde ise gelecek ile ilgili
planları ve bu planları etkileyen faktörleri belirlemek için sorular yer
almaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 12, 2019 |
Acceptance Date | May 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |
Uluborlu Journal of Vocational Sciences