This study is aimed at analyzing the resultant developments in the field of emotion-intelligence relationship and the impacts of emotional quotient concept on the managers. The fact that the organizations directing with the thoughts established just on mind have greatly changed the managers’ viewpoint to the emotion concept. In this sense, the relationship between the emotion and intelligence concepts has been evaluated in the perspective of managerial history. In this study, the impacts of emotional quotient on the managers by dealing with the individual characteristics of top and medium managers operating in Usak service sector. This research is aimed at determining the impacts of company managers working in Usak service sector on realizing, interpreting, understanding other people’s emotions, providing motivation, communication in organizations and social relationships. In this context, this research has been applied in service sector in which many changes occur and lots of people communicate because the emotional intelligence completely points out orientating to change and making contact with people intense. The population of study is consisted of the top and medium managers of banks, hotels, institutionalized retailing companies, tourism agents operating in Usak.
Bu çalışma, duygu-zekâ ilişkisi konusunda yaşanan gelişmeler ve bu gelişmeler ışığında ortaya çıkan duygusal zekâ kavramı ve duygusal zekânın yönetim ve yöneticiler üzerindeki etkilerini incelemeye yöneliktir. Geçmişte sadece aklın egemenliği üzerine kurulu düşüncelerle yönetilen örgütlerin, son yıllardaki değişim ve gelişmelere uyum sağlayamamaları, yöneticilerin duygu kavramına bakış açısını önemli ölçüde değiştirmiştir. Bu bağlamda, çalışmada duygu-zekâ kavramları arasındaki ilişki yönetsel tarih bakış açısıyla değerlendirilmiştir. Çalışmada, Uşak ili hizmet sektöründe faaliyet gösteren üst ve orta düzey yöneticilerin kişisel nitelikleri ile duygusal zekâ yetenekleri birlikte ele alınarak duygusal zekânın yöneticiler üzerindeki etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırma “Duygusal zekânın, Uşak’ta hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin yöneticilerinin, duygularının farkında olma, duygularını anlamlandırabilme ve yönetebilme, başkalarının duygularını anlayabilme, motivasyonu sağlama ve örgüt içinde iletişimi ve sosyal ilişkileri sağlama yeteneklerine etkilerini ” anlamaya yöneliktir. Bu çerçevede araştırma, duygusal zekâ kavramının bir bütün olarak, değişime uyum sağlama ve insanlarla daha yoğun iletişim kurma hususlarına dikkat çekmesinden dolayı, değişimin en çok yaşandığı ve insanlarla en çok iletişim kurulan bir sektör olan hizmet sektöründe uygulanmıştır. Araştırmanın ana kütlesini Uşak ilinde faaliyet gösteren banka, otel işletmeleri, perakende sektöründeki kurumsallaşmış firmalar, seyahat acenteleri gibi hizmet sektörü alanında faaliyet gösteren işletmelerde görev yapan üst ve orta düzey yöneticiler, oluşturmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 3, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 6 Issue: 3 |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr