Okuma
bilgi edinmenin en önemli kaynaklarından biridir. Okunan bilgilerden anlam
çıkarılabilmesi için okuma becerisinin tam ve eksiksiz öğrenilmiş olması gerekir.
Bireylerin fizyolojik, zihinsel ve psikolojik sorunları okumayı öğrenme
sürecini etkiler. Bu çalışmada okumaya etki eden fizyolojik özelliklerden olan
görme ve işitmenin okuma sürecindeki yeri ve öneminin açıklanması
amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma ulusal ve yabancı literatürün taranması
yoluyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada okumada göz hareketleri, göz-ses
uzaklığı, gözle ilgili okumayı etkileyen sorunlar ve bu sorunların giderilmesi,
hızlı okuma ve göz ilişkisi, işitmenin okumadaki yeri ve önemi gibi konuların
üzerinde durulmuştur. Ayrıca yapılan literatür taraması sonucunda görme ve işitme
unsurlarındaki eksiklik ya da kayıpların okumayı öğrenme süreçlerine ne gibi etkilerinin
olduğu ortaya konmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak, bireylerin eğitim
hayatlarında olduğu kadar sosyal hayatlarında da oldukça önemli olan okuma
becerisinin fizyolojik unsurlarından görme ve işitmenin okuma sürecindeki yeri,
önemi ve bu unsurlara ait sorunların tespiti ve tedavi süreçleri açıklanmıştır.
Bu bilgiler doğrultusunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 26, 2018 |
Submission Date | July 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 3 |
Articles published in the Usak University Journal of Educational Research are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0).