Bu araştırmada rehber öğretmenlerin psikolojik sağlamlıklarının öz eleştirel ruminasyon, sıkıntıyı tolere etme ve psikolojik kırılganlık bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda Konya Milli Eğitim Müdürlüğü’nden alınan izinle Konya’da görev yapmakta olan rehber öğretmenlerden veri toplanmıştır. Araştırmada kişisel bilgi formu, kısa psikolojik sağlamlık ölçeği, psikolojik kırılganlık ölçeği, öz eleştirel ruminasyon ölçeği ve sıkıntıyı tolere etme ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerle yapılan aşamalı regresyon analizi sonucuna göre, öz eleştirel ruminasyon ve sıkıntıyı tolere etme değişkenlerinin rehber öğretmenlerin psikolojik sağlamlıklarını istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yordadığı, psikolojik kırılganlık değişkeninin ise psikolojik sağlamlığın anlamlı bir yordayıcısı olmadığı bulunmuştur. Elde edilen bulgular ilgili alanyazın dikkate alınarak tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur.
Psikolojik sağlamlık, psikolojik kırılganlık, öz eleştirel ruminasyon, sıkıntıyı tolere etme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors |
|
Publication Date | August 31, 2020 |
Submission Date | April 29, 2020 |
Acceptance Date | August 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 2 |
APA | Pamuk, M. & Gökce, Z. (2020). Rehber Öğretmenlerin Psikolojik Sağlamlıklarının Öz Eleştirel Ruminasyon, Sıkıntıyı Tolere Etme ve Psikolojik Kırılganlık Bağlamında İncelenmesi . Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , 6 (2) , 63-78 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/usakead/issue/56536/728906 |