Günümüzde iletişim araçların, bilhassa internetin gelişimi Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ivme kazanmıştır. Bu hızlı artış sonucuna paralel olarak, Türkiye’deki hane sayısının büyük bir çoğunluğuna karşılık gelen bir internet kullanımı oranının oluşmasını sağlamıştır. İletişim araçlarının özellikle internetin hızlı gelişimi dünyaya paralel olarak Türkiye deki bireylerinde alışveriş alışkanlıklarını internete yöneltmiş ve e-ticaret kavramının gelişmesine imkân sağlamıştır. E-ticaretin Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de gelişiminde yaşanmakta olan hızlı artış bazı kavramların oluşmasına neden olmuştur. Bu çalışmada, e-ticaretteki internetin üstlendiği rol, e-ticaretin temel araç ve unsurları, e-ticaretin doğuşu, Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret ile ilgili ilk çalışmalar, bireylerin e-ticaret sitelerini kullanarak en çok satın aldıkları ürünler incelenmiş ve internet kullanımı araştırması yapılarak e-ticaret sitelerinin ergonomik açıdan değerlendirilmesi yapılmıştır.
Nowadays, especially communication tools, particularly the development of the Internet in Turkey as it is in the world, has been gaining momentum. Parallel to this rapid increase, the number of households in Turkey led to the formation of a majority corresponding to the rate of internet usage. Means of communication, especially the rapid development of the Internet, has led parallel to the Internet in the shopping habits of individuals in Turkey and has led to the development of the e-commerce concept. As in the field of e-commerce, the rapid growth of Turkey has resulted in the rapid formation of those ideas. On this page, the role of the internet in e-commerce, e-basic tools and components trade, e-commerce birth of the first studies related to e-commerce in the world and Turkey, using individuals' e-commerce sites examined the products they most frequently bought and internet use was conducted in the ergonomic practice of e-commerce sites were discussed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2021 |
Acceptance Date | May 23, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 1 |
Uluborlu Journal of Vocational Sciences