BibTex RIS Cite

Investigation Of Several Variables Papers National Classroom Teacher Education Symposium

Year 2013, Volume: 6 Issue: 2, - , 02.06.2013

Abstract

The aim of this study is to examine between 2006-2010 in the National School Teacher Education Symposium papers in the proceedings a variety of variables. In this research, it was used of individual survey model from the general survey model and the examination of the document was used too. In this study, between 2006-2010 the scope of this study is the National Symposium on Teacher Education in total 705 papers were published in the proceedings. Has been published only for the number of poster presentations. All papers published in the main themes, sub-themes of the study type, study model, the universe, the study of data collection tools, and taking into account criteria such as statistical techniques were utilized. Within this research, it noticed that teacher training and Turkish teaching are most themes determined. As well as, minimum presentations was determined of theme with foreign language teaching.

References

  • Acat, B. (2009). Sunuş. 8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı. Eskişehir.
  • Akyüz, Y. (2012). Türkiye’de Öğretmenlerin Toplumsal Değişmedeki Etkileri (1839-1950). (2. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Baba, M., Öksüz, Y., Çevik, C. ve Güven, E. (2011). 2005-2010 Yılları Arasında Sınıf Öğretmenliği Alanında Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Cilt 2, 692-695, Sivas.
  • Ece, A. S. ve Çeşit, C. (2011). Türkiye’de Lisansüstü Düzeyde Yapılan Disiplinler Arası Müzik Araştırmaları ve Sonuçları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 17 (4), 559-617.
  • Doğan, C. (2005). Türkiye’de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Politikaları ve Sorunları. Bilig Dergisi, 35, 133-149.
  • Gürol, M. (2010). Sunuş. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ.
  • Karadağ, E. (2010). Eğitim Bilimleri Doktora Tezlerinde Kullanılan Araştırma Modelleri: Nitelik Düzeyleri ve Analitik Hata Tipleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(1), 49-71.
  • Karamustafaoğlu, O. (2009). Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (1), 87-102.
  • Küçükoğlu, A., Taşkın, A., Ozan C. ve Kaya H. İ. (2011). Sınıf Öğretmenliği Lisansüstü Eğitim Uygulamalarına İlişkin Bir Araştırma. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Cilt 1, 15-20. Sivas.
  • Oruç, Ş. ve Ulusoy, K. (2008). Sosyal Bilgiler Öğretimi Alanında Yapılan Tez Çalışmaları. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 121-132.
  • Saban, A., Eid, B., N., K., Saban, A., Alan, S., Doğru, S., Ege, İ., Arslantaş, S., Çınar, D. ve Tunç, P. (2010). Eğitimbilim Alanında Nitel Araştırma Metodolojisi ile Gerçekleştirilen Makalelerin Analiz Edilmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 125-142. Şimşek, A., Özdamar, N., Becit, G., Kılıçer, K., Akbulut, Y., ve Yıldırım, Y. (2008). Türkiye’deki Eğitim Teknolojisi Araştırmalarında Güncel Eğilimler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 4394
  • Tarman, B., Güven, C. ve Aktaşlı, İ. (2011). Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanında Yapılan Doktora Tezlerinin Değerlendirilmesi ve Alana Katkıları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 391-410. Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS) Bildirilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2013, Volume: 6 Issue: 2, - , 02.06.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı 2006-2010 yılları arasında Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumunda sunulan ve bildiri kitaplarında yer alan çalışmaları çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu araştırmada genel tarama modellerinden olan tekil tarama modeli ve doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Bu araştırmada, 2006-2010 yılları arasında Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi sempozyumu bildiri kitaplarında yayınlanan toplam 705 sözlü bildiri incelenmiştir. Çalışmada, poster bildirilerin sadece sayılarına yer verilmiştir. Araştırma kapsamında yayınlanan tüm bildiriler, yıllara göre, araştırmanın türüne, modeline, evrenine, araştırmada kullanılan veri toplama aracına ve araştırmada kullanılan istatistiksel tekniklere dayalı olarak tema ve alt temalara bölünerek incelenmiştir. Araştırma kapsamında en fazla bildirinin öğretmen yetiştirme ve Türkçe öğretimi temalarında sunulduğu belirlenmiştir. En az bildirinin ise yabancı dil öğretimi temasında sunulduğu belirlenmiştir.

References

  • Acat, B. (2009). Sunuş. 8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Bildiri Özetleri Kitabı. Eskişehir.
  • Akyüz, Y. (2012). Türkiye’de Öğretmenlerin Toplumsal Değişmedeki Etkileri (1839-1950). (2. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Baba, M., Öksüz, Y., Çevik, C. ve Güven, E. (2011). 2005-2010 Yılları Arasında Sınıf Öğretmenliği Alanında Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Cilt 2, 692-695, Sivas.
  • Ece, A. S. ve Çeşit, C. (2011). Türkiye’de Lisansüstü Düzeyde Yapılan Disiplinler Arası Müzik Araştırmaları ve Sonuçları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 17 (4), 559-617.
  • Doğan, C. (2005). Türkiye’de Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Politikaları ve Sorunları. Bilig Dergisi, 35, 133-149.
  • Gürol, M. (2010). Sunuş. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ.
  • Karadağ, E. (2010). Eğitim Bilimleri Doktora Tezlerinde Kullanılan Araştırma Modelleri: Nitelik Düzeyleri ve Analitik Hata Tipleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(1), 49-71.
  • Karamustafaoğlu, O. (2009). Fen ve Teknoloji Eğitiminde Temel Yönelimler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (1), 87-102.
  • Küçükoğlu, A., Taşkın, A., Ozan C. ve Kaya H. İ. (2011). Sınıf Öğretmenliği Lisansüstü Eğitim Uygulamalarına İlişkin Bir Araştırma. 10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Cilt 1, 15-20. Sivas.
  • Oruç, Ş. ve Ulusoy, K. (2008). Sosyal Bilgiler Öğretimi Alanında Yapılan Tez Çalışmaları. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 121-132.
  • Saban, A., Eid, B., N., K., Saban, A., Alan, S., Doğru, S., Ege, İ., Arslantaş, S., Çınar, D. ve Tunç, P. (2010). Eğitimbilim Alanında Nitel Araştırma Metodolojisi ile Gerçekleştirilen Makalelerin Analiz Edilmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 125-142. Şimşek, A., Özdamar, N., Becit, G., Kılıçer, K., Akbulut, Y., ve Yıldırım, Y. (2008). Türkiye’deki Eğitim Teknolojisi Araştırmalarında Güncel Eğilimler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 4394
  • Tarman, B., Güven, C. ve Aktaşlı, İ. (2011). Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanında Yapılan Doktora Tezlerinin Değerlendirilmesi ve Alana Katkıları. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 391-410. Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Bektaş This is me

Hakan Dündar Arzu Ceylan This is me

Publication Date June 2, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Bektaş, M., & Ceylan, H. D. A. (2013). Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS) Bildirilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2). https://doi.org/10.12780/UUSBD167

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr