BibTex RIS Cite

The Analysis of Prospective Primary Education Teachers Attitudes Towards Inclusive Education

Year 2009, Volume: 2 Issue: 2, 160 - 168, 02.06.2009

Abstract

This study was conducted to analyze prospective elementary school teachers attitudes towards inclusive education and 3’d and 4.th grade students, 130 students in total, studying in primary education department at Usak University were chosen randomly. The results of the study indicated that there was no significant difference in terms of gender. However, significant difference was found in terms of whether prospective primary education teachers received inclusive education or not. The study which is done to meet, obser students needing special eduation also indicated that prosetive teachers who have experience whit special needs students (Observing education context) got higher scores from the scale and difference between the scores was meaningful in other words, the attitude scores of prospective teachers who did not have direct experience whit students needing special education were seen to be low towards those students.

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Year 2009, Volume: 2 Issue: 2, 160 - 168, 02.06.2009

Abstract

Sınıf öğretmeni adaylarının kaynastırmaya yönelik tutumlarının incelenmesi amacıyla yapılan bu arastırmaya Usak Üniversitesi eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği 3.ve 4. Sınıf öğrencileri seçkisiz olarak toplam 130 kisi katılmıstır. Deneklerin % 52,3’ünü kız, % 47,7’sini erkek öğrenciler olusturmaktadır. Arastırma sonucunda; cinsiyete göre sınıf öğretmeni adaylarının kaynastırmaya yönelik tutumlarında anlamlı bir farklılık görülmemistir. Öğretmen Adaylarının Kaynastırma Eğitimi Alıp Almamaları açısından bakıldığında ise; anlamlı fark çıkmıstır. Özel eğitime muhtaç olan öğrencilerle karsılasma, gözlemleme ve özel eğitime muhtaç öğrencilerle ilgili yasantının farkına göre yaptığımız yapılan çalısmanın sonuncunda; özel eğitime muhtaç çocuklarla doğrudan bir yasantı içine giren (eğitim alanları gözlemleyenler) öğrencilerin ölçekten daha fazla puan aldıkları ve puanlar arasındaki farkın anlamlı olduğu görülmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hafız Bek This is me

Hakan Gülveren Ayçe Başer This is me

Publication Date June 2, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Bek, H., & Başer, H. G. A. (2009). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2), 160-168. https://doi.org/10.12780/UUSBD51

Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr