BibTex RIS Cite

A Study To Investıgate The Effect On Employees Of The Brand

Year 2011, Volume: 4 Issue: 2, 126 - 148, 02.06.2011

Abstract

Although, brand is the name given to the product in marketing mix, today has become a concept that represents all the business. Corporations carry their messages to businesses and consumers through brands. Anymore, brands are more meaningful than defining a product in the market. In this atmosphere employees are naturally influenced by brand. Assume that the brand's prestige and reputation of the employees affected in a positive direction. One wonders to what extent was influenced by the employees from the brand issue. This study investigated the effects on employees of the brand.

Çalışanlar Üzerinde Marka Etkisini Anlamaya Yönelik Bir Araştırma

Year 2011, Volume: 4 Issue: 2, 126 - 148, 02.06.2011

Abstract

Marka, pazarlama bileşenleri içerisinde ürüne verilen isim olarak yer almasına rağmen, günümüzde tüm işletmeyi temsil eden bir kavram haline gelmiştir. İşletmeler mesajlarını markalar üzerinden taşımakta ve tüketiciler için marka bir üründen daha çok anlam ifade etmektedir. Marka adına oluşan bu atmosferden marka çalışanları da doğal olarak etkilenmektedir. Çalışanların markanın saygınlığı ve ününden de pozitif yönde etkilendikleri varsayılmaktadır. Çalışanların markadan ne boyutta etkilendikleri bir merak konudur. Bu çalışmada markanın çalışanlar üzerindeki etkileri araştırılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yüksel Köksal This is me

Publication Date June 2, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Köksal, Y. (2011). Çalışanlar Üzerinde Marka Etkisini Anlamaya Yönelik Bir Araştırma. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 126-148. https://doi.org/10.12780/UUSBD95

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr