Abstract
Bu araştırma, Türkçe öğretmenlerinin sosyal medya gruplarındaki paylaşımlarının içerik ve dil kullanımı bakımından değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada veriler doküman incelemesi yöntemi ile toplanmış, elde edilen bulgular, içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Çalışmada, kullanıcı sayısı ve etkileşim oranına göre belirlenmiş iki Facebook grubundaki Kasım ayının son 14 gününde yapılan paylaşımlar ele alınmıştır. Sonuç olarak; Türkçe öğretmenlerinin işbirliği konusunda yeni bir kanal oluşturdukları ve bu kanalda, genellikle; etkinlik örneklerine, çözümünde kararsız kalınan veya hatalı olduğunu düşündükleri sorulara, kitap tavsiyelerine, belge-bilgi paylaşımına ve yaşadıkları sorunlara yönelik paylaşımlarda bulundukları ve dil kullanımlarının konuşma diline daha yakın olarak gerçekleştiği sonuçlarına ulaşılmıştır.