Bu çalışma, fiziksel eğitim programlarının okulöncesi dönemdeki zihinselengelli çocukların büyük kas motor becerileri üzerindeki etkisininaraştırılması amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya 7’si kız 5 erkek olmak üzere3-6 yaşlar arasındaki 12 zihinsel engelli çocuk katılmıştır. Öntest-eğitimsontest tasarımında düzenlenen çalışmada çocuklara yürüme, koşma,sıçrama gibi farklı beceri alanlarında eğitim verilmiştir. Çalışma sonucundaöntest ve sontest sonuçları arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiş ve buçocuklarda fiziksel eğitimin büyük kas motor becerileri desteklediğisonucuna varılmıştır
This study is performed to see the effects of physical training on the grossmotor skills of the children with mental retardation. This study performed on7 girls and 5 boys with mental retardation between the ages of 3-6 years.The study is performed in a pretest-training-postet design. The samplechildren were given a training program including walking, running, jumpingetc. skills. As a result it was seen that there were a significant differencesbetween pretest and posttest results. It was concluded that physical trainingsupports gross motor development of mentally handicapped children
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.