Aim: YouTube that is from social media platforms; has become a frequently used site when doing research. As aesthetic perception is a rising trend, the number of videos published on this subject has increased. The aim of our study is to ensure that in this period when aesthetic transformation is experienced in dentistry; To evaluate the content quality of YouTube™ videos about composite laminate and analyze the usefulness of these videos.
Materials and Methods: Videos published on YouTube about composite laminate were scanned. 152 videos that met the research criteria were watched. 67 videos that met the inclusion criteria were evaluated. While the usefulness score of the videos is calculated based on accuracy, content and scope; Its usefulness was evaluated using the global quality scale. The interaction index and viewing rates were formulated and calculated.
Results: The videos evaluated in our study; 26.87% was calculated as not useful, 19.4% as very useful. When the GCS% status was examined, it was determined that 37.31% was of low quality and 40.3% was of high quality. A statistically significant difference was found between load sources in terms of utility score and GQS analysis (p<0.05). The usefulness score of videos uploaded by independent users was found to be significantly lower than the videos uploaded by sources.
Conclusion: According to the findings; Although Turkish videos are few in number and their accuracy is high; It was concluded that their contents were "less useful". In order to adequately and accurately inform the public about Composite Laminate, health professionals need to produce more comprehensive content and develop a central mechanism to control the accuracy of the content. In this respect; The aim should be to inform the society with accurate and useful content.
Amaç: sosyal medya platformlarından youtube; araştırma yaparken sıklıkla başvurulan site haline gelmiştir. Estetik algının yükselen trend olmasıyla bu konuda yayınlanan video sayısı artmıştır. Çalışmamızın amacı, diş hekimliğinde estetik dönüşümün yaşandığı bu dönemde; kompozit laminate hakkında, YouTube™ videolarının içerik kalitesini değerlendirmek ve bu videoların yararlılığını analiz etmektir.
Gereç ve Yöntem: Youtube üzerinden kompozit laminate hakkında yayınlanan videolar tarandı. Araştırma kriterlerine uyan 152 video izlendi. Dahil edilme kriterlerini karşılayan 67 video değerlendirildi. Videoların yararlılık puanı doğruluk, içerik, kapsamına göre hesaplanırken; kullanışlılığı global kalite skalası kullanılarak değerlendirildi. Etkileşim indeksi ve görüntülenme oranları formülize edilerek hesaplandı.
Bulgular: Çalışmamızda değerlenirilen videoların; %26,87’si yararlı değil, %19,4’ü çok yararlı olarak hesaplandı. %GKS durumu incelendiğinde %37,31’i düşük kalite ve %40,3’ü yüksek kalitede olduğu tespit edildi. Yararlılık puanı ve GKS analizi bakımından yüklenme kaynakları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulundu (p<0,05). Bağımsız kullanıcılar tarafından yüklenen videoların yararlılık puanı kaynaklar tarafından yüklenen videolara göre anlamlı derecede düşük bulundu.
Sonuç: Çalışmamızın bulgularına göre; Türkçe videolar sayıca az, doğrulukları yüksek olsa da; içeriklerinin “az yararlı” olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kompozit Laminate hakkında sağlık profesyonelleri tarafından, toplumu yeterli ve doğru bilgilendirebilmek için daha geniş kapsamlı içeriklerin üretilmesi ve içeriklerin doğruluğunu denetleyici merkez mekanizma geliştirilmesi gerekmektedir. Bu konuda; toplumun doğru ve yararlı içeriklerle bilgilendirilmesi hedeflenmelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Restoratif Diş Tedavisi, Halk Sağlığı Diş Hekimliği, Toplum Ağız ve Diş Sağlığı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Uşak Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.