Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spam call, sms/mms, or robocalls blocker app

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 2, 1 - 12, 31.12.2023
https://doi.org/10.55440/umufed.1380468

Öz

One of the important problems of our digital world is spam calls, SMS/MMS, robocall calls, or their commercial components sent to mobile devices. In this study, an Android-based mobile application has been developed to prevent/prevent unauthorized and unwanted calls to mobile phone users. The application works in the background without affecting the interface part of the mobile phone; it interferes with the relevant call service running in the operating system under certain conditions. The application performs call blocking according to the numbers registered in the database. The developer or the user constantly updates this database. Tests on Android operating systems have shown that the application works successfully in the specified versions. With the application, users can independently block unwanted calls in the background. It is thought that this application can improve the quality of life of people.

Kaynakça

  • [1] S. B. Alagoz and E. Ceylan , "Tüketicilerin mobil reklamlara karşi tutumlarinin anlik satin alma davranişina etkisi" PressAcademia Procedia, vol. 7, no. 1, ss. 101-108, 2018.
  • [2] S. Barutçu and M. Ö. Göl , "Mobil reklamlar ve mobil reklam araçlarına yönelik tutumlar" Karamanoğlu Mehmetbey University Journal of Social and Economic Research, vol. 2009, no. 2, ss. 24-41, 2009.
  • [3] Y. Bozkurt “Reklamlara karşı reklam engelleme programları: tüketiciler nasıl tepkiler veriyor?” Galatasaray University Journal of Communication. Istanbul, vol. 30, ss. 117-145, 2019.
  • [4] F. Çakır, M. Çakır & T. E. Çiftçi, "Tüketicilerin sms reklam mesajlarina yönelik tutum ve davranişlari", Journal of Organization and Management Sciences, vol. 1, no. 2, ss. 27-35, 2010.
  • [5] R. R. Durucasu ve N. F. Aksoy , "Sms reklamları ve mobil bilgi servislerine yönelik tüketici tutumunu belirleyen bir araştırma", Journal of Aksaray University Faculty of Economics and Administrative Sciences, vol. 2, no. 8, ss. 1-13, 2016.
  • [6] B. A. Eriş & H. Kımıloğlu, “Tüketicilerin çeşitli mobil pazarlama faaliyetlerine yaklaşımı” Journal of Marketing and Marketing Research, Istanbul, vol. 5, no. 10, ss. 41-58, 2012.
  • [7] B. Karagöz & B. Çağlar, “Perakende sektöründe mobil pazarlama uygulamalarına karşı tüketici davranışlarının incelenmesi” AJIT-e: Online Journal of Information Technologies, Istanbul, vol. 4, no. 2, ss. 1-17, 2011.
  • [8] B. Külter Demirgüneş & M. Y. Avcılar, "Tüketicilerin mobil reklamları kabullenmeleri üzerinde reklam içeriği, reklamda algılanan değer ve akış deneyiminin etkisi: üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama" Ankara University Journal of SBF, vol. 4, no. 72, ss. 1219-1248, 2017.
  • [9] B. B. Solak & Z. Akyol, "Mobil pazarlamanın ilk uygulaması olan sms reklamlarına yönelik eğilimlerin saptanması: üniversite öğrencileri üzerine bir inceleme" MANAS Journal of Social Studies, vol. 2, no. 9, ss. 886-898, 2020.
  • [10] Calls blacklist, URL: https://play.google.com/store/apps/details?id= com.vladlee.easyblacklist&hl=tr&gl=US (Erişim Tarihi; 01, 27, 2023).
  • [11] Mr. Number - Caller ID & Spam, URL: https://play.google.com/store/ apps/details?id=com.mrnumber.blocker&hl=tr&gl=US (Erişim Tarihi; 01, 27, 2023).
  • [12] Google play developer distribution agreement, URL: https://play.google.com/intl/ALL_tr/about/developer-distribution-agreement.html (Erişim Tarihi; 01, 27, 2023).
  • [13] Permissions and apis accessing sensitive information, URL: https://support.google.com/googleplay/android-developer/answer/9888170?rd=1 (Erişim Tarihi; 01, 27, 2023).

İstenmeyen arama, sms/mms veya otomatik arama engelleyici uygulaması

Yıl 2023, Cilt: 5 Sayı: 2, 1 - 12, 31.12.2023
https://doi.org/10.55440/umufed.1380468

Öz

Dijital dünyamızın önemli sorunlarından biri mobil cihazlara gönderilen istenmeyen aramalar, SMS/MMS, otomatik aramalar veya bunların ticari bileşenleridir. Bu çalışmada, cep telefonu kullanıcılarına yapılan izinsiz ve istenmeyen aramaları önlemek/engellemek için Android tabanlı bir mobil uygulama geliştirilmiştir. Uygulama, cep telefonunun arayüz kısmını etkilemeden arka planda çalışır; belirli koşullar altında işletim sisteminde çalışan ilgili çağrı hizmetine müdahale eder. Uygulama, veritabanında kayıtlı numaralara göre arama engelleme gerçekleştirir. Geliştirici veya kullanıcı bu veritabanını sürekli olarak günceller. Android işletim sistemleri üzerinde yapılan testler, uygulamanın belirtilen sürümlerde başarılı bir şekilde çalıştığını göstermiştir. Uygulama ile kullanıcılar arka planda istenmeyen aramaları bağımsız olarak engelleyebilir. Bu uygulamanın insanların yaşam kalitesini artırabileceği düşünülmektedir

Kaynakça

  • [1] S. B. Alagoz and E. Ceylan , "Tüketicilerin mobil reklamlara karşi tutumlarinin anlik satin alma davranişina etkisi" PressAcademia Procedia, vol. 7, no. 1, ss. 101-108, 2018.
  • [2] S. Barutçu and M. Ö. Göl , "Mobil reklamlar ve mobil reklam araçlarına yönelik tutumlar" Karamanoğlu Mehmetbey University Journal of Social and Economic Research, vol. 2009, no. 2, ss. 24-41, 2009.
  • [3] Y. Bozkurt “Reklamlara karşı reklam engelleme programları: tüketiciler nasıl tepkiler veriyor?” Galatasaray University Journal of Communication. Istanbul, vol. 30, ss. 117-145, 2019.
  • [4] F. Çakır, M. Çakır & T. E. Çiftçi, "Tüketicilerin sms reklam mesajlarina yönelik tutum ve davranişlari", Journal of Organization and Management Sciences, vol. 1, no. 2, ss. 27-35, 2010.
  • [5] R. R. Durucasu ve N. F. Aksoy , "Sms reklamları ve mobil bilgi servislerine yönelik tüketici tutumunu belirleyen bir araştırma", Journal of Aksaray University Faculty of Economics and Administrative Sciences, vol. 2, no. 8, ss. 1-13, 2016.
  • [6] B. A. Eriş & H. Kımıloğlu, “Tüketicilerin çeşitli mobil pazarlama faaliyetlerine yaklaşımı” Journal of Marketing and Marketing Research, Istanbul, vol. 5, no. 10, ss. 41-58, 2012.
  • [7] B. Karagöz & B. Çağlar, “Perakende sektöründe mobil pazarlama uygulamalarına karşı tüketici davranışlarının incelenmesi” AJIT-e: Online Journal of Information Technologies, Istanbul, vol. 4, no. 2, ss. 1-17, 2011.
  • [8] B. Külter Demirgüneş & M. Y. Avcılar, "Tüketicilerin mobil reklamları kabullenmeleri üzerinde reklam içeriği, reklamda algılanan değer ve akış deneyiminin etkisi: üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama" Ankara University Journal of SBF, vol. 4, no. 72, ss. 1219-1248, 2017.
  • [9] B. B. Solak & Z. Akyol, "Mobil pazarlamanın ilk uygulaması olan sms reklamlarına yönelik eğilimlerin saptanması: üniversite öğrencileri üzerine bir inceleme" MANAS Journal of Social Studies, vol. 2, no. 9, ss. 886-898, 2020.
  • [10] Calls blacklist, URL: https://play.google.com/store/apps/details?id= com.vladlee.easyblacklist&hl=tr&gl=US (Erişim Tarihi; 01, 27, 2023).
  • [11] Mr. Number - Caller ID & Spam, URL: https://play.google.com/store/ apps/details?id=com.mrnumber.blocker&hl=tr&gl=US (Erişim Tarihi; 01, 27, 2023).
  • [12] Google play developer distribution agreement, URL: https://play.google.com/intl/ALL_tr/about/developer-distribution-agreement.html (Erişim Tarihi; 01, 27, 2023).
  • [13] Permissions and apis accessing sensitive information, URL: https://support.google.com/googleplay/android-developer/answer/9888170?rd=1 (Erişim Tarihi; 01, 27, 2023).
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgi Sistemleri (Diğer), Veri ve Bilgi Gizliliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yuşa Çağatay Günaydın 0000-0002-4788-454X

