PDF EndNote BibTex RIS Cite

The Effect of Teaching Based on Metacognitive Strategies on 5 th Grade Students’ Achievement in Science And Techonology Course

Year 2012, Volume 5, Issue 3, 27 - 42, 03.06.2012

Abstract

The aim of this research is to determine the effect of science and technology course that was designed according to metacognitive skills to students’ achievement. In the research process, a program which was prepared in accordance with the metacognitive skills was carried out and instruction was supported with science diaries which were designed by researchers. In order to determine students’ achievement, pre-test post-test control group experimental design was used. 50 students who studied in 5- A and 5-B classes of Konya Mehmet Özdemir Primary School in 2009-2010 educational year participated in the study and pre-test and post-test were applied to them. In order to analyse the data of the research, standard deviation and t-test were used and analysis was carried out by using SPSS. According to the results of the analysis, there is a significant difference between the post-test scores of the groups in favour of the experimental group.

Fen ve Teknoloji Dersinde Üstbiliş Stratejilerine Dayalı Öğretim Uygulamasının 5. Sınıf Öğrencilerinin Erişilerine Etkisi

Year 2012, Volume 5, Issue 3, 27 - 42, 03.06.2012

Abstract

Bu araştırmanın amacı, üstbiliş stratejilerine dayalı olarak tasarlanan fen ve teknoloji dersi öğretim programının öğrencilerin erişisine etkisini belirlemektir. Bu araştırmada (Araştırma sürecinde), üstbiliş stratejilerine uygun olarak hazırlanan bir program uygulanmış ve öğretim araştırmacılar tarafından hazırlanan bilim günlükleri ile desteklenmiştir. Sınıfın öğrenci erişilerini ortaya koymak amacıyla öntest – sontest kontrol gruplu deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmaya 2009 – 2010 Eğitim-Öğretim yılında Konya Mehmet Özdemir İlköğretim Okulu 5-A ve 5-B sınıflarında okuyan 50 öğrenci katılmıştır. Bu sınıflarda okuyan(Araştırmaya katılan) 50 öğrenciye öntest ve sontest uygulanmıştır. Araştırmada verilerin çözümlenmesi amacıyla istatistiksel teknikler olarak; standart sapma ve t testi kullanılmıştır. Araştırma sürecinde yapılan ölçümler sonucunda elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Analiz sonucuna göre, grupların son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmaktadır.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Seyat POLAT This is me


Mustafa USLU This is me

Publication Date June 3, 2012
Published in Issue Year 2012, Volume 5, Issue 3

Cite

Bibtex @ { usaksosbil232690, journal = {Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1308-738X}, eissn = {2651-4672}, address = {}, publisher = {Usak University}, year = {2012}, volume = {5}, number = {3}, pages = {27 - 42}, doi = {10.12780/UUSBD122}, title = {Fen ve Teknoloji Dersinde Üstbiliş Stratejilerine Dayalı Öğretim Uygulamasının 5. Sınıf Öğrencilerinin Erişilerine Etkisi}, key = {cite}, author = {Polat, Seyat and Uslu, Mustafa} }
APA Polat, S. & Uslu, M. (2012). Fen ve Teknoloji Dersinde Üstbiliş Stratejilerine Dayalı Öğretim Uygulamasının 5. Sınıf Öğrencilerinin Erişilerine Etkisi . Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 5 (3) , 27-42 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/usaksosbil/issue/21645/232690
MLA Polat, S. , Uslu, M. "Fen ve Teknoloji Dersinde Üstbiliş Stratejilerine Dayalı Öğretim Uygulamasının 5. Sınıf Öğrencilerinin Erişilerine Etkisi" . Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5 (2012 ): 27-42 <https://dergipark.org.tr/en/pub/usaksosbil/issue/21645/232690>
Chicago Polat, S. , Uslu, M. "Fen ve Teknoloji Dersinde Üstbiliş Stratejilerine Dayalı Öğretim Uygulamasının 5. Sınıf Öğrencilerinin Erişilerine Etkisi". Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5 (2012 ): 27-42
RIS TY - JOUR T1 - The Effect of Teaching Based on Metacognitive Strategies on 5 th Grade Students’ Achievement in Science And Techonology Course AU - SeyatPolat, MustafaUslu Y1 - 2012 PY - 2012 N1 - DO - T2 - Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 27 EP - 42 VL - 5 IS - 3 SN - 1308-738X-2651-4672 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Fen ve Teknoloji Dersinde Üstbiliş Stratejilerine Dayalı Öğretim Uygulamasının 5. Sınıf Öğrencilerinin Erişilerine Etkisi %A Seyat Polat , Mustafa Uslu %T Fen ve Teknoloji Dersinde Üstbiliş Stratejilerine Dayalı Öğretim Uygulamasının 5. Sınıf Öğrencilerinin Erişilerine Etkisi %D 2012 %J Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 1308-738X-2651-4672 %V 5 %N 3 %R %U
ISNAD Polat, Seyat , Uslu, Mustafa . "Fen ve Teknoloji Dersinde Üstbiliş Stratejilerine Dayalı Öğretim Uygulamasının 5. Sınıf Öğrencilerinin Erişilerine Etkisi". Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 5 / 3 (June 2012): 27-42 .
AMA Polat S. , Uslu M. Fen ve Teknoloji Dersinde Üstbiliş Stratejilerine Dayalı Öğretim Uygulamasının 5. Sınıf Öğrencilerinin Erişilerine Etkisi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2012; 5(3): 27-42.
Vancouver Polat S. , Uslu M. Fen ve Teknoloji Dersinde Üstbiliş Stratejilerine Dayalı Öğretim Uygulamasının 5. Sınıf Öğrencilerinin Erişilerine Etkisi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2012; 5(3): 27-42.
IEEE S. Polat and M. Uslu , "Fen ve Teknoloji Dersinde Üstbiliş Stratejilerine Dayalı Öğretim Uygulamasının 5. Sınıf Öğrencilerinin Erişilerine Etkisi", Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 5, no. 3, pp. 27-42, Jun. 2012, doi:10.12780/UUSBD122
Adres :Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon :0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta :sosyaldergi@usak.edu.tr