Ramazan Solmaz 0000-0001-8933-2922

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 24 Ekim 2023
Kabul Tarihi 15 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Günaydın, Y. Ç., & Solmaz, R. (2023). İstenmeyen arama, sms/mms veya otomatik arama engelleyici uygulaması. Uluslararası Batı Karadeniz Mühendislik Ve Fen Bilimleri Dergisi, 5(2), 1-12. https://doi.org/10.55440/umufed.1380468
AMA Günaydın YÇ, Solmaz R. İstenmeyen arama, sms/mms veya otomatik arama engelleyici uygulaması. UMÜFED. Aralık 2023;5(2):1-12. doi:10.55440/umufed.1380468
Chicago Günaydın, Yuşa Çağatay, ve Ramazan Solmaz. “İstenmeyen Arama, sms/Mms Veya Otomatik Arama Engelleyici Uygulaması”. Uluslararası Batı Karadeniz Mühendislik Ve Fen Bilimleri Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2023): 1-12. https://doi.org/10.55440/umufed.1380468.
EndNote Günaydın YÇ, Solmaz R (01 Aralık 2023) İstenmeyen arama, sms/mms veya otomatik arama engelleyici uygulaması. Uluslararası Batı Karadeniz Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi 5 2 1–12.
IEEE Y. Ç. Günaydın ve R. Solmaz, “İstenmeyen arama, sms/mms veya otomatik arama engelleyici uygulaması”, UMÜFED, c. 5, sy. 2, ss. 1–12, 2023, doi: 10.55440/umufed.1380468.
ISNAD Günaydın, Yuşa Çağatay - Solmaz, Ramazan. “İstenmeyen Arama, sms/Mms Veya Otomatik Arama Engelleyici Uygulaması”. Uluslararası Batı Karadeniz Mühendislik ve Fen Bilimleri Dergisi 5/2 (Aralık 2023), 1-12. https://doi.org/10.55440/umufed.1380468.
JAMA Günaydın YÇ, Solmaz R. İstenmeyen arama, sms/mms veya otomatik arama engelleyici uygulaması. UMÜFED. 2023;5:1–12.
MLA Günaydın, Yuşa Çağatay ve Ramazan Solmaz. “İstenmeyen Arama, sms/Mms Veya Otomatik Arama Engelleyici Uygulaması”. Uluslararası Batı Karadeniz Mühendislik Ve Fen Bilimleri Dergisi, c. 5, sy. 2, 2023, ss. 1-12, doi:10.55440/umufed.1380468.
Vancouver Günaydın YÇ, Solmaz R. İstenmeyen arama, sms/mms veya otomatik arama engelleyici uygulaması. UMÜFED. 2023;5(2):1-12.